regionalne-badania-konsumentow-usug-turystycznych.pdf

(2568 KB) Pobierz
716885378 UNPDF
Regionalne
badania
konsumentów
usług
turystycznych
716885378.015.png
 
716885378.016.png 716885378.017.png 716885378.001.png 716885378.002.png 716885378.003.png 716885378.004.png 716885378.005.png
 
716885378.006.png 716885378.007.png 716885378.008.png 716885378.009.png 716885378.010.png 716885378.011.png 716885378.012.png 716885378.013.png 716885378.014.png
Regionalne badania konsumentów
usług turystycznych
WARSZAWA 2010
Publikacja zawiera zbiór opracowań przygotowanych w związku z konferencją
„Regionalne badania konsumentów usług turystycznych”,
która odbyła się w Warszawie 24-25 listopada 2009 r.
Redakcja naukowa:
Ewa Dziedzic
PatRonat i oRganizacja konfEREncji:
Ministerstwo Sportu i Turystyki
Polska Organizacja Turystyczna
RaDa PRogRamoWa:
prof. dr hab. Ewa Dziedzic,
Szkoła główna Handlowa w Warszawie - Przewodnicząca
dr Wiesław Alejziak, Wyższa Szkoła informatyki i zarządzania w Rzeszowie
dr Krzysztof Borkowski, akademia Wychowania fizycznego w krakowie
Teresa Buczak, Polska organizacja turystyczna
Wojciech Fedyk, forum Regionalnych organizacji turystycznych
prof. dr hab. Stanisław Liszewski, Uniwersytet Łódzki
dr Krzysztof Łopaciński, instytut turystyki w Warszawie
dr Grażyna Marciniak, główny Urząd Statystyczny
dr Bartłomiej Walas, Polska organizacja turystyczna
Elżbieta Wyrwicz, ministerstwo Sportu i turystyki
Wydawca: Polska organizacja turystyczna
ul. tytusa chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa
iSBn 978-83-7336-313-7
Projekt, skład i łamanie: Pracownia c&c
www.pracowniacc.pl
Spis treści
Wstęp Ewa Dziedzic ............................................................................................. 5
i. ogólnE zagaDniEnia BaDań konSUmEntóW USŁUg
tURyStycznycH .......................................................................................... 7
Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką
Ewa Dziedzic .................................................................................................... 8
kierunki rozwoju badań głównego Urzędu Statystycznego
w obszarze turystyki Grażyna Marciniak, Wacława Kraśniewska ................. 16
teoretyczne podstawy i najważniejsze metody badania wielkości ruchu
turystycznego (aspekty regionalne i lokalne) Wiesław Alejziak ...................... 24
ii. PolSkiE DośWiaDczEnia W zakRESiE REgionalnycH BaDań
konSUmEntóW USŁUg tURyStycznycH ............................................. 39
aktualny stan badań konsumentów usług turystycznych w regionach
Wiesław Alejziak ............................................................................................. 40
Doświadczenia wynikające z realizacji badań ruchu turystycznego
w krakowie i małopolsce w latach 2003-2009
Krzysztof Borkowski, Renata Seweryn ........................................................... 68
obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach
– województwo łódzkie Tomasz Mazurek, Tomasz Koralewski ...................... 86
Badania w działaniach śląskiej organizacji turystycznej
Agnieszka Sikorska ........................................................................................ 91
iii. PERSPEktyWy RozWojU BaDań ............................................................ 97
Badania regionalne ruchu turystycznego jako podstawa nowej
regionalizacji turystycznej Polski
Stanisław Liszewski, Bogdan Włodarczyk ...................................................... 99
metodologia zintegrowanych badań ruchu turystycznego w Polsce
Krzysztof Borowski, Renata Seweryn .......................................................... 108
funkcje i użyteczność pomiarów ruchu turystycznego Tomasz Dziedzic ... 118
Wypowiedź w ramach panelu „Propozycje rozwiązań metodycznych
w zakresie budowy zintegrowanego systemu badań konsumentów
usług turystycznych” Krzysztof Łopaciński .................................................. 131
obecni i potencjalni zleceniodawcy badań w regionach.
Źródła inansowania badań Wojciech Fedyk ............................................... 136
Rola Pot w tworzeniu zintegrowanego systemu badań
konsumentów usług turystycznych Teresa Buczak ..................................... 140
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin