Scenariusz zajęć
prowadzonych w klasie I
edukacji zintegrowanej
szkoły podstawowej –
Monografia liczby 7
Wykonała:
Barbara Kanigowska
ZEWiEP
Rok II, sem. 2,
gr. 3a
Scenariusz zajęć zintegrowanych prowadzonych w klasie I
Data zajęć: 20.04.2010
Imię i nazwisko prowadzącego: Barbara Kanigowska
Klasa: I
Temat bloku: Ogród żyje
Temat dnia: Szczęśliwa siódemka pszczół
Tematy zajęć/edukacji (wpis do dziennika):
Wypowiedzi na temat pasieki i życia pszczół. Monografia liczby „7”. Nauka pisania cyfry „7”.
Rodzaje edukacji:
Polonistyczna, matematyczna
Cele ogólne:
-wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania się,
-zapoznanie z liczbą 7 i jej zapisem cyfrowym,
-kształtowanie pojęcia liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym, miarowym,
-kształtowanie wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci w zakresie nauki pisania cyfry 7,
Cele szczegółowe (operacyjne):
Uczeń:
-obdarza uwagą dzieci i dorosłych,
-uważnie słucha wypowiedzi innych,
-w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy,
-mówi na dany temat,
-uczestniczy w rozmowie na temat życia pszczół,
-tworzy zbiory siedmioelementowe i przelicza zbiory w zakresie 7,
-używa liczebników porządkowych do określenia kolejności przedmiotów,
-rozkłada liczbę 7 na składniki w aspekcie kardynalnym oraz algebraicznym, posługując się znakiem „+”,
-porównuje liczby w zakresie 7, stosując znaki: „<”, ”>”, „=”,
-rozwiązuje i układa na podstawie rysunku treść zadań tekstowych,
Metody pracy:
-słowne – pogadanka, objaśnienie,
-oglądowe – pokaz, obserwacja,
-praktyczne – pomiar, ćwiczenia przedmiotowe, elementy metody problemowej,
Formy pracy uczniów na zajęciach:
jednolite i zróżnicowane, zbiorowe i indywidualne,
Środki dydaktyczne:
matematyczne karty pracy, zeszyt w kratkę, ilustracje na tablicy, kartki z bloku technicznego, ołówek, kredki, szablony pszczół i kwiatów, kartoniki z cyframi (0 – 7)
Przebieg zajęć:
baha-7