HENRYK SIENKIEWICZ, W PUSTYNI I W PUSZCZY
1.
2.
3.
4.
Wędrujemy razem ze Stasiem i Nel.
Przygody Stasia i Nel.
Co dzieci widziały na trasie swojej wędrówki?
Staś i Nel – bohaterowie „W pustyni i w puszczy”.
Czy bohaterowie „W pustyni i w puszczy” mogą budzić podziw?
Uczeń:
▪ swobodnie wypowiada się na temat lektury
▪ wyodrębnia elementy świata przedstawionego
▪ sprawdza na mapie plan wędrówki bohaterów
▪ rozumie, jakie trudności musieli pokonać bohaterowie
▪ zapisuje wnioski
▪ opowiada najciekawsze przygody
▪ nadaje im tytuły
▪ pracuje z tekstem
▪ docenia piękno opisów przyrody
▪ znajduje odpowiednie fragmenty tekstu
▪ bogaci słownictwo o nazwy flory i fauny Afryki
▪ opowiada o zjawiskach przyrody, np. ulewa, burza piaskowa, fatamorgana
▪ opowiada o plemionach afrykańskich
▪ gromadzi słownictwo do charakterystyki bohaterów
▪ podaje określenia dotyczące cech umysłu, zainteresowań
▪ nazywa cechy charakteru
▪ wyjaśnia motywy działania bohaterów
▪ ocenia postawy i zachowania bohaterów
▪ wyszukuje cytaty
▪ planuje charakterystykę
▪ uzasadnia swoje zdanie
wiadomości o autorze
mapa Afryki
„Język i świat” – 259
2 96/97
3 96/97 – 98
Dz. się św.5 – 132
Ogl. św. 4 – 175
K 124 ( film )
Sł. na st. Z. U. 4 – 99
A sł...
Jak ogl. 73, 74, 76, 136, 146
ABC – 23
Spr. z j. p. 4 – 6 -43
J. p. Zbiór dykt. – 12
K 115 ( film )
Od Obr. – 23
M.nami. Ks. dla n – la – 107
2 03/04 – 70 ( komputer )
V. J. 8/05 ( ksero )
M. n. graczami
W. Kot, W pustyni i w puszczy.
Prawda i legenda
W. co cz. 5 – 11, 17
koni86