obszar 1.doc

(87 KB) Pobierz
Obszar I (określony w załączniku do rozporządzenia) – Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej

Organizacja ewaluacji wewnętrznej - Obszar I                            Strona 5 z 5

 

Obszar I (określony w załączniku do rozporządzenia) – Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej

 

 

Wymagania (określone w załączniku do rozporządzenia):

 

1.1.             Dzieci nabywają nowe umiejętności

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Zgromadzenie wiedzy o nowych, nabywanych przez dzieci umiejętnościach

1) Współdziałanie dzieci w zespole przy realizacji zadania określonego przez nauczyciela

– Diagnoza wstępna/końcowa

 

– Obserwacja zajęć

Arkusz obserwacji

 

Arkusz hospitacji

IX 2009

V 2010

 

Wg planu hospitacji

Nauczyciele grup

 

Dyrektor

X 2009

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

 

Podczas rozmowy pohospitacyjnej

Nauczyciele opracowują wyniki diagnozy, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze

Zgromadzenie wiedzy o nowych, nabywanych przez dzieci umiejętnościach

2) Gotowość do nauki szkolnej

– Diagnoza wstępna/końcowa

 

Arkusz SGE-5

IX 2009

V 2010

 

Zespół diagnostyczny

(nauczyciele)

X 2009

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

 

Zespół diagnostyczny sporządza raport wstępny z diagnozy ze wskazaniem wniosków do dalszej pracy nauczycieli

 

Zespół diagnostyczny sporządza raport końcowy ze wskazaniem efektów pracy

3) Adaptacja do warunków przedszkola dzieci 3-letnich

– Obserwacja

 

– Analiza opinii rodziców

Arkusz obserwacji

 

Kwestionariusz ankiety dla rodziców

IX–XII 2009

 

I 2010

Nauczyciele dzieci 3-letnich

 

Dyrektor

I 2010 – rada analityczno-oceniająca

Nauczyciele 3-latków opracowują wyniki  obserwacji, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

4) Rozwój inteligencji wielorakich, ze szczególnym uwzględnieniem np. inteligencji muzycznej

–Diagnoza wstępna/śródroczna/końcowa

 

– Obserwacja zajęć, uroczystości

 

– Analiza opinii rodziców

Arkusz obserwacji

 

Arkusz hospitacji

 

Kwestionariusz ankiety dla rodziców

IX 2009

I 2010

V 2010

 

Wg planu hospitacji

 

IV 2010

Nauczyciele grup

 

Dyrektor

 

Zespół diagnostyczny

X 2009

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

 

VI 2010 – rada analityczno-oceniająca

Nauczyciele opracowują wyniki diagnozy, zespół wyniki ankiety, dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

 

 

1.2.             Dzieci są aktywne

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

Zgromadzenie wiedzy o  atrakcyjności  i różnorodności oferty edukacyjnej przedszkola

1) Aktywność i zainteresowanie dzieci podczas zajęć przedszkolnych (wykorzystanie metod aktywizujących podczas zajęć)

– Obserwacja zajęć

 

– Analiza opinii rodziców

Arkusz hospitacji

 

Kwestionariusz ankiety dla rodziców

Wg planu hospitacji

 

IX 2009

Dyrektor

 

Zespół diagnostyczny

Podczas rozmów pohospitacyjnych

 

I 2010

VI 2010 – rady analityczno-oceniające

Zespół opracowuje wyniki ankiety,

dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza wstępny i końcowy raport ewaluacji w danym obszarze

2) Aktywność dzieci podczas zajęć dodatkowych

– Obserwacja zajęć

 

– Analiza opinii rodziców

Notatki z obserwacji

 

Kwestionariusz ankiety dla rodziców

XI 2009

 

XI 2009

Dyrektor

 

Dyrektor

I 2010 – rada analityczno-oceniająca

Dyrektor (lub inna osoba powołana na stanowisko kierownicze) sporządza raport ewaluacji w danym obszarze

 

 

1.3.             Informacje o losach absolwentów są wykorzystywane

Cel ewaluacji

wymagania

Szczegółowy obszar ewaluacji

Forma ewaluacji

Narzędzia

Termin

Odpowiedzialny za przeprowadzenie diagnozy

Termin określenia wniosków

Uwagi

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin