infra3.pdf

(42 KB) Pobierz
Microsoft Word - infra3.doc
INFRASTRUKTURA
TRANSPORTU
D: tonokilometrach / rok
E: pasa Ň erokilometrach / rok
TEST EGZAMINACYJNY - ZESTAW
B
6. ‘’ Droga wewn ħ trzna ‘’ to droga :
A: budowana, utrzymywana i zarz Ģ dzana
przez wła Ļ ciciela terenu, przy czym
wła Ļ ciciel ustala
wykaz u Ň ytkowników tej drogi
B: przebiegaj Ģ ca w tunelu
C: w ładowni statku morskiego
D: podlegaj Ģ ca Urz ħ dowi Gminy lub
Miasta
E: na której nie dopuszcza si ħ ruchu
pojazdów z innych krajów
1. Słowo ‘’ transport ‘’ pochodzi od
łaci ı skiego ‘’ transpotrare ‘’ co oznaczało
pierwotnie :
A: przekracza ę ( np. rzek ħ )
B: skaka ę
C: czyni ę wspólnym
D: jecha ę konno
E: st Ģ pa ę
2. ‘’ Infrastruktura ‘’ znaczy dosłownie :
A: wielok Ģ t
B: droga do Aten
C: grupa niewolników
D: konstrukcja pod spodem
E: le ŇĢ cy ła ı cuch
7. Wzniesienie ulicy 1.5 % mo Ň na okre Ļ li ę
jako :
A:
B: Ļ rednie
C: du Ň e
D: bardzo du Ň e lecz jeszcze
dopuszczalne
E: bardzo du Ň e - niedopuszczalne
3. Okre Ļ lenie ‘’ transport kombinowany ‘’
oznacza :
A: tor kolejowy wbudowany w jezdni ħ
drogi samochodowej
B: transport osób niepełnosprawnych
C: podró Ň e pasa Ň erów z przesiadkami
D: transport zarówno pasa Ň erów jak i
ładunków tymi samymi pojazdami
E: przemieszczanie jednostek
ładunkowych ( np. kontenerów ) ró Ň nymi
Ļ rodkami transportu
l Ģ dowego i morskiego
8. Jakie s Ģ stosowane szeroko Ļ ci pasm ruchu
na drogach o du Ň ych pr ħ dko Ļ ciach
projektowych :
A: 2.50 [m.]
B: 3.75 [m.]
C: 3.00 [m.]
D: 3.50 [m.]
E: 4.00 [m.]
9. Który załom profilu poprzecznego drogi (
zaokr Ģ glony odpowiednim łukiem w
płaszczy Ň nie
pionowej ) jest mniej niebezpieczny dla
ruchu pojazdów :
A: poło Ň ony na prostej w planie
B: poło Ň ony na łuku w planie
C: silnie nasłoneczniony
D: wkl ħ sły
E: wypukły
4. Roczne wielko Ļ ci przewozów mierzone
s Ģ w :
A: kilowatogodzinach / rok
B: liczbach ton / rok
C: liczbach pasa Ň erów / rok
D: tonokilometrach / rok
E: pasa Ň erokilometrach / rok
5. Praca przewozowa jest mierzona w :
A: d Ň ulach / rok
B: liczbach ton / rok
C: liczbach pasa Ň erów / rok
10. Jakie stosuje si ħ nowoczesne materiały
na najwy Ň sze warstwy jezdni :
A: blachy aluminiowe
 
B: kauczuk
C: drewno lakierowane
D: tektury kolejowe i impregnowane
E: kostka szklana
A: 2
B: 4
C: 6
D: 8
E: 10
15. Jak ró Ň ni Ģ si ħ parametry ulic miejskich
w porównaniu z parametrami
odpowiednich klas dróg
zamiejskich ( np. w porównuj Ģ c ulic ħ
główn Ģ ruchu przy Ļ pieszonego GP z drog Ģ
zamiejsk Ģ
III klasy technicznej w terenie płaskim
):
A: promienie łuków poziomych ulic s Ģ
wi ħ ksze ni Ň dróg zamiejskich
B: promienie łuków poziomych ulic s Ģ
mniejsze ni Ň dróg zamiejskich
C: promienie łuków pionowych ulic s Ģ
wi ħ ksze ni Ň dróg zamiejskich
D: promienie łuków pionowych ulic s Ģ
mniejsze ni Ň dróg zamiejskich
E: nie ma ró Ň nic wymaga ı dla
odpowiednich klas
11. Czy promie ı łuku kołowego w planie
R=2000 [m.] na drodze zamiejskiej III
klasy technicznej
nale Ň y uzna ę jako :
A: bardzo du Ň y
B: do Ļę du Ň y
C: Ļ redni
D: bardzo mały, lecz jeszcze
dopuszczalny ( z lokalnym ograniczeniem
pr ħ dko Ļ ci )
E: bardzo mały - niedopuszczalny
12. Kierowcy s Ģ powiadamiani o klasie
technicznej drogi po której jad Ģ :
A: przez odpowiednie zapisy na mapach
i w atlasach samochodowych
B: przez ogłoszenia w prasie i radiu
lokalnym
C: przez znaki drogowe podaj Ģ ce numer
i klas ħ techniczn Ģ drogi
D: przez słu Ň by kontrolno-informacyjne
( policja, słu Ň by miejskie )
E: nie s Ģ powiadamiani
16. Nawierzchnia drogi powinna by ę :
A: lekko pochylona poprzecznie
B: pozioma
C: szorstka
D: pokryta gładkim lakierem
zabezpieczaj Ģ cym przed wnikaniem wód do
podło Ň a
E: odporna na ró Ň nice temperatur (
mróz - upał )
13. Do czego słu Ň y przechyłka jezdni w łuku
:
A: do cz ħĻ ciowego równowa Ň enia siły
od Ļ rodkowej działaj Ģ cej na pojazd przez
składow Ģ siły
ci ħŇ ko Ļ ci
B: do spływu wód opadowych w
poprzek jezdni
C: do sprawdzania dopuszczalnych
warto Ļ ci ci Ļ nienia powietrza w oponach
D: do równowa Ň enia niekorzystnych
zjawisk metorologicznych ( np. zamie ę )
E: do zapobiegania nagłemu wtargni ħ ciu
zwierz Ģ t na jezdnie
17. Stacja kolejowa Warszawa Centralna
jest stacj Ģ :
A: w ħ złow Ģ
B: czołow Ģ
C: przej Ļ ciow Ģ
D: rozrz Ģ dow Ģ
E: portow Ģ
18. Nacisk na 1 o Ļ taboru kolejowego 22,5
ton jest na linii magistralnej PKP :
A: dopuszczalny przy dowolnej
pr ħ dko Ļ ci ( poci Ģ gów towarowych )
14. Ile ł Ģ cznic ma w ħ zeł drogowy typu ‘’
krzy Ň malta ı ski ‘’ (inna nazwa tego w ħ zła
: ‘’gwiazda’’)
B: dziesi ħ ciokrotnie za du Ň y, a wi ħ c
niedopuszczalny
C: bardzo mały gdy Ň dopuszczalny jest
nacisk dziesi ħ ciokrotnie wi ħ kszy
D: dopuszczalny przy pr ħ dko Ļ ci nie
wi ħ kszej ni Ň 40 km/h
E: dopuszczalny tylko przy
temperaturach atmosfery nie wi ħ kszych ni Ň
25 stopni
23. Pierwsz Ģ lini ħ kolejow Ģ na ziemiach
polskich uroczy Ļ cie otworzył :
A: Wielki Ksi ĢŇ e Konstanty
B: Cesarz Austrii Franciszek Józef
C: Stanisław Staszic
D: Car Mikołaj
E: Prezydent Mo Ļ cicki
24. Przechyłka toru kolejowego w łuku
słu Ň y do :
A: odwodnienia toru kolejowego od
wód deszczowych
B: utrudnienia chodzenia po torze osób
nieupowa Ň nionych
C: złagodzenia wstrz Ģ sów taboru
powstaj Ģ cych wskutek nierówno Ļ ci toru
D: regulacji przymocowa ı szyn do
podkładów
E: cz ħĻ ciowego zrównowa Ň enia siły
od Ļ rodkowej przez składow Ģ siły ci ħŇ ko Ļ ci
19. Najwi ħ ksze wzniesienie na linii
kolejowej drugorz ħ dnej w terenie
podgórskim nie powinno
przekracza ę :
A: 2 .......
B: 20 stopni
C: 20 ...........
D: 2 radiany
E: 20 procent
20. Jako podsypka pod podkładkami
kolejowymi w Polsce stosowane s Ģ
nast ħ puj Ģ ce materiały :
A: granulat w ħ glowy
B: tłucze ı kamienny
C: superfostaty
D: Ň u Ň le i popioły z elektrociepłowni
E: Ň wiry ( pospółka )
25. Normalna zdolno Ļę przepustowa
przej Ļ cia dla pasa Ň erów w poziomie
wynosi około :
1 A: 3 osoby na minut ħ 1 [m.] szeroko Ļ ci
przej Ļ cia
B: 10 ------‘’------ ‘’----------‘’----------
-‘’---------------
C: 30 ------‘’-------‘’----------‘’---------
-‘’---------------
D: 100 --------‘’---------‘’----------‘’----
-------‘’---------
E: 300 --------‘’--------‘’----------‘’------
------‘’---------
21. Tor z szyn spawanych powinien by ę raz
w roku szczególnie starannie sprawdzony
i
wyregulowany. W którym miesi Ģ cu :
A: marcu
B: maju
C: sierpniu
D: wrze Ļ niu
E: grudniu
26. Jaki materiał najlepiej spełnia
wymagania funkcjonalne jako podłoga w
obiektach publicznych o
bardzo du Ň ym ruchu pieszych, jak np.
na dworcach kolejowych, autobusowych :
A: klepka bukowa
B: kauczuk
C: szkło
D: wykładzina dywanowa
22. Najmniejsza wysoko Ļę spodu
konstrukcji wiaduktu nad torem
zelektryfikowanym wynosi :
A: 4.50 [m.]
B: 4.75 [m.]
C: 5.00 [m.]
D: 5.45 [m.]
E: 6.50 [m.]
1
E: granit
31. Jaka jest stosowana pr ħ dko Ļę du Ň ych
samolotów komunikacyjnych w chwili
zetkni ħ cia z drog Ģ
startow Ģ w trakcie l Ģ dowania (
orientacyjnie ) :
A: około 800 km/h
B: około 500 km/h
C: około 250 km/h
D: około 120 km/h
E: około 60 km/h
27. Na linii kolejowej przygotowanej do
ruchu poci Ģ gów pasa Ň erskich z bardzo
du Ň ymi pr ħ dko Ļ ciami
np. V=300 km/h ( tabor bez wychylnych
pudeł, np. francuski TGV ) promienie luków
poziomych
powinny by ę nie mniejsze ni Ň :
A: 180 [m.]
B: 1000 [m.]
C: 1800 [m.]
D: 2000 [m.]
E: 4000 [m.]
32. Przy okre Ļ laniu przestrzeni powietrznej
wokół portu lotniczego, w której
obowi Ģ zuj Ģ ograniczenia
wysoko Ļ ci budowli przyjmuje si ħ , Ň e
pochylenie toru samolotu jest nie mniejsze
ni Ň :
A: 2 procent
B: 2 ............
C: 2 stopnie
D: 12 stopni
E: 0.2 radiana
28. Na linii metra przygotowanej do ruchu
poci Ģ gów z maksymaln Ģ pr ħ dko Ļ ci Ģ
Vmax = 80 km/h
promienie luków poziomych nie powinny
by ę mniejsze ni Ň :
A: 80 [m.]
B: 100 [m.]
C: 180 [m.]
D: 400 [m.]
E: 1000 [m.]
33. Okre Ļ lenie ‘’ akwatorium ‘’ w porcie
morskim oznacza :
A: ł Ģ czn Ģ powierzchni ħ wód w porcie
B: miejsce oczekiwania statków na
wej Ļ cie do portów
C: stanowisko do napełniania
zbiorników statków wod Ģ pitn Ģ
D: cystern ħ z wod Ģ do gaszenia
po Ň arów
E: składowisko odpadów płynnych
usuwanych ze statków
29. Aby port lotniczy mógł by ę zaliczony do
klasy S, jego droga startowa musi mie ę
długo Ļę co
najmniej :
A: 3250 [m.]
B: 2600 [m.]
C: 1800 [m.]
D: 1300 [m.]
E: 900 [m.]
34. Port Północny w Gda ı sku jest :
A: poło Ň ony w uj Ļ ciu rzeki
B: poło Ň ony na pirsie
C: przeznaczony dla ładunków
drobnicowych
D: przeznaczony dla kontenerów
E: przeznaczony dla ładunków
masowych
30. Okre Ļ lenie ‘’ catering ‘’ w porcie
lotniczym oznacza :
A: zaopatrzenie samolotów w paliwo
B: przegl Ģ d techniczny samolotów
C: mycie, sprz Ģ tanie i usuwanie
nieczysto Ļ ci z toalet samolotów
D: przygotowanie posiłków i załadunek
ich do samolotów
E: doprowadzenie pasa Ň erów i
załadunek baga Ň u do samolotów
35. Aby port morski mógł obsługiwa ę
wielkie statki o ładowno Ļ ci około 100
000 ton, potrzebna jest
ħ boko Ļę toru wodnego i basenów co
najmniej :
A: około 2 [m.]
B: około 4 [m.]
C: około 9 [m.]
D: około 15 [m.]
E: około 30 [m.]
A: zadaszenie peronów lub doj Ļę do
samolotów i autobusów
B: pomieszczenia toalet o
powi ħ kszonych wymiarach i z uchwytami
C: pochylnie ( 1:10 lub lepiej 1:15 ) lub
d Ň wigi osobowe
D: posadzki z gumowymi wykładzinami
E: obni Ň one parapety niektórych kas
biletowych, punktów sprzeda Ň y itp.
40. Co to jest technologia nazwana po
niemiecku ‘’ rollendelandstrasse ‘’ :
A: system szybkich tramwajów w
Ļ ródmie Ļ ciach miast cz ħĻ ciowo w tunelach
B: przewóz kontenerów poci Ģ gami ( w
jednej warstwie )
C: przewóz kontenerów poci Ģ gami ( w
dwu warstwach )
D: przewóz samochodów ci ħŇ arowych
poci Ģ gami
E: system dróg samochodowych
przystosowanych do przewozów kontenerów
36. Droga wodna Ļ ródl Ģ dowa V klasy :
A: jest najlepsz Ģ w klasyfikacji dróg
wodnych Ļ ródl Ģ dowych
B: jest najgorsz Ģ w klasyfikacji dróg
wodnych Ļ ródl Ģ dowych
C: umo Ň liwia pływanie barek o
ładowno Ļ ci maksymalnej = 300 ton
D: umo Ň liwia pływanie barek o
ładowno Ļ ci maksymalnej = 3000 ton
E: umo Ň liwia całoroczn Ģ eksploatacj ħ
drogi wodnej
37. ĺ luz ħ o długo Ļ ci komory 190 [m.] i
szeroko Ļ ci 24 [m.] na kanale mo Ň na
oceni ę jako :
A: bardzo du ŇĢ
B: do Ļę du ŇĢ
C: Ļ redni Ģ
D: niedu ŇĢ
E: bardzo mał Ģ
41. Prosz ħ wskaza ę dwie gał ħ zie transportu,
które charakteryzuj Ģ si ħ najmniejszymi
wska Ň nikami
zu Ň ycia energii na przemieszczenie 1
tony ładunku na odległo Ļę 1 kilometra :
A: transport samochodowy
B: transport kolejowy
C: transport lotniczy
D: Ň egluga Ļ ródl Ģ dowa
E: nie mo Ň na wiarygodnie wskaza ę ,
gdy Ň warto Ļ ci s Ģ zbli Ň one
38. Jaka jest wymagana minimalna wysoko Ļę
od lustra wody do spodu konstrukcji nad
drog Ģ wodn Ģ
dla drogi wodnej V klasy :
A: 3.0 [m.]
B: 6.0 [m.]
C: 9.0 [m.]
D: 12.0 [m.]
E: 15.0 [m.]
42. Prosz ħ wskaza ę jedn Ģ gał ĢŇ transportu
której drogi dla przemieszczenia tych
samych mas
ładunków zajmuj Ģ najwi ħ cej miejsca (
na powierzchni l Ģ dów ) :
A: transport samochodowy
B: transport kolejowy
C: transport lotniczy
D: Ň egluga Ļ ródl Ģ dowa
E: niw mo Ň na wiarygodnie wskaza ę
39. Które z wymienionych rozwi Ģ za ı s Ģ
konieczne w celu przystosowania dworca (
kolejowego
autobusowego, lotniczego ) do obsługi
pasa Ň erów niepełnosprawnych ( inwalidów
na wózkach ) :
Zgłoś jeśli naruszono regulamin