LOGOPEDIA_19.DOC

(31 KB) Pobierz

Lokalizacja i wyposażenie gabinetu logopedycznego

 

·        W cichej części budynku, okna nie mogą wychodzić na ulicę

·        Pokój widny, obszerny, dla pieciu stanowisk pracy indywidualnej

·        Z bieżącą- ciepłą i zimna wodą, umywalka, oświetlenie ogolne i punktowe

·        Duże lustro ścienne, tak by można zobaczyć jednocześnie dwie twarze, najlepsze z ruchomymi skrzydłami,

Urządzenie i sprzęt

-Klimatyzacyjne

-automat do zasłaniania okien,

-dywan,

-krzesła, podnóżki, z regulacja

-kozetka

-lustro, dobrze oświetlone

-sterylizator

-tablica magnetyczna z kompletem cyfr, liter, i magnesów

-tablica szkolna

-tablica materiałowa, tematyczna

-równoważnia gabinetowa

 

                    Dokumentacja logopedy-schowane, by pacjenci nie mieli wglądu

                    -lista osób zakwalifikowanych do ćw. Logopedycznych

                    -ramowy plan pracy logopedycznej

                    -karty mowy do badania,

                    -dzienniczek do korespondencji z rodzicami,

                    -dziennik zajęć

-dokumentacja wideofoniczna, VHS; kasety magnetofonowe

 

Aparatura-schować, by nie rozpraszał pacjentów

-dwa magnetofony, kasety

-video z kasetami, programy i dokumentacja

-spirometr-do badania pojemności płuc,

-metronom-do regulacji tempa mowy,

-płytoteka dziecięca,

-zegar ścienny,

-audiograf przenośny,

-telefon z dwoma stanowiskami,

-urządzenie pulsacyjne[optyczno- akustyczne],

-komplety instrumentów perkusyjnych,

-amplifon,

-echokorektor mowy- logostymulator,

-analizator mowy,

-brzęczek akustyczny i optyczny,

-komputer, programy,

-audiotester,

 

Środki higieny

-do sterylizacji  i mycia

-ręczniki i ścierki,

-wata, gaza, lignina, chusteczki higieniczne, serwetki,

-szpatułki metalowe, drewniane,

-sondy gumowe i metalowe,

-środki piorące, pieniące się- do ćw. mokrych,

 

 

 

Pomoce do zajęć

-lusterka indywidualne z podpórką,

-lusterka laryngologiczne, krtaniowe, dentystyczne,

-szpatułki, sondy, patyczki, rurki, lejki,

- Pomoce do ćw. oddechowych

Dwie wanienki

Piłki różnej wielkości-parami

Dwie piłki lekarskie

Piłeczki ping-pongowe,

Fleciki, harmonijki ustne, , trąbki, piszczałki, gwizdki,

Balony do nadmuchiwania, zwykłe i w krztach zwierząt, piłki plażowe  

Wiatraczki, zwierzątka, zabawki pływające,

Naczynia połączone,

Świeczniki, świeczki, piórka,

                    Pomoce do ćw. słuchowych

Instrumenty perkusyjne

Pudełka zamykane, z zawartością drobnych elementów,

Nagrania ulicy, przyrody, melodie, wiersze, bajki,

                    Pomoce do ćw. artykulacyjnych

Rentgenogramy-zdjęcia RTG, układ narządów mowy, charakterystyczny dla artykulacji danej Różnego rodzaju ilustracje- duże i małe,                                                                             głoski

                              Historyjki obrazkowe, o różnych stopniach trudności,

Modele różnych przedmiotów z najbliższego środowiska, warzywa, stroje, AGD,

Zabawki, lalki, misie, kukiełki, pacynki,

Domina, rozsypani, gry, klocki drewniane, gąbkowe,

Alfabet ruchomy, i ścienny,

Teksty i ilustracje do wierszy, bajek, itd.

Lalometr,

                   Pomoce do ćw. ogólnousprawniających

                           Żetony,

aparat foto

lornetka, kalejdoskop,

kredki, farby, wycinanki, kolorowani,

kręgle, pałeczki sztafetowe,

                   Środki  spożywcze do ćw.

Dżem, marmolada,

Sól, cukier, kwasek cytrynowy,

Cukierki, lizaki,

Sok, woda,

Według uznania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Błachnio Krystyna, ,,Vademecum logopedyczne,, WYDAWNICTWO NAUKOWE UAM, POZNAŃ 2001

E.M.Mincyakiewicy ,,Mowa, roywj,yaburyenia, terapia,,

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin