Lokalizacja i wyposażenie gabinetu logopedycznego
· W cichej części budynku, okna nie mogą wychodzić na ulicę
· Pokój widny, obszerny, dla pieciu stanowisk pracy indywidualnej
· Z bieżącą- ciepłą i zimna wodą, umywalka, oświetlenie ogolne i punktowe
· Duże lustro ścienne, tak by można zobaczyć jednocześnie dwie twarze, najlepsze z ruchomymi skrzydłami,
Urządzenie i sprzęt
-Klimatyzacyjne
-automat do zasłaniania okien,
-dywan,
-krzesła, podnóżki, z regulacja
-kozetka
-lustro, dobrze oświetlone
-sterylizator
-tablica magnetyczna z kompletem cyfr, liter, i magnesów
-tablica szkolna
-tablica materiałowa, tematyczna
-równoważnia gabinetowa
Dokumentacja logopedy-schowane, by pacjenci nie mieli wglądu
-lista osób zakwalifikowanych do ćw. Logopedycznych
-ramowy plan pracy logopedycznej
-karty mowy do badania,
-dzienniczek do korespondencji z rodzicami,
-dziennik zajęć
-dokumentacja wideofoniczna, VHS; kasety magnetofonowe
Aparatura-schować, by nie rozpraszał pacjentów
-dwa magnetofony, kasety
-video z kasetami, programy i dokumentacja
-spirometr-do badania pojemności płuc,
-metronom-do regulacji tempa mowy,
-płytoteka dziecięca,
-zegar ścienny,
-audiograf przenośny,
-telefon z dwoma stanowiskami,
-urządzenie pulsacyjne[optyczno- akustyczne],
-komplety instrumentów perkusyjnych,
-amplifon,
-echokorektor mowy- logostymulator,
-analizator mowy,
-brzęczek akustyczny i optyczny,
-komputer, programy,
-audiotester,
Środki higieny
-do sterylizacji i mycia
-ręczniki i ścierki,
-wata, gaza, lignina, chusteczki higieniczne, serwetki,
-szpatułki metalowe, drewniane,
-sondy gumowe i metalowe,
-środki piorące, pieniące się- do ćw. mokrych,
Pomoce do zajęć
-lusterka indywidualne z podpórką,
-lusterka laryngologiczne, krtaniowe, dentystyczne,
-szpatułki, sondy, patyczki, rurki, lejki,
- Pomoce do ćw. oddechowych
Dwie wanienki
Piłki różnej wielkości-parami
Dwie piłki lekarskie
Piłeczki ping-pongowe,
Fleciki, harmonijki ustne, , trąbki, piszczałki, gwizdki,
Balony do nadmuchiwania, zwykłe i w krztach zwierząt, piłki plażowe
Wiatraczki, zwierzątka, zabawki pływające,
Naczynia połączone,
Świeczniki, świeczki, piórka,
Pomoce do ćw. słuchowych
Instrumenty perkusyjne
Pudełka zamykane, z zawartością drobnych elementów,
Nagrania ulicy, przyrody, melodie, wiersze, bajki,
Pomoce do ćw. artykulacyjnych
Rentgenogramy-zdjęcia RTG, układ narządów mowy, charakterystyczny dla artykulacji danej Różnego rodzaju ilustracje- duże i małe, głoski
Historyjki obrazkowe, o różnych stopniach trudności,
Modele różnych przedmiotów z najbliższego środowiska, warzywa, stroje, AGD,
Zabawki, lalki, misie, kukiełki, pacynki,
Domina, rozsypani, gry, klocki drewniane, gąbkowe,
Alfabet ruchomy, i ścienny,
Teksty i ilustracje do wierszy, bajek, itd.
Lalometr,
Pomoce do ćw. ogólnousprawniających
Żetony,
aparat foto
lornetka, kalejdoskop,
kredki, farby, wycinanki, kolorowani,
kręgle, pałeczki sztafetowe,
Środki spożywcze do ćw.
Dżem, marmolada,
Sól, cukier, kwasek cytrynowy,
Cukierki, lizaki,
Sok, woda,
Według uznania
Błachnio Krystyna, ,,Vademecum logopedyczne,, WYDAWNICTWO NAUKOWE UAM, POZNAŃ 2001
E.M.Mincyakiewicy ,,Mowa, roywj,yaburyenia, terapia,,
jmjd