sgh l760 java.txt

(4 KB) Pobierz
1. Musimy cišgnšć sterowniki do swojego Samsunga Qualcomm USB, oraz darmowy program BitPim, wszystkie pliki dostępne sš w dziale Download.
2. Wypakowujemy sterowniki do folderu np. na Pulpicie ale nie instalujemy ich

3. Instalujemy program BitPim.

4. Wpisujemy na klawiaturze telefonu następujšcy kod *#0523# i wybieramy kolejno:
[9] common --> [6] USB Configuration --> [2] Qualcomm USB [*]
Pojawi się nam: Qualcomm USB Configured. Plz Reconnect the Cable.0

żeby dojć do tej zakładki musisz parę razy krzyżyk wcisnšć, jak się już uda to wchodzimy tak jak wyżej 9,6,2

6. Podłšczamy teraz telefon do komputera za pomocš kabla USB.
a) Windows znajduje nowe urzšdzenie, dajemy instalacje sprzętu i w okienku instalacji lecz nie łšczymy się z witryna MS
b) Wskazujemy folder gdzie wczeniej wypakowalimy pliki ze sterownikami (patrz punkt 2)
c) sterowniki zostajš zainstalowane

7. Uruchamiamy program BitPim i konfigurujemy go: Edit -> Settings ustawiamy:
Phone type: Other CDMA phone
Com port: klikamy Browse patrzymy na Available ports i wybieracie z tych co tam sš Qualcomm diagnostics interface

8. Wybieramy w górnym menu View a potem zaznaczamy View Filesystem

9. Klikamy w Filesystem po lewej stronie okienka programu, widzimy teraz niebieski folder otwieramy go.

10. Wysyłamy pliki aplikacji java (*.jar i *.jad ) do folderu Games, który znajduje się w:

/Media/Games
W przypadku telefonów Samsung F330, G800, L760, U700, U800, U900, Z170...

/Exe/Java/Games
W przypadku telefonów Samsung F480...

Dobra rada: we wspomnianym katalogu (Games) należy utworzyć podkatalog i nazwać go tak jak grę (w zasadzie nazwa tego katalogu jest dowolna) i dopiero do niego wrzucać pliki *.jad i *.jar!
Pamiętajcie: każda gra w osobnym katalogu!!! Daje to nam następujšce korzyci:
a) Porzšdek w systemie plików
b) Możliwoć usuwania gier z poziomu telefonu
c) Nie mieszajš się pliki różnych gier, np. jeli dwie gry zawierały w sobie pliki o takich samych nazwach to albo jedna z nich się w ogóle nie zainstaluje, albo poprzednia przestanie działać. Częstszym skutkiem (co pewnie zauważyli ci którzy wgrali sobie sporo gier) jest pomieszanie ikonek. Po prostu w menu telefonu ikony sš le przyporzšdkowane do tytułów aplikacji.

11. Odłšczamy telefon od komputera, wychodzimy w telefonie z Qualcomm menu.

12. Wpisujemy następujšcy kod na klawiaturze telefonu *#6984125*# wyskakuje nam Menu Administratora (Admin setting)
a) Wchodzimy do menu Internals i wpisujesz Master Key: *#9072641*#
b) Wybieramy menu Storage settings
c) Klikamy po kolei: Update media database, Update Java DB and Create AX Dat File tylko to.

13. Cieszymy się nowymi aplikacjami java na telefonie :)


Filmik jak wgrać aplikacje java do Samsunga: F330, F480, G800, L760, U700, U800, U900, Z170 przez BitPim, bardzo dobre uzupełnienie tego artykułu!

 

WAżNE: NIE KASUJ GIER I PROGRAMÓW Z POZIOMU TELEFONU TYLKO UŻYWAJĽC BITPIM
Taka rada : mi BitPim po zainstalowaniu odpalił normalnie. ale przy kolejnym był crash i musiałem go reinstalować. Mała niedogodnoć, może u Was tak nie będzie w końcu to MS tu wszystko jest możliwe...

Podziękowania:
Do uzupełnienia 10pkt przyczynili się dwaj życzliwi internauci: Ciabas i OJO
Instrukcję wgrywania aplikacji java zrobił dla naszego portalu 661208 tłumaczšc tekst ze strony www.zedge.net

 

Jeli kto usunšł gry bezporednio z telefonu, niech zrobi tak:

Wejd w BitPim z podłšczonym telefonem i w folderze "Media" kliknij prawym i "Make subdirectory". Nazywasz to "Games". Kopiujesz do "Games" obojętnie jakš grę (tylko plik .jar!) wychodzisz z BitPima i przechodzisz do telefonu.

Wchodzisz do Menu Administratora, przechodzisz do
Internals -> Storage Settings i klikasz kolejno:
Update Media Database, Update JAVA DB, Update Media Database i Create AX Dat File.
Masz z powrotem gry.

Instrukcję przywracania gier zrobił Popi który sam doszedł do tego.

Uwagi techniczne od użytkownika steelin:
Jeżeli wszystko zostało wykonane wg instrukcji, a telefon nie wykrywa aplikacji, to prawdopodobnie ma ona zbyt wielki rozmiar (pozornie). Wystarczy wówczas wgrać małš aplikację (np opera mini), zaktualizować dane w ustawieniach telefonu, by pliki jar i jad były wykryte, a następnie należy te pliki podmienić bez aktualizacji danych. Rozwišzanie to ma jednš wadę - po wgraniu kolejnej aplikacji i aktualizacji danych nasza "zbyt wielka" aplikacja prawdopodobnie zniknie. Nie testowałem, czy zmiana rozmiaru pliku jar w pliku jad pozwoli wykryć naszš aplikację bez względu na jej rozmiar, ale to całkiem możliwe. 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin