Organizacja ewaluacji wewnętrznej - Obszar I Strona 5 z 5
Obszar I (określony w załączniku do rozporządzenia) – Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej
Wymagania (określone w załączniku do rozporządzenia):
1.1. Dzieci nabywają nowe umiejętności
Cel ewaluacji
wymagania
Szczegółowy obszar ewaluacji
Forma ewaluacji
Narzędzia
Termin
Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy
Termin określenia wniosków
Uwagi
Zgromadzenie wiedzy o nowych, nabywanych przez dzieci umiejętnościach
1) Współdziałanie dzieci w zespole przy realizacji zadania określonego przez nauczyciela
– Diagnoza wstępna/końcowa
– Obserwacja zajęć
Arkusz obserwacji
Arkusz hospitacji
IX 2009
V 2010
Wg planu hospitacji
Nauczyciele grup
Dyrektor
X 2009
VI 2010 – rady analityczno-oceniające
Podczas rozmowy pohospitacyjnej
Nauczyciele opracowują wyniki diagnozy, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze
2) Gotowość do nauki szkolnej
Arkusz SGE-5
Zespół diagnostyczny
(nauczyciele)
I 2010
Zespół diagnostyczny sporządza raport wstępny z diagnozy ze wskazaniem wniosków do dalszej pracy nauczycieli
Zespół diagnostyczny sporządza raport końcowy ze wskazaniem efektów pracy
3) Adaptacja do warunków przedszkola dzieci 3-letnich
– Obserwacja
– Analiza opinii rodziców
Kwestionariusz ankiety dla rodziców
IX–XII 2009
Nauczyciele dzieci 3-letnich
I 2010 – rada analityczno-oceniająca
Nauczyciele 3-latków opracowują wyniki obserwacji, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze
4) Rozwój inteligencji wielorakich, ze szczególnym uwzględnieniem np. inteligencji muzycznej
–Diagnoza wstępna/śródroczna/końcowa
– Obserwacja zajęć, uroczystości
IV 2010
VI 2010 – rada analityczno-oceniająca
Nauczyciele opracowują wyniki diagnozy, zespół wyniki ankiety, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze
1.2. Dzieci są aktywne
Zgromadzenie wiedzy o atrakcyjności i różnorodności oferty edukacyjnej przedszkola
1) Aktywność i zainteresowanie dzieci podczas zajęć przedszkolnych (wykorzystanie metod aktywizujących podczas zajęć)
Podczas rozmów pohospitacyjnych
Zespół opracowuje wyniki ankiety,
dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze
2) Aktywność dzieci podczas zajęć dodatkowych
Notatki z obserwacji
XI 2009
Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze
1.3. Informacje o losach absolwentów są wykorzystywane
jo-chom