Plan rozwoju zawodowego.doc

(131 KB) Pobierz
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

 

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego

 

Imię i nazwisko stażysty: Jolanta Regulska

Imię i nazwisko opiekuna: mgr Anna Legutko

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2010 r.

 

 

CEL GŁÓWNY:

 

1.      Rozwój kompetencji nauczyciela

 

2.      Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

 

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

 

1.      Zapoznanie z organizacją, zadaniami i zasadami funkcjonowania przedszkola.

2.      Poznanie obowiązującej w przedszkolu dokumentacji i sposobów jej prowadzenia.

3.      Zapoznanie z przepisami zapewniającymi podopiecznym bezpieczne i higieniczne warunki zabawy, nauki i wypoczynku.

4.      Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w grupie czterolatków.

5.      Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.

6.      Wykazanie umiejętności właściwego prowadzenia zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora przedszkola i omawianie ich z osobą hospitującą.

7.      Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
· wewnątrzprzedszkolnego,
· zewnątrzprzedszkolnego,
· samokształcenia.

8.      Wspieranie aktywności twórczej dzieci.

9.      Zdobycie wiedzy z zakresu problemów środowiska wychowanków w stopniu umożliwiającym współpracę z tym środowiskiem oraz pogłębianie kontaktów z rodzicami.

 

SFERY ROZWOJU ZAWODOWEGO:

 

I.       SFERA ORGANIZACYJNA

 

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 roku  w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Zadania nauczyciela stażysty według. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 roku  w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

LP.

ZADANIA DO REALIZACJI

FORMY REALIZACJI

TERMIN

SPOSÓB DOKUMENTOWANIA

1.

Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego

Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.(Rozporządzenie MEN
w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli z 01.12.2007 r. oraz Karta Nauczyciela z 08.06.2006r. z późniejszymi zmianami.

IX. 2009

Poprawnie sformułowany wniosek

o rozpoczęcie stażu.

2.

Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.

Rozmowa na temat systemu awansu zawodowego. Opracowanie zasad współpracy i zawarcie kontraktu z opiekunem stażu.

IX.2009

Zawarty kontrakt z opiekunem stażu.

3.

Określenie drogi rozwoju zawodowego.

Opracowanie planu rozwoju zawodowego
z pomocą opiekuna stażu.

IX.2009

Wniosek o zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego.

Opracowany plan.

4.

Ustalenie z opiekunem terminów hospitacji zajęć oraz terminów i tematyki zajęć własnych na okres stażu.

Opracowanie zakresu i tematyki zajęć.

IX.2009 - V.2010

  1. Harmonogram obserwacji zajęć oraz zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę obserwowanych przez opiekuna stażu
  2. Scenariusze zajęć, potwierdzenia opiekuna stażu.

5.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

Gromadzenie dokumentacji, świadectw, zaświadczeń, planów, scenariuszy, zdjęć itp.

IX.2009 - V.2010

Teczka stażysty - świadectwa, zaświadczenia, plany, scenariusze, zdjęcia, notatki.

6.

Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Analiza i autorefleksja dotychczasowych działań. Wysuniecie wniosków i uwag do dalszej pracy zawodowej.

Samoocena.

V.2010

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego

 


§ 6 ust.1 pkt.1

 

Nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

 

1) poznawać organizację, zadania i zasady funkcjonowania placówki, w tym:

 

a – sposób prowadzenia obowiązującej w placówce dokumentacji

 

b – przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy

 

LP.

ZADANIA DO REALIZACJI

FORMY REALIZACJI

TERMIN

SPOSÓB DOKUMENTOWANIA

1.

Poznanie zasad funkcjonowania placówki oraz obowiązującej dokumentacji.

·      Analiza aktów prawnych:

Ø   Ustawa o Systemie Oświaty z dnia 07.09.1991 r. (Dz. U. 2004 r. Nr 256 poz. 2572,)
z późniejszymi zmianami

Ø   Karta Nauczyciela z 08.06.2006r.
z późniejszymi zmianami

Ø   Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 1 grudnia 2007 roku  w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Ø   Podstawa programowa wychowania przedszkolnego z dnia 23.12.2008 r.

·      Poznanie dokumentów obowiązujących
w przedszkolu:

Ø   Statut przedszkola

Ø   Regulamin Rady Pedagogicznej

Ø   Regulamin Rady Rodziców

Ø   Regulamin pracy przedszkola

Ø   Instrukcja obiegu dokumentów

Ø   Plan pracy przedszkola

Ø   Przedszkolny zestaw programów:

a)   Jadwiga Pytlarczyk„W kręgu zabawy” program wychowania przedszkolnego

b)   E. Gruszczyk Kolczyńska, E. Zielińska „Dziecięca matematyka”

c)   I. Majchrzak „Nazywanie świata- odmienna nauka czytania

Ø   Planowanie miesięczne i arkusz ewaluacji

Ø   Arkusz obserwacji rozwoju dziecka

Ø   Diagnoza pedagogiczna

Ø   Dokumentacja pedagogiczna - dziennik zajęć

IX.2009 – V.2010

Teczka stażysty – notatki, wnioski, uwagi.

Wpisy do dziennika.

Plany pracy dydaktyczno - wychowawczej dla dzieci czteroletnich

2.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin