SPRAWDZIAN ZINTEGROWANY nr 6 KLASA 2
Na podstawie Testu MAC
Imię i nazwisko ……………………………………………………………………………….. Data ……………………
Czytanie ze zrozumieniem
1. Przeczytaj uważnie tekst
Napadało tyle śniegu, że można było ulepić wielkiego bałwana. Ale Grześ ulepił białego niedźwiedzia. Niedźwiedź stał pod jabłonką w ogrodzie i czarnymi oczkami patrzył w okno.
A z okna patrzył na niego Grześ, tuląc do siebie białego, pluszowego misia. Wieczorem w ogrodzie zrobiło się niebiesko. Białe śniegowe płatki wciąż tańczyły, a razem z nimi tańczył niedźwiedź pod jabłonką. Potem podszedł do okna, oparł łapy na parapecie i czarnym nosem dotknął szyby.
A/ Podkreśl właściwą odpowiedź.
1. Jak na imię miał chłopiec? Gutek Grześ Hubert
2. Co ulepił Grześ? białego bałwana białego niedźwiedzia
3. Jakiego koloru były oczy niedźwiedzia? czarne czerwone zielone
4. Niedźwiedź stał... pod kasztanem w parku pod jabłonką w ogrodzie
5. Niedźwiedź pod jabłonką... spał tańczył skakał
B/ Odpowiedz na pytania
1. Gdzie niedźwiedź patrzył?
………….…..…………………………………………..…………………………………….
2. Kto patrzył na niedźwiedzia?
3. Co tulił do siebie Grześ?
4. Jak zrobiło się wieczorem w ogrodzie?
5. Co zrobił niedźwiedź, gdy podszedł do okna?
Redagowanie wypowiedzi
2. Przeczytaj opis bałwana. Ułóż 5 pytań do tekstu. Pokoloruj pasującego do opisu bałwanka.
Bałwan jest duży. Składa się z dwóch kul śniegowych. Najmniejsza kula to głowa. Oczy bałwana zrobione są z dwóch guzików, a nos z marchwi. Na głowie ma stary, niebieski garnek. W ręku trzyma miotłę. Ten bałwan jest bardzo śmieszny.
Ø …………………………………………………………………………………………….
Ø …………………………………………….…….……………..………………………….
Ø ………………………………………….….………………..…………………………….
Ø …………………………………………………………….……………………………….
3. Zmień opis pierwszego bałwanka, tak aby pasował do drugiego. Napisz go.
………………………………………………………….….……………………………………
…………………………………………………….……….…….………………………………
…………………………………………………….…….…………….…………………………
…………………………………………………………….…………..…………………………
…………………………………………………………………..………………………………
……………………………………………………………………..……………………………
Nadaj bałwankom imiona.
Gramatyka
4. Wpisz podane wyrazy w odpowiednie miejsca.
bałwan, jest, duży, składa, kule, śniegowe, zrobione, guziki, stary, niebieski, garnek, trzyma
Rzeczowniki: ……………………………………………………………………
……………………………………………………………….…………………..
Czasowniki: ………………………………………………..……………………
……………………………………………………………...……………………
Przymiotniki: ……………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
5. Uzupełnij tabelkę według wzoru
Liczba pojedyncza
rodzaj
Liczba mnoga
mały chłopiec
rodzaj męski
mali chłopcy
ciekawa książka
mądre dziecko
czysta chusteczka
dobry człowiek
6. Do podanych zdań dopisz brakujące znaki i określ rodzaj tych zdań:
Z drzew spadają liście0 ….. ...............................................................
Jaką ocenę dzisiaj dostałaś 0 ...........................................................
Weź się do nauki 0 ..........................................................................
7. Rozwiń następujące zdania:
a) Zosia pisze.
…..........................................................................................................................
b) Mama pierze.
...............................................................................................................................
Ortografia
8. Dopisz do podanych wyrazów, takie ich formy, by zachodziła wymiana
"rz" na "r".
tworzyć - ............................. marzec - ..............................
morze - ............................... lekarz - .........................
Utwórz wyrazy pokrewne od podanych tak, aby zachodziła wymiana ,,ż” na: g, dz, h, z, ź, s
drużyna - .......................... potężny - ..........................
można - ........................... dróżka - ..........................
9. Do podanych przymiotników dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym używając słowa „nie”
miły - ........................................ mądry - ......................................
koleżeński - ................................... grzeczny - .................................
Do podanych czasowników dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym używając słowa „nie”
stał - ........................................ malował - ......................................
pił - ......................................... płakał - .................................
10. Uzupełnij luki w wyrazach literami rz lub ż
P….emek wybrał się na p….echadzkę. Szedł wąską dró….ką. Po drodze mijał zaśnie….one d….ewa. Na b….egu lasu pojawiły się jego kole….anki: Ma….enka i Gra…ynka z ły….wami w rekach. Chłopiec doj….ał je ju…. z daleka. P….ebiegł obok górki pełnej narcia….y i saneczka….y i schował się za smukłą b….ozą. Niestety zderzył się tam z G….esiem! Obaj upadli w śnieg. Z daleka dobiegł ich śmiech koleżanek.
Treści społeczne
11. Ania chce przygotować sałatkę owocową. Ponumeruj odpowiednio czynności, jakie powinna wykonać.
£Doprawić sałatkę do smaku.
£Obrać owoce ze skórki.
£Wymieszać składniki.
£Pokroić składniki sałatki.
£Umyć owoce.
12. Zaznacz poprawną odpowiedź.
Mama przygotowuje dietetyczną kolację. Z której książki kucharskiej powinna skorzystać?
A. ...
Belfra