SDJ.188.2010.08.pdf

(8425 KB) Pobierz
320631077 UNPDF
320631077.020.png
320631077.021.png 320631077.022.png 320631077.023.png 320631077.001.png 320631077.002.png 320631077.003.png
 
320631077.004.png
 
320631077.005.png
���������������������������������
�����������������������������������
�����������������������������������������������������������������������������
�����������������������������������������������������������������������������
�������������������������������������������������������������������������������
����������������������������
���������������������������������������������������������������������������
��������������������������������������������������������������������������������
������������������
�����������������������������������������������������������������������������������
��������������������������������������������������������������������������������
���������������������������������������������������������������������������������
������������������������������������������������������������������������������
���������������������������� ����������������
�����������������������������������������������������������������������������������������������
320631077.006.png
 
 
 
 
 
 
320631077.007.png
 
 
 
 
 
 
 
320631077.008.png 320631077.009.png
 
320631077.010.png 320631077.011.png 320631077.012.png 320631077.013.png
8/2010 (188)
SPIS TREŚCI
BIBLIOTEKA MIESIĄCA
PROGRAMOWANIE JAVA
6 Google SparseHash – Wyspecjalizowane
kontenery haszujące w języku C++
Rafał Kocisz
Standardowa Biblioteka Wzorców (STL) języka C++
to wspaniałe i potężne narzędzie. Niestety – ewident-
nie doskwiera w niej brak wsparcia dla kontenerów
mieszających. Nowy standard C++ ma rozwiązać ten
problem, ale póki co trzeba szukać innych alternatyw
w postaci zewnętrznych bibliotek. W niniejszym arty-
kule przedstawię implementację tablic haszujących ro-
dem z Google.
30 Przewodnik po SCJP –
Czyli certyfikat z Javy cz.V
Krzysztof Rychlicki - Kicior
Proces zdobywania certyfikatów, potwierdzających
umiejętności z różnych dziedzin wiedzy, stał się jednym
z ważniejszych elementów osobistego rozwoju. Proces
ten ma miejsce również w branży IT; certyfikaty dla pro-
gramistów (Java lub .NET), administratorów czy sie-
ciowców (Cisco) można coraz częściej odnaleźć w CV
osób starających się o pracę.
KLUB TECHNICZNY
36 Java na BlackBerry – Podstawy pisania
aplikacji
Tomasz Milczarek
Artykuł przedstawia podstawy programowania aplika-
cji w języku Java pod system BlackBerry. W podstawo-
wym zakresie omówione zostały cztery tematy:ogólne
sposoby tworzenia aplikacji, budowanie interfejsu użyt-
kownika, programowanie menu telefonu oraz zagad-
nienie utrwalania danych.
16 Technologie Progress OpenEdge – Część 9.
OpenEdge SQL
Piotr Tucholski
OpenEdge SQL stworzony przez Progress Software
Corporation jest implementacją powszechnie znanych
standardów, włączając SQL-92, SQL-99 i SQL-2003.
Jest częścią otwartego, elastycznego interfejsu i peł-
ni niezwykle ważną rolę w procesie rozwoju nowocze-
snych aplikacji biznesowych OpenEdge.
42 Wiosna z drugą twarzą w chmurach – Część I
Paweł Nieścioruk
Kompletny przykład procesu wytwarzania aplikacji Ja-
va Server Faces 2.0 z użyciem Spring Framework i Hi-
bernate wraz z jej końcowym wdrożeniem na chmurę
obliczeniową Amazon Elastic Compute Cloud (EC2).
PROGRAMOWANIE PYTHON
20 Kurs Pythona. Cz.II – Struktury danych,
funkcje i moduły
Łukasz Langa
W odcinku wprowadzającym zainstalowaliśmy Pythona
i trochę pobawiliśmy się różnymi jego cechami. Po na-
braniu swobody w wykorzystaniu linii poleceń możemy
zabrać się za bardziej metodyczny przegląd tego, co
oferuje nam język spod znaku węża.
NIEZAWODNE OPROGRAMOWANIE
50 Testowanie gier na urządzenia mobilne
Grzegorz Tarczyński
Testowanie gier jest niezwykle złożoną materią,
zwłaszcza przy dużych, wysokobudżetowych pro-
dukcjach. Gry na urządzenia mobilne zwykle do ta-
kich nie należą, co nie oznacza, że proces testowa-
nia jest tu mało istotny czy możliwy do pominięcia. Ja-
ka jest specyfika tego procesu, dowiecie się z niniej-
szego artykułu.
4
8/2010
4
320631077.014.png
 
SPIS TREŚCI
SPIS TREŚCI
Z ŻYCIA ITOLOGA
Miesięcznik Software Developer’s Journal
(12 numerów w roku)
jest wydawany przez Software Press Sp. z o.o. SK
58 CMMI – Dlaczego powinno Cię to obchodzić?
Mariusz Chrapko
Pamiętam jak zaczynałem swoją przygodę z rozwiązy-
waniem sudoku. Na początku było niemiłosiernie trud-
no, potem stopniowo łapałem „wiatr w żagle”. Podob-
nie jest z modelem CMMI. Na pierwszy rzut oka wy-
daje się bardzo skomplikowany. Później, w miarę jak
stopniowo go poznajemy, zaczynamy dostrzegać jego
wewnętrzne „piękno” i logikę, widzimy że jego prakty-
ki naprawdę mają sens i mogą nam się przydać. Tak
było ze mną, i tak – jestem o tym przekonany – będzie
również z Wami!
Redaktor naczelny:
Łukasz Łopuszański lukasz.lopuszanski@software.com.pl
Projekt okładki: Agnieszka Marchocka
Skład i łamanie:
Tomasz Kostro www.studiopoligraficzne.com
Kierownik produkcji:
Andrzej Kuca andrzej.kuca@software.com.pl
WYWIAD
Adres korespondencyjny:
Software Press Sp. z o.o. SK,
ul. Bokserska 1, 02-682 Warszawa, Polska
tel. +48 22 427 36 91, fax +48 22 224 24 59
www.sdjournal.org cooperation@software.com.pl
64 Mariusz Chrapko – Wywiad z autorem
pierwszej w Polsce książki na temat modelu
CMMI oraz jego praktycznego zastosowania.
Mariusz Chrapko jest wieloletnim praktykiem w zakre-
sie doskonalenia procesów tworzenia oprogramowa-
nia w oparciu o model CMMI®. Wspiera firmy informa-
tyczne na terenie całej Europy, prowadząc coaching
zespołów projektowych oraz szkolenia na różnych
szczeblach organizacyjnych. Dodatkowo jest prakty-
kiem we wdrażaniu i adaptacji metod Agile Software
Development (wcześniej Agile Coach/ Centrum Opro-
gramowania Motoroli w Krakowie), Programu Metryk
Organizacyjnych, a także procesu Peer Review.
Dział reklamy: adv@software.com.pl
Redakcja dokłada wszelkich starań, by publikowane
w piśmie i na towarzyszących mu nośnikach informacje i programy
były poprawne, jednakże nie bierze odpowiedzialności za efekty
wykorzystania ich; nie gwarantuje także poprawnego działania
programów shareware, freeware i public domain.
Wszystkie znaki firmowe zawarte w piśmie są własności odpowiednich
firm.
Zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Osoby zainteresowane współpracą prosimy o kontakt:
cooperation@software.com.pl
Reklama
320631077.015.png 320631077.016.png 320631077.017.png 320631077.018.png 320631077.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin