Mirosław J. Kubiak - Programuję w Delphi i C++ Builder cz.2.pdf
(
809 KB
)
Pobierz
110906901 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Programuję w Delphi i C++ Builder"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj.
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl
i
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 25.10.2006
Tytuł: Programuję w Delphi i C++ Builder (fragment utworu)
Autor: Mirosław J. Kubiak
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
Rozdział 8. Tablice
.
............................................................................5
Deklarowanie tablic
.
............................................................................................5
Dostęp do elementów tablicy
.
............................................................................11
Sito Eratostenesa
.
..............................................................................................14
Tablice dwuwymiarowe
.
....................................................................................17
Sortowanie bąbelkowe
.
......................................................................................23
Tablice przechowują również teksty
.
................................................................28
Warto zapamiętać
.
.............................................................................................42
Rozdział 9. Podprogramy
.
................................................................43
Co to są podprogramy
.
......................................................................................43
Definiujemy funkcje i procedury w języku Delphi
.
..........................................43
Definiujemy funkcje w języku C++ Builder
.
.....................................................48
Programy mogą przekazywać podprogramom informacje
.
.............................52
Przekazywanie parametrów przez wartość
.
......................................................54
Zmienne globalne i lokalne
.
..............................................................................58
Przekazujemy funkcjom i procedurom tablice
.
................................................59
Rekurencja
.
........................................................................................................68
Warto zapamiętać
.
.............................................................................................75
Rozdział 10. Elementy grafiki
.
..........................................................76
Wprowadzenie
.
.................................................................................................76
Program Przykładowa grafika
.
..........................................................................85
Graficzny przykład programu rekurencyjnego
.
................................................92
Warto zapamiętać
.
...........................................................................................110
Rozdział 11. Przechowywanie informacji w rekordach
i
strukturach
.
...............................................................................111
Rekordy i struktury
.
..........................................................................................111
Warto zapamiętać
.
...........................................................................................123
Rozdział 11. Elementy programowania obiektowego
......................124
Wprowadzenie
.
................................................................................................124
Hermetyzacja danych
.
......................................................................................147
Dziedziczenie
.
...................................................................................................147
Polimorfizm
.
.....................................................................................................158
Rozdział 13. Operacje wejścia/wyjścia – część II. Pliki
.
..................160
Wprowadzenie
.
................................................................................................160
C++ Builder
.
.....................................................................................................162
Pliki tekstowe
.
..................................................................................................163
Zapisywanie rekordów i struktur do pliku
.
.....................................................182
C++ Builder
.
.....................................................................................................191
Warto zapamiętać
.
..........................................................................................200
Rozdział 14. Wskaźniki
.
.................................................................202
Wprowadzenie
.
................................................................................................202
Wskaźniki i tablice
.
..........................................................................................207
Programy mogą przekazywać podprogramom informacje – ciąg dalszy
.
.....213
Przekazywanie parametrów przez wskaźnik
.
..................................................214
Przekazywanie parametrów przez referencję
.
.................................................217
Warto zapamiętać
.
...........................................................................................219
w
Rozdział 15. Zmienne dynamiczne
.
................................................220
Wprowadzenie
.
................................................................................................220
Zmienne dynamiczne do tablic
.
......................................................................225
Klasy TStrings i TStringList
.
...........................................................................228
Warto zapamiętać
.
..........................................................................................230
Rozdział 16. Algorytmy numeryczne
.
.............................................232
Obliczanie sumy szeregu
.
...............................................................................232
Wyznaczenie miejsca zerowego funkcji metodą Newtona
.
............................237
Wyznaczanie miejsca zerowego funkcji
.
........................................................244
Obliczanie całki metodą prostokątów
.
............................................................249
Dodatek
.........................................................................................256
D1. Formatowanie łańcuchów tekstowych
.
....................................................256
D2. Wybrane systemowe procedury konwersji typu
.
.....................................258
D3. Standardowe procedury obsługujące pliki (Delphi)
.
.............................260
D4. Wyświetlanie komunikatów
.
....................................................................263
D5. Wartości parametru Flags dotyczące liczby i rodzaju przycisków
.
.........264
D6. Grafika w Delphi i w C++ Builder
.
...........................................................268
Bibliografia
.
...................................................................................272
PROGRAMUJĘ W DELPHI I C++ BUILDER Cz. II -
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Mirosław J. Kubiak
● str.
5
Rozdział 8. Tablice
W tym rozdziale dowiemy się, w jaki sposób deklarujemy tablice
jedno- i dwuwymiarowe, na czym polega sortowanie bąbelkowe
oraz o tym, że tablice przechowują nie tylko liczby, ale również
teksty.
Deklarowanie tablic
Tablica jest to struktura danych, która umożliwia przechowywanie
w sposób zorganizowany wielu zmiennych tego samego typu
(całkowitego, rzeczywistego itd.). Aby stworzyć taką strukturę
musimy dokonać deklaracji tablicy. W deklaracji tablicy musimy
określić typ wartości, jaki ma przechowywać tablica, a także liczbę jej
elementów. Tablice mogą być jednowymiarowe, dwuwymiarowe itd.
Delphi
Oto ogólna postać deklarowania w języku Delphi tablicy
jednowymiarowej i związanej z nią zmiennej.
type
dentyfikator_tablicy = array[rozmiar_tablicy] of typ
var
nazwa_zmiennej : identyfikator_tablicy;
Copyright by
Złote Myśli
& Mirosław J. Kubiak
Plik z chomika:
krzzlu
Inne pliki z tego folderu:
Windows XP.pdf
(5650 KB)
Arkadiusz Kwiatkowski - Zakłady sportowe i bukmacherskie kontra multilotek(1).pdf
(568 KB)
QuickStartGuide_Windows7.pdf
(5083 KB)
pl_Ograniczanie prędkości transferu [Paweł Krawczyk].pdf
(252 KB)
poznaj_linuksa.pdf
(289 KB)
Inne foldery tego chomika:
__>ZRÓB TO SAM<__
__DIAGNOSTYKA- __SAMOCHODU PL ! __POLECAM !__
►❏ WIFI-(haslo-wifi)
● DLA LUDZI O MOCNYCH NERWACH +21
★ HACKING
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin