druki urzedowe.pdf

(20 KB) Pobierz
Microsoft Word - nieescenariusz- druki urzêd. _1_.doc
Ewa Zdziemborska- Jatczak
SCENARIUSZ LEKCJI
(j
ę
zyk polski; klasy przedmaturalne lub maturalne oraz klasy ko
ń
cz
ą
ce zsz)
TEMAT: W
ś
wiecie druków urz
ę
dowych.
CELE LEKCJI
Po zaj
ę
ciach ucze
ń
powinien:
:
- wybra
ć
:
- reguły rz
ć
:
- zasady wypełniania
poszczególnych blankietów;
- poj
ć
ć
do
sytuacji
ce
wypełnianiem druków
urz
ą
dz
ą
odpowiedni blankiet;
- wypełnia
dowe
typu: przekaz pocztowy,
adres pomocniczy, polecenie
przelewu, polecenie wyjazdu
słu
ć
druki urz
ę
ę
dowych;
ę
cia wyst
ę
puj
ą
ce na
- poj
ce na
blankietach (np. adresat,
nadawca, dieta, zaliczka
itp.).
ę
cia wyst
ę
puj
ą
blankietach;
- zasady pisowni wielkich
liter w przypadku nazw
własnych.
bowego, rachunek
uproszczony, faktura VAT,
nota koryguj
ż
ca VAT;
- poprawnie wyliczy
ą
podatek
7%, 22% od podanej kwoty,
zsumowa ć warto ś ci
liczbowe;
- poprawnie pisa
ć
nazwy
własne (powtórzenie
pisowni wielkich liter w
praktyce).
ć
Ocenie podlega
ć
b
ę
dzie:
KRYTERIA OCENIANIA/WYMAGANIA
KONIECZNE
(2)
PODSTAWOWE
(3)
ROZSZERZAJ
Ą
CE
DOPEŁNIAJ
Ą
CE
WYKRACZAJ
Ą
CE
(4)
(5)
(6)
dne
wypełnienie:
przekazu
pocztowego,
adresu
pomocniczego,
rachunku
uproszczonego
oraz znajomo
ę
dne
wypełnienie
(oprócz ju
ę
dne
wypełnienie
(oprócz ju
ę
dne
wypełnienie
(oprócz
wymienionych
dot. druków)
polecenia
wyjazdu
słu
ę
dne
wypełnienie
(oprócz ju
ę
ż
wymienionych)
polecenie
przelewu,
wpłaty
gotówkowej
oraz znajomo
ż
wymienionych)
faktury VAT
oraz znajomo
ż
wymienionych)
noty koryguj
ą
cej
ść
i
VAT
rozumienie
wyst
ę
puj
ą
cych
ż
bowego
ść
i
ść
i
; w
pozostałych
drukach-
dopuszczalne
ęć
rozumienie
poj
rozumienie
wyst
tam
wyst ę puj ą cych;
w pozostałych
drukach-
dopuszczalne
ęć
cych
tam poj ęć ; w
pozostałych
drukach-
dopuszczalne
ę
puj
ą
ę
dy
ę
dy
ę
dy
Umie
Rozumie
Zna
- bezbł
- bezbł
- bezbł
- bezbł
- bezbł
tam poj
143537663.001.png
PLAN ZAJ
ĘĆ
ETAPY PLANOWANEJ PRACY
UWAGI METODYCZNE
CZAS
ci organizacyjne. Podanie
celów i tematu lekcji.
2. Rozdanie druków, podzielenie
uczniów na dwuosobowe zespoły
( pary w ławkach)
3. Samodzielne wypełnianie druków
poprzedzone obja ś nieniem
nauczyciela ( dane- zapisane na
tablicy). W kolejno
ś
ok. 2 minut
ok. 3 minut
em nauczyciela
Nauczyciel przed wypełnieniem
blankietu upewnia si
ż
ok.15 minut
ę
, czy
ci: przekaz
pocztowy, wpłata gotówkowa;
polecenie przelewu.
4. Sprawdzanie poprawno ś ci
wypełnienia druków przez nauczyciela
( w czasie pracy uczniów).
5. Konkurs na najszybsze, poprawne
wypełnienie faktury VAT.
ś
wyst
ę
puj
ą
ce na nim poj
ę
cia s
ą
zrozumiałe dla uczniów
Praca w grupach. n-l wyja
ś
nia poj
ę
cia
ok. 10 minut
na blankietach, zapisuje wybrane
rubryki na tablicy ( nazw ę towaru,
symbol PKWiU, ilo
ść
, cen
ę
bez
ne stawki podatku,
sposób zapłaty- przelew i nr konta)
Praca indywidualna, n-l wyja
ż
6. Wypełnianie poleceni wyjazdu
słu ż bowego.
ś
nia
ok.12 minut
zasady wypełniania blankietu,
zapisuje dane na tablicy: czas, do, cel,
ś
rodek lokomocji, podst. dane
rachunku kosztów podró
ż
y.
cowe. Ocena pracy
uczniów. Zadanie pracy domowej:
wypełnij: adres pomocniczy, rachunek
uproszczony, not
ń
ok. 3 minut
ę
koryguj
ą
c
ą
VAT
na 2
jednostki lekcyjne. Lekcja była przeprowadzona w klasie 3 zsz. Równie dobrze mo ż na j ą
zorganizowa
ż
no
ci od tempa pracy młodzie
ż
y i poziomu ich proponowane zaj
ę
cia mo
ż
na przedłu
ż
y
ć
ć
w klasie przedmaturalnej lub maturalnej.
Na zaj
ę
cia nale
ż
y przynie
ść
odpowiednie blankiety w ilo
ś
ci uzale
ż
nionej od stanu klasy.
Mo
ż
na te
ż
poprosi
ć
młodzie
ż
o przyniesienie na lekcj
ę
kalkulatorów.
1. Czynno
Praca z instrukta
podatku, 2 ró
7. Uwagi ko
W zale
ś
143537663.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin