Plany03.doc

(31 KB) Pobierz
Temat kompleksowy: „Praca kobiet w różnych zawodach”

Zadania   wychowawczo - dydaktyczne na  miesiąc   marzec

 

1.      Wprowadzenie znaku graficznego liczby 8 . Doskonalenie dodawania i odejmowania, utrwalenie znaków matematycznych <, >, =, + oraz ich umiejętne wykorzystywanie podczas ćwiczeń matematycznych – zapisywanie oraz ich odczytywanie.

 

2.    Poznanie, rozpoznawanie i nazywanie zawodów na podstawie ilustracji, zagadek, zabaw dramowych – narzędzie i przyrządy wykorzystywane podczas pracy podanych zawodów.

 

3.    Zapoznanie dzieci z wyglądem liter : W-w, B-b, Ł-ł, C-c.  Ćwiczenie analizy i syntezy słuchowo   – wzrokowej. Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, czytanie tekstu ze zwróceniem uwagi na znaki zapytania i wykrzykniki.

 

4.    Zapoznanie dzieci ze zwyczajami ludowymi związanymi z wiosną (pożegnanie zimy i powitanie wiosny, marzanna).

 

5.    Poznanie oznak wiosny – budzenie się zwierząt z zimowego snu, przylatujące ptaki, chronione kwiaty, zmiany pogodowe.

 

6.    Rozwijanie zainteresowań czytelniczych – dostarczanie radości, wyzwalanie poczucia humoru, wzbogacanie wiadomości, wyrazistość mowy, pobudzanie wyobraźni i fantazji – wycieczka do biblioteki.

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „Praca kobiet w różnych zawodach”

Termin realizacji: 6.03. – 10.03.2006r.

  Cel główny: poznanie różnych zawodów wykonywanych przez kobiety, zapoznanie dzieci z literą „B, b”.

Cele szczegółowe: dziecko potrafi nazwać i wskazać rodzaje zawodów wykonywanych przez kobiety, wyróżnia liczby w zakresie 0-7, dokonuje działań na liczbach, ćwiczy słuch fonematyczny, doskonali sprawność manualną.

Zadania edukacyjne:

1.     Ćwiczenia poranne – zestaw nr 23 (zbiór własny).

2.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (zestaw 15) – zbiór własny.

3.     Zabawa ruchowa „Nitko, hej niteczko”.

4.     Nazywanie i rozpoznawanie zawodów wykonywanych przez kobiety. Nazywanie i wskazywanie narzędzi i przyrządów wykorzystywanych przez daną grupę zawodową.

5.     Słuchanie opowiadania „Jak chłopcy pędzili tulipany”, „Tyle kobiet dookoła”, „Kobiety duże i małe” – rozmowa n/t Dnia Kobiet.

6.     Wykonanie metodą kolażu igły z nitką (bibuła + plastelina + kredki).

7.     Malowanie farbami plakatowymi n/t: „Praca mojej mamy”.

8.     Słuchanie piosenek: „Marzec”, „8 marca”, nauka piosenki „Urodziło się przedwiośnie” – zabawy rytmiczne do piosenek, rozmowy dotyczące treści.

9.     Ćwiczenie słuchu fonematycznego poprzez wykonywanie ćwiczeń z wybrzmiewaniem głosek, oznaczanie odpowiednich obrazków, wyszukiwanie wyrazów do rymu, kończenie zdań, itp.

10. Doskonalenie umiejętności działania na liczbach (+,-), tworzenie równań oraz ich zapisywanie, zabawa „kolorowymi liczbami”.

11. Zapoznanie dzieci z wielką i małą, drukowaną i pisaną literą „B, b” – elementy met. Bogdanowicz, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, praca z kolorowym alfabetem, ćw. w czytaniu i pisaniu.

12. Zabawy i gry dydaktyczne rozwijające logiczne myślenie – np. wprowadzenie krzyżówki oraz wyjaśnienie zasad jej rozwiązywania.

13. Pobyt na świeżym powietrzu – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie (topnienie śniegu, wschodzące kiełki kwiatów, pączki na krzewach, przylot ptaków).

14. Praca indywidualna w grupach dyspanseryjnych.

 

Własne spostrzeżenia i uwagi:

 

 

Temat kompleksowy: „Przedwiośnie”

Termin realizacji: 13.03. – 17.03.2006r.

  Cel główny: charakterystyczne oznaki przedwiośnia, zapoznanie dzieci z literą „ Ł, ł ”.

Cele szczegółowe: dziecko potrafi nazwać i wskazać pierwsze wiosenne kwiaty, wie jakie ptaki przylatują do nas na wiosnę, wyróżnia liczbę 8, potrafi dodawać i odejmować w zakresie 0-8, wie co to jest nuta, ćwiczy słuch fonematyczny.

Zadania edukacyjne:

1.     Ćwiczenia poranne – zestaw nr 24 (zbiór własny).

2.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (zestaw 16) – zbiór własny.

3.     Zabawa ruchowa „Przedwiośnie”.

4.     Słuchanie opowiadań i wierszy n/t marca, oznak wiosny czy zwiastunów wiosny np.: „Kto na spacer wyruszy – otwiera oczy i uszy”, „Marzec”,  „Pierwiosnek”, itp. – rozmowa n/t utworów.

5.     Wykonanie przebiśniega metodą kolażu.

6.     Zapoznanie dzieci z literą „ Ł , ł  ” – ćw. w pisaniu i czytaniu, wykorzystanie elementów met. Bogdanowicz.

7.     Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie na przedwiośniu: pierwsze kwiaty, przylot ptaków, roztopy, budzenie się ze snu zwierząt, które zapadły w zimowy sen.

8.     Rozpoznawanie i nazywanie zwiastunów wiosny: przebiśnieg, pierwiosnek, krokus, bocian, skowronek, leszczyna.

9.     Wykonanie wydzieranki z kolorowego papieru n/t „Pierwsze ptaki”.

10. Ćw. słuchowe i ortofoniczne – podział wyrazów na sylaby, okeślanie samogłosek i spółgłosek, dopowiadanie sylab, dobieranie obrazków o tej samej liczbie głosek czy sylab, rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów ptaków.

11. Wprowadzenie liczby 8 – poznanie jej składników, tworzenie równań, doskonalenie dodawania i odejmowania.

12. Nauka piosenki „Marzec – czarodziej” oraz słuchanie piosenek o tematyce wiosennej: „Urodziło się przedwiośnie”, „Wiosna tuż, tuż” – zabawy rytmiczne, wprowadzenie pojęcia nuta

13. Praca indywidualna w grupach dyspanseryjnych.

 

Własne spostrzeżenia i uwagi:

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin