Literatura do samokształceniaWYBÓR LITERATURY ROZSZERZAJĄCEJ DO PODSTAW PEDAGOGIKI
1. Ablewicz K., Heremeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, UJ, Kraków 1994
2. Czerepaniak-Walczak M., Pedagogika emancypacyjna, Gdańsk: GWP 2006
3. Dróżdż A., Mity i utopie pedagogiczne, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2000
4. Duraj-Nowakowa K., Źródła podejść do pedagogiki, Kielce: Świętokrzyska Szkoła Wyższa 2005
5. Edukacja w świecie współczesnym. Wybór tekstów z pedagogiki porównawczej wraz z przewodnikiem bibliograficznym i przewodnikiem internetowym, red. Roman Leppert, Oficyna Wydawnicza „Impuls“, Kraków 2000
6. Ewolucja „ogólności“ w dyskursach pedagogicznych, red. Teresa Hejnicka-Bezwińska i Roman Leppert, Wydawnicvwto Uniersytetu im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2005
7. Filozofia a pedagogika. Studia i szkice, red. Piotr Dehnel i Piotr Gutowski, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacjai TWP, Wrocław 2005
8. Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Wydawnictwo UW, Warszawa 1983
9. Gałkowski S., Rozwój i odpowiedzialność. Antropologiczne podstawy koncepcji wychowania moralnego, Wyd. KUL, Lublin 2003
10. Gnitecki J., Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej, WN PTP Oddział w Poznaniu, Poznań 2006
11. Gnitecki J., Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych, tom 1, Status metodologiczny nauk pedagogicznych, WN UAM, Poznań 2006
12. Górniewicz J., Kategorie pedagogiczne. Odpowiedzialność, podmiotowość, samorealizacja, tolerancja, twórczość, wyobraźnia, Olsztyn: WSP 1997
13. Gutek G.L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, wstęp i red. naukowa Bogusław Śliwerski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
14. Hejnicka – Bezwińska T., W poszukiwaniu tożsamości pedagogiki. Świadomość teoretyczno-metodologiczna współczesnej pedagogiki polskiej. Geneza i stan, WSP Bydgoszcz 1989
15. Hejnicka-Bezwińska T., Tożsamość pedagogiki. Od ortodoksji ku heterogeniczności, Wydawnictwo 69, Warszawa 1997
16. Hejnicka-Bezwińska T., Pedagogika ogólna, warszawa: WAiP 2008
17. Herzog W., Pedagogika a psychologia. Zarys wzajemnych relacji, Wydawnictwo WAM, Kraków 2006
18. Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, red. Krzysztof Rubacha, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls“ 2008
19. Krueger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk: GWP 2005.
20. Kubiak-Szymborska E., Zając D.: Wokół podstawowych zagadnień teorii wychowania. - Bydgoszcz: Wydawnictwo Wers s.c., 2002
21. Ku pedagogii pogranicza, red. Zbigniew Kwieciński, Lech Witkowski, Toruń: Wydawnictwo UMK 1990
22. Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wyd. Salezjańskie, Łódź 1981
23. Kunowski S., Problematyka współczesnych systemów wychowania, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls“ 2000
24. Kwaśnica R., Dwie racjonalności. Od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej, IKN Wrocław 1987
25. Kwieciński Z., Tropy-ślady – próby. Studia i szkice z pedagogiki pogranicza, Wyd. Edytor, Poznań-Toruń 2000
26. Kwieciński Z., Między patosem a dekadencją. Studia i szkice socjopedagogiczne, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP 2007
27. Łobocki M. Teoria wychowania w zarysie”, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2003
28. Melosik Z., Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Wyd. Edytor, Toruń - Poznań 1995
29. Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. Dariusz Kubinowski, Marian Nowak, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2006
30. Możliwości rozwijania i wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej, red. S. Palka, Zeszyty Pedagogiczne UJ, Zeszyt 22, Kraków: Wydawnictwo UJ 1995
31. Nauki pedagogiczne a praktyka edukacyjna. Red. Stanisław Palka, Prace Pedagogiczne, Zeszyt 10, Wydawnictwo UJ, Kraków 1989.
32. Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1999.
33. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa: WAiP 2008
34. Nussbaum M.C., W trosce o człowieczeństwo. Klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego, przeł. Astrid Męczkowska, Wrocław: Wydawnictwo DSW 2008
35. Oblicza pedagogii, red. Katarzyna Jarkiewicz, Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna Ignatianum, Wydawnictwo WAM, Kraków 2005
36. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. Stanisław Palka, Wydawnictwo UJ, Kraków 1998
37. Palka S., Pedagogika w stanie tworzenia. Wyd. UJ, Kraków 1999
38. Palka S., Pedagogika w stanie tworzenia. Kontynuacje, Wyd. UJ, Kraków 2003
39. Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk: GWP 2006
40. Pedagogiczne drogowskazy, red. Barbara Juraś-Krawczyk, Bogusław Śliwerski, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000
41. Pedagogika filozoficzna, Idee pedagogiki filozoficznej, red. naukowa Sławomir Sztobryn, Bogusław Śliwerski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003
42. Pedagogika i edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności, Materiały z III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego, pod red. J. Gniteckiego i J. Rutkowiak, PTP, Warszawa-Poznań 1999.
43. Pedagogika jako formacja intelektualna. Refleksje we współczesnym dyskursie humanistycznym, red. Janusz Gnitecki, PTP Oddział w Poznaniu, Poznań 2005
44. Pedagogika ogólna. Tradycja. Teraźniejszość. Nowe wyzwania, red. Teresa Hejnicka – Bezwińska, WSP Bydgoszcz 1995
45. Pedagogika ogólna a filozofia nauki. Wybrane problemy poznawcze i konteksty dydaktyczne, red. Andrzej Pluta, Wydawnictwo WSP w Częstochowie, Częstochowa 1997
46. Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, red. Teresa Kukołowicz i Marian Nowak, Wyd. KUL, Lublin 1997.
47. Pedagogika. Leksykon Wydawnictwa Naukowego PWN, red. Bogusław Milerski, Bogusław Śliwerski, WN PWN, Warszawa 2000.
48. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Bogusław Śliwerski, tom 1-3, Gdańsk: GWP 2006.
49. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski, tom I – II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003
50. Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, red. Ewa Marynowicz-Hetka, tom 1-2, Warszawa: WN PWN 2007
51. Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia, red. Aleksander Nalaskowski i Krzysztof Rubacha, UMK Toruń 2001
52. Podstawowe pojęcia pedagogiczne. Agresja - interdyscyplinarność, red. Dieter Lenzen, przekład Jerzy F. Materne i Peter W. Materne, Berlin – Szczecin 2003
53. Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, red. Stanisław Palka, Wyd. UJ, raków 2004
54. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje w myśleniu o pedagogice i edukacji (na dziesięciolecie Zespołu Problemowego Pedagogiki Ogólnej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk), red. Teresa Hejnicka-Bezwińska, Akademia Pedagogiczna im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2003
55. Przemiany w naukach o wychowaniu - idee, koncepcje, rzeczywistość edukacyjna, (red.) Wiesława Korzeniowska, Oficyna Wydawnicza „Impuls, Kraków 2002
56. Racjonalność pedagogiki. Red. Teresa Hejnicka –Bezwińska, WSP Bydgoszcz 1995
57. Retter H., Komunikacja codzienna w pedagogice, tłum. Magdalena Wojdak-Piątkowska, Gdańsk: GWP 2005
58. Rozwój pedagogiki ogólnej. Inspiracje i ograniczenia kulturowe oraz poznawcze, red. Andrzej Bogaj, Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, Warszawa - Kielce 2001
59. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa: WAiP 2008
60. Rybicki R. FSC., Wprowadzenie do pedagogiki chrześcijańskiej, Kuria Metropolitalna, Częstochowa 1997
61. Schulz R., Wykłady z pedagogiki ogólnej. Perspektywy światopoglądowe w wychowaniu, tom I, Wydawnictwo UMK, Toruń 2003
62. Schulz R., Wykłady z pedagogiki ogólnej. O integralną wizję człowieka i jego rozwoju, tom II, Wydawnictwo UMK, Toruń 2007
63. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, IBE, Wyd. Edytor, Toruń 1993.
64. Szmyd J., Wyzwania i poszukiwania edukacyjne. Szkice z pogranicza filozofii wychowania, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Kraków 2002
65. Szymański M.J., Studia i szkice z socjologii edukacji, IBE, Warszawa 2000
66. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998 (V wyd. 2007).
67. Śliwerski B., Pedagogika dziecka. Studium pajdocentryzmu, Gdańsk: Pedagogika GWP 2007
68. Teoretyczne podstawy pedagogiki, red. S. Palka, Skrypty Uczelniane nr 562, Wyd. UJ, Kraków 1987
69. Witkowski L., Edukacja i humanistyka. Nowe konteksty humanistyczne dla nowoczesnych nauczycieli, IBE, Warszawa 2000
70. Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku. Próba syntetycznego zarysu na tle powszechnym, Wyd. Strzelec, Kielce 1998.
71. Wprowadzenie do pedagogiki. Wybór tekstów, red. T. Jaworska, R. Leppert, OW Impuls, Kraków 2001
72. Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej, Zagadnienia wybrane, red. Janina Kostkiewicz, WNS KUL , Filia Stalowa Wola 1999.
73. Zagadnienia teorii pedagogicznej, red. Stanisław Palka, Zeszyty Naukowe UJ, Prace Pedagogiczne. Zeszyt 3, Wyd. UJ, Kraków 1986
74. Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Wybór i opracowanie Wołoszyn S., Tom III – Księga druga, Wyd. Strzelec, Kielce 1998.
siwiutka891