Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego
Imię i nazwisko stażysty: Jolanta Regulska
Imię i nazwisko opiekuna: mgr Anna Legutko
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2010 r.
CEL GŁÓWNY:
1. Rozwój kompetencji nauczyciela
2. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Zapoznanie z organizacją, zadaniami i zasadami funkcjonowania przedszkola.
2. Poznanie obowiązującej w przedszkolu dokumentacji i sposobów jej prowadzenia.
3. Zapoznanie z przepisami zapewniającymi podopiecznym bezpieczne i higieniczne warunki zabawy, nauki i wypoczynku.
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w grupie czterolatków.
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
6. Wykazanie umiejętności właściwego prowadzenia zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora przedszkola i omawianie ich z osobą hospitującą.
7. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:· wewnątrzprzedszkolnego,· zewnątrzprzedszkolnego,· samokształcenia.
8. Wspieranie aktywności twórczej dzieci.
9. Zdobycie wiedzy z zakresu problemów środowiska wychowanków w stopniu umożliwiającym współpracę z tym środowiskiem oraz pogłębianie kontaktów z rodzicami.
SFERY ROZWOJU ZAWODOWEGO:
I. SFERA ORGANIZACYJNA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieliZadania nauczyciela stażysty według. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
LP.
ZADANIA DO REALIZACJI
FORMY REALIZACJI
TERMIN
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1.
Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego
Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.(Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli z 01.12.2007 r. oraz Karta Nauczyciela z 08.06.2006r. z późniejszymi zmianami.
IX. 2009
Poprawnie sformułowany wniosek
o rozpoczęcie stażu.
2.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Rozmowa na temat systemu awansu zawodowego. Opracowanie zasad współpracy i zawarcie kontraktu z opiekunem stażu.
IX.2009
Zawarty kontrakt z opiekunem stażu.
3.
Określenie drogi rozwoju zawodowego.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego z pomocą opiekuna stażu.
Wniosek o zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego.
Opracowany plan.
4.
Ustalenie z opiekunem terminów hospitacji zajęć oraz terminów i tematyki zajęć własnych na okres stażu.
Opracowanie zakresu i tematyki zajęć.
IX.2009 - V.2010
5.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie dokumentacji, świadectw, zaświadczeń, planów, scenariuszy, zdjęć itp.
Teczka stażysty - świadectwa, zaświadczenia, plany, scenariusze, zdjęcia, notatki.
6.
Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Analiza i autorefleksja dotychczasowych działań. Wysuniecie wniosków i uwag do dalszej pracy zawodowej.
Samoocena.
V.2010
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego
§ 6 ust.1 pkt.1
Nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) poznawać organizację, zadania i zasady funkcjonowania placówki, w tym:
a – sposób prowadzenia obowiązującej w placówce dokumentacji
b – przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy
Poznanie zasad funkcjonowania placówki oraz obowiązującej dokumentacji.
· Analiza aktów prawnych:
Ø Ustawa o Systemie Oświaty z dnia 07.09.1991 r. (Dz. U. 2004 r. Nr 256 poz. 2572,) z późniejszymi zmianami
Ø Karta Nauczyciela z 08.06.2006r. z późniejszymi zmianami
Ø Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2007 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Ø Podstawa programowa wychowania przedszkolnego z dnia 23.12.2008 r.
· Poznanie dokumentów obowiązujących w przedszkolu:
Ø Statut przedszkola
Ø Regulamin Rady Pedagogicznej
Ø Regulamin Rady Rodziców
Ø Regulamin pracy przedszkola
Ø Instrukcja obiegu dokumentów
Ø Plan pracy przedszkola
Ø Przedszkolny zestaw programów:
a) Jadwiga Pytlarczyk„W kręgu zabawy” program wychowania przedszkolnego
b) E. Gruszczyk Kolczyńska, E. Zielińska „Dziecięca matematyka”
c) I. Majchrzak „Nazywanie świata- odmienna nauka czytania
Ø Planowanie miesięczne i arkusz ewaluacji
Ø Arkusz obserwacji rozwoju dziecka
Ø Diagnoza pedagogiczna
Ø Dokumentacja pedagogiczna - dziennik zajęć
IX.2009 – V.2010
Teczka stażysty – notatki, wnioski, uwagi.
Wpisy do dziennika.
Plany pracy dydaktyczno - wychowawczej dla dzieci czteroletnich
jolitka20