23.doc

(27 KB) Pobierz
23

23. ZNACZENIE BUDOWANIA AUTORYTETU NAUCZYCIELA W           WYCHOWANIU

 

 

 

Sens bycia autorytetem dla uczniów

 

·         w sposób naturalny szukamy ludzi, na których możemy się oprzeć

 

·         autorytet ułatwia asymilację wartości humanistycznych dzięki czemu ułatwiają wychowanie

 

·         przyspieszają osiągnięcie dojrzałości aksjologicznej ( adaptacja społeczna środowiskowa )

 

·         rozwijają poczucie godności człowieka

 

·         osoba dorosła powinna być autorytetem

 

(godność jest kluczem autorytetu, punkt wyjścia w wychowaniu, zasada poprawnych relacji opiekuńczych )

 

·         autorytety budują zachowanie, są drogowskazami w kierunku etycznego optimum, przewodnicy duchowi wspierający ideałami np. dobra

 

·         wysoki poziom integracji wewnętrznej ma autorytet

 

·         Władysław Strużewski: wielkość musi się wiązać z dobrem

 

·         autorytet musi szanować godność innych ludzi

 

·         autorytet własnego rozumu, sumienia i innych ludzi

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin