coaching-przy-kuchennym-stole.pdf

(3273 KB) Pobierz
992449603.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Coaching przy kuchennym
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Lilianna Kupaj, rok 2013
Autor: Lilianna Kupaj
Tytuł: Coaching przy kuchennym stole
Data: 28.02.2013
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
Spis treści
Podziękowania .......................................................................... 7
Wstęp ....................................................................................... 9
Rozdział 1. To, co powinnaś wiedzieć, zanim zaczniesz
komukolwiek pomagać..........................................................11
Co to jest coaching? ............................................................11
Wyjaśnienie podstawowych pojęć zawartych w książce ........16
Struktura książki, czyli co i gdzie możesz znaleźć ................17
Rozdział 2. Środowisko, w którym żyjemy.
Tworzenie żyznej gleby do rozwoju,
czyli narzędzia i procesy coachingowe ...................................22
Jak zorganizować przestrzeń do rozmowy, aby ludzie chcieli
z tobą rozmawiać ..............................................................22
Rozdział 3. Poziom zachowań ..................................................27
Jak realizować w życiu to, co chcesz ...................................28
Skuteczne wyznaczanie celów .............................................34
Jak w komfortowy sposób pomagać ludziom zmieniać ich
zachowanie ....................................................................... 46
Jakich słów używać, aby być asertywnym, a nie agresywnym .. 54
Jak osiągnąć mistrzostwo w słuchaniu ludzi? ..................... 62
Rozdział 4. Umiejętności ......................................................... 71
W jaki sposób odczytywać niewerbalne wskazówki z ciała
klienta? ............................................................................ 75
Efektywne strategie w nauce ............................................... 82
Cztery podstawowe punkty widzenia ................................... 88
To, co myślisz, pokazuje twoje ciało.
Styl myślenia a postawa niewerbalna ................................ 98
Umiejętność zadawania pytań ...........................................102
Rozdział 5. Poziom emocji, wartości i przekonań ...................110
Jak umiejętnie radzić sobie z emocjami? ...........................110
Jak rozpoznać emocje przejęte od innych? ........................125
Odkrywanie ważnych rzeczy w naszym życiu.....................132
Mentorzy w naszym życiu..................................................146
Co powoduje, że nasze życie jest takie, a nie inne, czyli jak
przekonania na nie wpływają ..........................................166
Zmiana przekonań ............................................................176
Przekonania sabotujące — nasi wewnętrzni sabotażyści ....180
Rozdział 6. Poziom tożsamości i duchowości..........................192
Czym jest potencjał człowieka i jak go odkryć? ..................192
Życie to podróż..................................................................197
Podstawy wartości człowieka.............................................204
Zasługiwanie.....................................................................208
Bezwarunkowa wartość człowieka. Czym ona jest?............211
Epilog ...................................................................................217
Dodatek A Charakterystyczne słowa opisujące style myślenia
ludzi ...................................................................................219
Za pomocą zmysłu wzroku ................................................219
Za pomocą zmysłu słuchu.................................................220
Za pomocą zmysłu dotyku, smaku, węchu ........................221
Dodatek B ............................................................................223
Dodatek C Model rozmowy coachingowej...............................224
Dodatek D Strategia Walta Disneya.......................................228
Arkusz kreatywnego planowania według Disneya ..............228
Dodatek E. Arkusze do sesji coachingowych ..............................235
I. Pozycje percepcyjne w relacjach .....................................235
II. Zdeiniuj swoje wartości................................................237
III. Koło życia ....................................................................239
IV. Wprowadzanie wartości w życie....................................241
V. Tworzenie pomostu pomiędzy wartościami ....................242
VI. Arkusz oceny przekonań..............................................245
VII. Proces coachingowy — podróż bohatera ......................246
VIII. Arkusz ustanawiania celów........................................248
Literatura .............................................................................250
Rozdział 3.
Poziom zachowań
Jeśli to, co robisz, nie działa, zmień coś.
Na tym poziomie pełnisz rolę coacha przez małe „c”, gdy
pomagasz zrozumieć klientowi jego zachowania. Przez za-
chowania mam na myśli konkretne czynności, na przykład
wyznaczanie celów, budowanie relacji z innymi ludźmi, wy-
rażanie uczuć, komunikowanie się za pomocą słów i ge-
stów, zadawanie pytań, odrabianie zadań itp.
Warto tu wspomnieć o tym, że bardzo często chcemy
zmieniać zachowania innych ludzi, bo wydaje nam się, że
wtedy nasze życie się zmieni. W coachingu i chyba po pro-
stu w życiu ważną zasadą jest to, że możesz zmienić za-
chowanie drugiego człowieka tylko poprzez zmianę wła-
snego zachowania. Wówczas masz bezpośredni wpływ na
to, co się dzieje. Jeśli chcesz na przykład, aby twoje dziecko
27
992449603.002.png 992449603.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin