Dopasowanie AGR (tylko dla celów sportowych *gg*) za pomocš VAG. Najpierw wybrać eingine (sterownik, tak ) (01), potem login 12233, wybór adaptacji (10), przejć na kanał 03, wprowadzić wartoć max. 33768 i AGR ... już więcej nie będzie pracował!! Wiekszosc kanalow wymaga Loginu , a wiec -laczymy sie z Ecu Silnika [01] -Login [11] Login do silnikow 4 cyl. 12233 do silnika AKE 26262 do silnika AFB 26281 -Anpassung / Adaptacja [10] Nastepnie wybieramy Kanal ktory chcemy dopasowac - wpisujemy nowa wartosc i testujem lub zapisujemy Orginalne wartosci to zazwyczaj 32768 , w starszych ECU ( 8-bit ECU) 128 . Zeby sprawdzi jaka jest mozliwa najwyzsza / najnizsza wartosc w danym kanale nalezy wpisac bardzo wysoka lub niska wartosc i przetestowac, zapisana zostanie najwyzsza /najnizsza mozliwa. Nie we wszystki Ecu sa wszystkie tu opisane kanaly dostepne. Adaptacja kanalow w ECU silnika powoduje przesuniecie calej osi danego parametru. Obrazowo mozna powiedziec ze przesunelo sie cala mape w dol lub w gore. Wartosci o jakie sie dana mape przesunelo ( ile nalezy zienic wartosc w danym kanale adaptaci ) nalezy przetestowac . Nie ma tu gotowej recepty wpisz tyle a tyle, a bedzie ok. Opis kanalow Kanal 01 Zmiena odczyt dawki paliwa z nastawnika, Ten Kanla mozna latwo przetestowac : najpierw adaptacja na najnizsza wartosc i na wolnach obr. sprawdzamy dawke w Block 001 pole 2, nastepnie adaptacja na najwyzsza wartos i znow Block 001 pole 02 , roznica miedzy pierwszy a drugim pomiarem to wlasnie wynik adaptaci . Realna dawka jest w obu przypadkach taka sama. ( w silnikach PD, mimo ze mozna zapisac inna niz org. wartosc nie daje zadnych efektow) Kanal 02 Wolne obr. tu nietrzeba chyba nic tumaczyc. Kanal 03 Zmiana mapy wartosci wymaganej massa powietrza zwiekszenie tej wartosci powoduje zwiekszenie wartosi wymaganej massy powietrza ( block 003 pole 2 ) co pociaga za soba mniejsza aktywnosc AGR/EGR Mozna to przetestowac w block 003. Kanal ten nie mam wplywu na ograniczenie dawli paliwa , ograniczenie dymienia w Blocku 008 pole 04. Kanal 04 Zmiana kata poczatku wtrysku Tu przesowamy cala os mapy wartosci wymaganej ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia . ( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / niemozna zapisac innej niz org. wartosci) Kanal 05 Zmiana dawki rozrochowej. Tu mamy mozliwosc przesuniecia calej mapy dawki rozruchowej. Adaptacja tego kanalu moze poprawic rozruch w silnikach ktore maja problemy z zapalaniem cieplego silnika. Niestety mozliwosci adaptaci w tym kanale tez sa bardzo ograniczone. Kanal 12 Zmienia czas pray swiec zarowych W tym kanale mozemy zmienic, skrucic /wydluzyc czas grzania swiec zarowych. Nie jest mozliwa zmiana temp. w ktorym swiece wlanczaja sie przed rozruchem silnika.
lukasz.bogusz12