ANALIZA PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
ZA II PÓŁROCZE ROKU SZKOLNEGO 2007/2008
W GRUPIE „ŻUCZKI”
W II półroczu do grupy „ Żuczki” uczęszczało 25 dzieci: 18 dzieci 5-letnich oraz 7 dzieci 6-letnich. Grupę tą prowadziłam wspólnie z p. Izabelą Zając.
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej tworzyłyśmy w oparciu o program „ABC – program wychowania XXI wieku”, który realizowany był w oparciu o podręczniki: „ABC książka 5-latka”, „ABC książka 6-latka”, zeszyty dodatkowe: „ABC - zaczynam liczyć”, „ABC - zaczynam pisać” oraz karty pracy: „ABC - zabawy plastyczne 5-latka”, „ABC - wyprawka 6-latka”.
W oparciu o w/w program opracowałyśmy zestaw tematów tygodniowych, które realizowane były w poszczególnych miesiącach:
LUTY
§ Moje ulubione wiersze i bajki
§ Kto pomoże zmarzniętym zwierzętom?
§ Kiedyś Wars i Sawa- teraz Warszawa
§ Ostatnie podmuchy zimy zwiastują przedwiośnie
MARZEC
§ Witamy Cię, Wiosno!
§ Co się dzieje w kuchni
§ Poznajemy tradycje wielkanocne
§ Witaminy, witaminy
KWIECIEŃ
§ Wiosna w ogródku
§ Powroty ptaków
§ Czystość to zdrowie
§ Dbamy o czyste środowisko
§ Jesteśmy kulturalni
MAJ
§ Zawody, które znamy
§ Mieszkańcy łąki
§ Kochamy naszych rodziców
§ Lubimy zwierzęta domowe i dzikie
CZERWIEC
§ Wszystkie dzieci nasze są
§ Podróże dalekie i bliskie
§ Niedługo wakacje
§ W letni czas
W ciągu całego roku prowadziłyśmy indywidualne zajęcia stymulacyjno-wyrównawcze z dziećmi zakwalifikowanymi do poszczególnych grup dyspanseryjnych, a także zajęcia z dziećmi uzdolnionymi, rozwijając ich zdolności i zainteresowania.
Dodatkowo dzieci korzystały na terenie placówki odpłatnie z dodatkowych zajęć gimnastyki korekcyjnej, rytmiki, logorytmiki, języka angielskiego oraz nieodpłatnie z zajęć logopedycznych. Dzieci uczęszczały także na lekcje katechezy.
Większość dzieci opanowała w stopniu zadowalającym wiadomości i umiejętności przewidziane w realizowanym przez nas programie. Dzieci 6-letnie uzyskały odpowiedni poziom dojrzałości szkolnej i od września rozpoczną naukę w szkole.
W dalszym ciągu kontynuowałyśmy wprowadzanie następujących programów autorskich:
- „Mały nadpobudliwy człowiek”
- „Zdobywamy medale sprawności”
- „Dbamy o zdrowie”
- „W drodze do sukcesu”
W minionym półroczu odbyły się 2 wycieczki: do RURA-PARKU w Chorzowie oraz do Muzeum Chleba w Radzionkowie. Ponadto dzieci odwiedziły siedzibę Państwowej Straży Pożarnej w Będzinie oraz wzięły udział w warsztatach wielkanocnych „Zielona Wielkanoc” w Ośrodku Edukacyjnym Zespołu Parków Krajobrazowych w Będzinie.
Czynnie włączyliśmy się w obchody 650-lecia naszego miasta biorąc udział w spektaklu „Smokowisko” na będzińskim zamku, w Paradzie Historycznej z okazji obchodów Dni Będzina oraz w konkursie plastycznym „Makieta mojego miasta” organizowanym przez PM 9.
Dzieci bardzo chętnie brały udział w życiu przedszkola, uczestnicząc w uroczystościach, imprezach i konkursach nie tylko na terenie przedszkola, ale również poza placówką. Był to:
- Ogólnopolski Konkurs Plastyczny „Bohaterowie utworów Jana Brzechwy w oczach dziecka” – II MIEJSCE
- „Makieta mojego miasta”
- „Przegląd Małych Form Scenicznych”
- „Bezpieczne przedszkole” – II MIEJSCE
- „Wielkanocne pisanki”
- „Wiosna z wierszem” - WYRÓŻNIENIE
- „Ballada o Będzinie”
Współpraca z rodzicami układała się bardzo dobrze. W marcu odbyło się zebranie z rodzicami dzieci 6-letnich, w którym wzięły udział nauczycielki z SP nr 13, które wygłosiły prelekcję na temat dojrzałości szkolnej i kompetencji dziecka 6-letniego, jak również dokonały promocji swojej placówki.
Rodzice chętnie uczestniczyli w uroczystościach i imprezach organizowanych na terenie przedszkola, jak np.: „Dzień Mamy i Taty”, „Wielkie Grillowanie”, czy „Pożegnanie przedszkola”. Wzięli również udział w wielkanocnym kiermaszu świątecznym , gdzie zakupić mogli prace wykonane przez swoje dzieci.
W minionym roku prowadziłam „Kącik Rodzica”, gdzie zamieszczałam artykuły, informacje oraz wskazówki do pracy z dzieckiem agresywnym, nadpobudliwym psychoruchowo oraz z dzieckiem zdolnym.
Analizę opracowała:
1
Chomis.Antonio