eg probny styczen III 2012.doc

(185 KB) Pobierz
Zadanie egzaminacyjne

Zawód: technik ekonomista

Symbol cyfrowy: 341[02]                                                                        341[02]-01-062

Numer zadania:3

                                                                                    Czas trwania egzaminu: 240 minut     

 

EGZAMIN

POTWIERDZAJACY   KWALIFIKACJE  ZAWODOWE

 

ETAP PRAKTYCZNY

 

Informacje dla zdającego

 

1.      Materiały egzaminacyjne obejmują: ARKUSZ EGZAMINACYJNY z treścią

      zadania i dokumentacja, zeszyt ze strona tytułową KARTA PRACY

      EGZAMINACYJNEJ oraz KARTE OCENY.

2.      Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny który otrzymałeś, zawiera 5 stron. Sprawdź czy pozostałe materiały egzaminacyjne są czytelne i nie zawierają blednie      wydrukowanych stron. Ewentualny brak stron lub inne usterki w materiałach   egzaminacyjnych zgłoś przewodniczącemu zespołu nadzorującego etap praktyczny.

3.      Na KARCIE PRACY EGZAMINACYJNEJ:

-   wpisz swoja datę urodzenia,

-   wpisz swój numer PESEL.

     4.   Na KARCIE OCENY:

           -   wpisz swoja datę urodzenia,

           -   wpisz swój numer PESEL i zakoduj go,

           -   wpisz odczytany z arkusza symbol cyfrowy zawodu,

           -   zamaluj kratkę z numerem odpowiadającym numerowi zadania odczytanemu

               z arkusza.

     5. Zapoznaj się z treścią zadania egzaminacyjnego, dokumentacja załączoną do zadania, a następnie przystąp do rozwiązywania zadania. Rozwiązanie obejmuje opracowanie projektu realizacji prac określonych w treści zadania.

     6.   Zadanie rozwiązuj w zeszycie KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ od razu na czysto. Notatki, pomocnicze obliczenia itp., jeżeli nie należą do pracy, obwiedź linia i oznacz słowa BRUDNOPIS. Zapisy oznaczone BRUDNOPIS nie będą oceniane.

     7.  Po rozwiązaniu zadania ponumeruj strony pracy egzaminacyjnej. Numerowanie rozpocznij od strony, na której jest miejsce do zapisania tytułu pracy. Wszystkie materiały, które załączasz do pracy, opisz swoim numerem PESEL w prawym górnym rogu.

     8.   Na stronie tytułowej zeszytu KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ wpisz liczbę

           Stron swojej pracy i liczbę sztuk załączonych materiałów.

9.      Zeszyt KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ i KARTE OCENY przekaz zespołowi nadzorującemu etap praktyczny.

 

 

Powodzenia!

 

 

 

 

 

Zadanie egzaminacyjne w etapie praktycznym z wykorzystaniem komputera z pakietem Insert GT
technik ekonomista

Czas na rozwiązanie zadania 240 minut.

Przedsiębiorstwo Produkcyjne  Montex Sp. z o.o. z Lublina zajmuje się produkcją części zamiennych do maszyn. Jednostka jest podatnikiem podstawowej stawki podatku VAT-  23%

 

W marcu 2011r. w przedsiębiorstwie miały następujące zdarzenia gospodarcze:

·         02.03.2011 r. zakupiono stal w Zakładach Produkcyjnych „Stalmet’’ w ilości

550 kg. po 300zl/kg. – Załącznik 5,

·         02.03.2011 r. stal przyjęto do magazynu wg stałej ceny ewidencyjnej 340 zł za kg w ilości zgodnej
z dowodem zakupu,

·         02.03.2011r.  wyksięgowano odchylenia od cen ewidencyjnych materiałów

·         04.03.2011 r. wydano z magazynu do produkcji 400 kg. stali

·         04.03.2011 r. rozliczono odchylenia przypadające na zużyte materiały

·         05.03.2011 r. przyjęto do magazynu 900 szt. wyrobów gotowych- łożyska- wg rzeczywistego kosztu wytworzenia/ produkcja niezakończona stanowi 10% kosztów produkcjiwyroby gotowe przyjmowane wg kalkulacji podziałowej prostej/

·         08.03.2011 r. wydano z magazynu sprzedane łożyska w ilości 400 szt.

·         08.03.2011 r. wystawiono fakturę VAT za sprzedane łożyska Hurtowni Wielobranżowej Rex

·         11.03.2011 r. zaksięgowano wyciąg bankowy potwierdzający spłatę raty kredytu i kary umownej Załącznik 6

 

Opracuj projekt realizacji prac obejmujących sporządzenie: dokumentów dotyczących funkcjonowania Przedsiębiorstwa Montex w marcu 2011 r., ewidencję operacji gospodarczych z marca 2011 r. oraz analizę rentowności kapitałów ogółem Przedsiębiorstwa w latach 2009-2010

 

Projekt realizacji prac powinien zawierać:

 

1. Tytuł pracy egzaminacyjnej.

2. Założenia, czyli dane niezbędne do rozwiązania zadania, wynikające z treści zadania oraz załączonej dokumentacji.

3. Wykaz prac związanych ze sporządzeniem dokumentów dotyczących funkcjonowania Przedsiębiorstwa Montex
w marcu 2011r.

4.  Komplet sporządzonych i wydrukowanych dokumentów dotyczących zdarzeń gospodarczych z marca 2011r.

5.  Wykaz prac związanych z ewidencja operacji gospodarczych z marca 2011 r. wraz z tabelą dekretacyjną

6. Sporządzoną ewidencje operacji gospodarczych z marca 2011 r. - wydruk komputerowy dziennika księgowań

7. Wykaz prac związanych z przeprowadzeniem analizy rentowności kapitałów ogółem Przedsiębiorstwa Montex

w latach 2009-2010

8. Sporządzoną analizę rentowności kapitałów Przedsiębiorstwa Montex w latach 2009-2010

 

Uwaga: Na stanowisku egzaminacyjnym znajduje się komputer z oprogramowaniem w postaci pakietu Insert GT.  Pod nazwą podmiotu wpisz swój numer PESEL. W programie komputerowym wprowadzono: dane identyfikacyjne Przedsiębiorstwa Montex, zdefiniowano rok obrotowy 2011, utworzono zakładowy plan kont. Pracę z programem rozpocznij od:

- wpisania swojego numeru PESEL pod nazwą Przedsiębiorstwa Montex

- wprowadzenia kartotek kontrahentów, wyrobów gotowych i materiałów

- wprowadzenia bilansu otwarcia

 

 

Załącznik 1

Dane identyfikacyjne Przedsiębiorstwa Montex

Przedsiębiorstwo Montex Sp. z o.o. z Lublina

Adres; 23-300 Lublin, ul. Chełmska 2, województwo lubelskie,

NIP: 899-30-30-364,

tel. 0813229245

Właściwy Urząd Skarbowy dla podatku VAT:

Aleje Racławickie 4, 23-300 Lublin

Konto: 88 1010 1674 0005 5022 2200 0000

Osoba upoważnioną do podpisywania dokumentów  jest Anna  Kwiatek

Osoba upoważnioną do odbioru dokumentów jest szef  Krzysztof Zalewski

 

Załącznik  2

Dane identyfikacyjne odbiorcy

Hurtownia Wielobranżowa Rex

22-300 Lublin, ul. Lubartowska 15   NIP  856-74-85-630

Konto: 87 1020 1674 0005 6021 2700 0250

Osoba upoważnioną do podpisywania dokumentów  jest Bartek  Lis

 

Załącznik 3

Wykaz wybranych kont „księgi głównej’’

Zespół 1

100 Kasa                                                                      Zespół  4

131 Rachunek bieżący  

140 Kredyty bankowe                                                 401 Amortyzacja

Zespół 2                                                                       402 Zużycie materiałów

200 Rozrachunki z odbiorcami                                    403 Usługi obce

210 Rozrachunki z dostawcami                                   405 Wynagrodzenie

                                                                                                   490 Rozliczenie kosztów rodzajowych

220 Rozrachunki z tytułu podatku VAT                      Zespół   5

221 VAT naliczony                                                      501  Koszty działalności podstawowej

222 VAT należny

Zespół 3                                                                       Zespół  7

301 Rozliczenie zakupu                                               701 Przychody ze sprzedaży wyrobów gotowych

311 Materiały                                                               

330 Towary                                                                                         711 Koszt własny sprzedanych wyrobów gotowych

321  OCEM                                                                                     751 Koszty finansowe

                                                                                                     761Pozostałe koszty operacyjne

 

Zespół  6

600 Wyroby gotowe

 

Załącznik 4

Informacje dodatkowe dotyczące działalności Przedsiębiorstwa Montex

 

·         Wybrane wielkości z bilansu i rachunku zysku i strat do analizy z lat 2009 i 2010

 

 

·         Według zakładowego planu kont ewidencja operacji gospodarczych prowadzona jest na kontach księgi głównej.

·         Stany wybranych kont księgi głównej na dzień 01.03.2011 r. są następujące: 

Rachunek bieżący                                                        200 000 zł

Kredyty                                                                        203 650

Rozrachunki z odbiorcami                                            3 650 zł

·         Numeracja dokumentów prowadzona jest odrębnie w ramach grup rodzajowych, w każdym miesiącu od początku, ze wskazaniem miesiąca i roku,

Np.: 1/03/11 (nr, m-c, rok)

·         Odbiorcy płacą należności przelewem w ciągu 14 dni

·         Cenę sprzedaży wyrobów gotowych ustala się doliczając do rzeczywistego kosztu wytworzenia 25 % narzutu zysku

 

Załącznik 5

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin