infra3.pdf
(
42 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - infra3.doc
INFRASTRUKTURA
TRANSPORTU
D: tonokilometrach / rok
E: pasa
Ň
erokilometrach / rok
TEST EGZAMINACYJNY - ZESTAW
B
6.
‘’ Droga wewn
ħ
trzna ‘’ to droga :
A: budowana, utrzymywana i zarz
Ģ
dzana
przez wła
Ļ
ciciela terenu, przy czym
wła
Ļ
ciciel ustala
wykaz u
Ň
ytkowników tej drogi
B: przebiegaj
Ģ
ca w tunelu
C: w ładowni statku morskiego
D: podlegaj
Ģ
ca Urz
ħ
dowi Gminy lub
Miasta
E: na której nie dopuszcza si
ħ
ruchu
pojazdów z innych krajów
1.
Słowo ‘’ transport ‘’ pochodzi od
łaci
ı
skiego ‘’ transpotrare ‘’ co oznaczało
pierwotnie :
A: przekracza
ę
( np. rzek
ħ
)
B: skaka
ę
C: czyni
ę
wspólnym
D: jecha
ę
konno
E: st
Ģ
pa
ę
2.
‘’ Infrastruktura ‘’ znaczy dosłownie :
A: wielok
Ģ
t
B: droga do Aten
C: grupa niewolników
D: konstrukcja pod spodem
E: le
ŇĢ
cy ła
ı
cuch
7.
Wzniesienie ulicy 1.5 % mo
Ň
na okre
Ļ
li
ę
jako :
A:
B:
Ļ
rednie
C: du
Ň
e
D: bardzo du
Ň
e lecz jeszcze
dopuszczalne
E: bardzo du
Ň
e - niedopuszczalne
3.
Okre
Ļ
lenie ‘’ transport kombinowany ‘’
oznacza :
A: tor kolejowy wbudowany w jezdni
ħ
drogi samochodowej
B: transport osób niepełnosprawnych
C: podró
Ň
e pasa
Ň
erów z przesiadkami
D: transport zarówno pasa
Ň
erów jak i
ładunków tymi samymi pojazdami
E: przemieszczanie jednostek
ładunkowych ( np. kontenerów ) ró
Ň
nymi
Ļ
rodkami transportu
l
Ģ
dowego i morskiego
8.
Jakie s
Ģ
stosowane szeroko
Ļ
ci pasm ruchu
na drogach o du
Ň
ych pr
ħ
dko
Ļ
ciach
projektowych :
A: 2.50 [m.]
B: 3.75 [m.]
C: 3.00 [m.]
D: 3.50 [m.]
E: 4.00 [m.]
9.
Który załom profilu poprzecznego drogi (
zaokr
Ģ
glony odpowiednim łukiem w
płaszczy
Ň
nie
pionowej ) jest mniej niebezpieczny dla
ruchu pojazdów :
A: poło
Ň
ony na prostej w planie
B: poło
Ň
ony na łuku w planie
C: silnie nasłoneczniony
D: wkl
ħ
sły
E: wypukły
4.
Roczne wielko
Ļ
ci przewozów mierzone
s
Ģ
w :
A: kilowatogodzinach / rok
B: liczbach ton / rok
C: liczbach pasa
Ň
erów / rok
D: tonokilometrach / rok
E: pasa
Ň
erokilometrach / rok
5.
Praca przewozowa jest mierzona w :
A: d
Ň
ulach / rok
B: liczbach ton / rok
C: liczbach pasa
Ň
erów / rok
10. Jakie stosuje si
ħ
nowoczesne materiały
na najwy
Ň
sze warstwy jezdni :
A: blachy aluminiowe
B: kauczuk
C: drewno lakierowane
D: tektury kolejowe i impregnowane
E: kostka szklana
A: 2
B: 4
C: 6
D: 8
E: 10
15.
Jak ró
Ň
ni
Ģ
si
ħ
parametry ulic miejskich
w porównaniu z parametrami
odpowiednich klas dróg
zamiejskich ( np. w porównuj
Ģ
c ulic
ħ
główn
Ģ
ruchu przy
Ļ
pieszonego GP z drog
Ģ
zamiejsk
Ģ
III klasy technicznej w terenie płaskim
):
A: promienie łuków poziomych ulic s
Ģ
wi
ħ
ksze ni
Ň
dróg zamiejskich
B: promienie łuków poziomych ulic s
Ģ
mniejsze ni
Ň
dróg zamiejskich
C: promienie łuków pionowych ulic s
Ģ
wi
ħ
ksze ni
Ň
dróg zamiejskich
D: promienie łuków pionowych ulic s
Ģ
mniejsze ni
Ň
dróg zamiejskich
E: nie ma ró
Ň
nic wymaga
ı
dla
odpowiednich klas
11.
Czy promie
ı
łuku kołowego w planie
R=2000 [m.] na drodze zamiejskiej III
klasy technicznej
nale
Ň
y uzna
ę
jako :
A: bardzo du
Ň
y
B: do
Ļę
du
Ň
y
C:
Ļ
redni
D: bardzo mały, lecz jeszcze
dopuszczalny ( z lokalnym ograniczeniem
pr
ħ
dko
Ļ
ci )
E: bardzo mały - niedopuszczalny
12.
Kierowcy s
Ģ
powiadamiani o klasie
technicznej drogi po której jad
Ģ
:
A: przez odpowiednie zapisy na mapach
i w atlasach samochodowych
B: przez ogłoszenia w prasie i radiu
lokalnym
C: przez znaki drogowe podaj
Ģ
ce numer
i klas
ħ
techniczn
Ģ
drogi
D: przez słu
Ň
by kontrolno-informacyjne
( policja, słu
Ň
by miejskie )
E: nie s
Ģ
powiadamiani
16.
Nawierzchnia drogi powinna by
ę
:
A: lekko pochylona poprzecznie
B: pozioma
C: szorstka
D: pokryta gładkim lakierem
zabezpieczaj
Ģ
cym przed wnikaniem wód do
podło
Ň
a
E: odporna na ró
Ň
nice temperatur (
mróz - upał )
13.
Do czego słu
Ň
y przechyłka jezdni w łuku
:
A: do cz
ħĻ
ciowego równowa
Ň
enia siły
od
Ļ
rodkowej działaj
Ģ
cej na pojazd przez
składow
Ģ
siły
ci
ħŇ
ko
Ļ
ci
B: do spływu wód opadowych w
poprzek jezdni
C: do sprawdzania dopuszczalnych
warto
Ļ
ci ci
Ļ
nienia powietrza w oponach
D: do równowa
Ň
enia niekorzystnych
zjawisk metorologicznych ( np. zamie
ę
)
E: do zapobiegania nagłemu wtargni
ħ
ciu
zwierz
Ģ
t na jezdnie
17. Stacja kolejowa Warszawa Centralna
jest stacj
Ģ
:
A: w
ħ
złow
Ģ
B: czołow
Ģ
C: przej
Ļ
ciow
Ģ
D: rozrz
Ģ
dow
Ģ
E: portow
Ģ
18.
Nacisk na 1 o
Ļ
taboru kolejowego 22,5
ton jest na linii magistralnej PKP :
A: dopuszczalny przy dowolnej
pr
ħ
dko
Ļ
ci ( poci
Ģ
gów towarowych )
14.
Ile ł
Ģ
cznic ma w
ħ
zeł drogowy typu ‘’
krzy
Ň
malta
ı
ski ‘’ (inna nazwa tego w
ħ
zła
: ‘’gwiazda’’)
B: dziesi
ħ
ciokrotnie za du
Ň
y, a wi
ħ
c
niedopuszczalny
C: bardzo mały gdy
Ň
dopuszczalny jest
nacisk dziesi
ħ
ciokrotnie wi
ħ
kszy
D: dopuszczalny przy pr
ħ
dko
Ļ
ci nie
wi
ħ
kszej ni
Ň
40 km/h
E: dopuszczalny tylko przy
temperaturach atmosfery nie wi
ħ
kszych ni
Ň
25 stopni
23. Pierwsz
Ģ
lini
ħ
kolejow
Ģ
na ziemiach
polskich uroczy
Ļ
cie otworzył :
A: Wielki Ksi
ĢŇ
e Konstanty
B: Cesarz Austrii Franciszek Józef
C: Stanisław Staszic
D: Car Mikołaj
E: Prezydent Mo
Ļ
cicki
24.
Przechyłka toru kolejowego w łuku
słu
Ň
y do :
A: odwodnienia toru kolejowego od
wód deszczowych
B: utrudnienia chodzenia po torze osób
nieupowa
Ň
nionych
C: złagodzenia wstrz
Ģ
sów taboru
powstaj
Ģ
cych wskutek nierówno
Ļ
ci toru
D: regulacji przymocowa
ı
szyn do
podkładów
E: cz
ħĻ
ciowego zrównowa
Ň
enia siły
od
Ļ
rodkowej przez składow
Ģ
siły ci
ħŇ
ko
Ļ
ci
19.
Najwi
ħ
ksze wzniesienie na linii
kolejowej drugorz
ħ
dnej w terenie
podgórskim nie powinno
przekracza
ę
:
A: 2 .......
B: 20 stopni
C: 20 ...........
D: 2 radiany
E: 20 procent
20.
Jako podsypka pod podkładkami
kolejowymi w Polsce stosowane s
Ģ
nast
ħ
puj
Ģ
ce materiały :
A: granulat w
ħ
glowy
B: tłucze
ı
kamienny
C: superfostaty
D:
Ň
u
Ň
le i popioły z elektrociepłowni
E:
Ň
wiry ( pospółka )
25.
Normalna zdolno
Ļę
przepustowa
przej
Ļ
cia dla pasa
Ň
erów w poziomie
wynosi około :
1
A: 3 osoby na minut
ħ
1 [m.] szeroko
Ļ
ci
przej
Ļ
cia
B: 10 ------‘’------ ‘’----------‘’----------
-‘’---------------
C: 30 ------‘’-------‘’----------‘’---------
-‘’---------------
D: 100 --------‘’---------‘’----------‘’----
-------‘’---------
E: 300 --------‘’--------‘’----------‘’------
------‘’---------
21.
Tor z szyn spawanych powinien by
ę
raz
w roku szczególnie starannie sprawdzony
i
wyregulowany. W którym miesi
Ģ
cu :
A: marcu
B: maju
C: sierpniu
D: wrze
Ļ
niu
E: grudniu
26. Jaki materiał najlepiej spełnia
wymagania funkcjonalne jako podłoga w
obiektach publicznych o
bardzo du
Ň
ym ruchu pieszych, jak np.
na dworcach kolejowych, autobusowych :
A: klepka bukowa
B: kauczuk
C: szkło
D: wykładzina dywanowa
22.
Najmniejsza wysoko
Ļę
spodu
konstrukcji wiaduktu nad torem
zelektryfikowanym wynosi :
A: 4.50 [m.]
B: 4.75 [m.]
C: 5.00 [m.]
D: 5.45 [m.]
E: 6.50 [m.]
1
E: granit
31.
Jaka jest stosowana pr
ħ
dko
Ļę
du
Ň
ych
samolotów komunikacyjnych w chwili
zetkni
ħ
cia z drog
Ģ
startow
Ģ
w trakcie l
Ģ
dowania (
orientacyjnie ) :
A: około 800 km/h
B: około 500 km/h
C: około 250 km/h
D: około 120 km/h
E: około 60 km/h
27.
Na linii kolejowej przygotowanej do
ruchu poci
Ģ
gów pasa
Ň
erskich z bardzo
du
Ň
ymi pr
ħ
dko
Ļ
ciami
np. V=300 km/h ( tabor bez wychylnych
pudeł, np. francuski TGV ) promienie luków
poziomych
powinny by
ę
nie mniejsze ni
Ň
:
A: 180 [m.]
B: 1000 [m.]
C: 1800 [m.]
D: 2000 [m.]
E: 4000 [m.]
32.
Przy okre
Ļ
laniu przestrzeni powietrznej
wokół portu lotniczego, w której
obowi
Ģ
zuj
Ģ
ograniczenia
wysoko
Ļ
ci budowli przyjmuje si
ħ
,
Ň
e
pochylenie toru samolotu jest nie mniejsze
ni
Ň
:
A: 2 procent
B: 2 ............
C: 2 stopnie
D: 12 stopni
E: 0.2 radiana
28.
Na linii metra przygotowanej do ruchu
poci
Ģ
gów z maksymaln
Ģ
pr
ħ
dko
Ļ
ci
Ģ
Vmax = 80 km/h
promienie luków poziomych nie powinny
by
ę
mniejsze ni
Ň
:
A: 80 [m.]
B: 100 [m.]
C: 180 [m.]
D: 400 [m.]
E: 1000 [m.]
33.
Okre
Ļ
lenie ‘’ akwatorium ‘’ w porcie
morskim oznacza :
A: ł
Ģ
czn
Ģ
powierzchni
ħ
wód w porcie
B: miejsce oczekiwania statków na
wej
Ļ
cie do portów
C: stanowisko do napełniania
zbiorników statków wod
Ģ
pitn
Ģ
D: cystern
ħ
z wod
Ģ
do gaszenia
po
Ň
arów
E: składowisko odpadów płynnych
usuwanych ze statków
29.
Aby port lotniczy mógł by
ę
zaliczony do
klasy S, jego droga startowa musi mie
ę
długo
Ļę
co
najmniej :
A: 3250 [m.]
B: 2600 [m.]
C: 1800 [m.]
D: 1300 [m.]
E: 900 [m.]
34.
Port Północny w Gda
ı
sku jest :
A: poło
Ň
ony w uj
Ļ
ciu rzeki
B: poło
Ň
ony na pirsie
C: przeznaczony dla ładunków
drobnicowych
D: przeznaczony dla kontenerów
E: przeznaczony dla ładunków
masowych
30.
Okre
Ļ
lenie ‘’ catering ‘’ w porcie
lotniczym oznacza :
A: zaopatrzenie samolotów w paliwo
B: przegl
Ģ
d techniczny samolotów
C: mycie, sprz
Ģ
tanie i usuwanie
nieczysto
Ļ
ci z toalet samolotów
D: przygotowanie posiłków i załadunek
ich do samolotów
E: doprowadzenie pasa
Ň
erów i
załadunek baga
Ň
u do samolotów
35.
Aby port morski mógł obsługiwa
ę
wielkie statki o ładowno
Ļ
ci około 100
000 ton, potrzebna jest
gł
ħ
boko
Ļę
toru wodnego i basenów co
najmniej :
A: około 2 [m.]
B: około 4 [m.]
C: około 9 [m.]
D: około 15 [m.]
E: około 30 [m.]
A: zadaszenie peronów lub doj
Ļę
do
samolotów i autobusów
B: pomieszczenia toalet o
powi
ħ
kszonych wymiarach i z uchwytami
C: pochylnie ( 1:10 lub lepiej 1:15 ) lub
d
Ň
wigi osobowe
D: posadzki z gumowymi wykładzinami
E: obni
Ň
one parapety niektórych kas
biletowych, punktów sprzeda
Ň
y itp.
40.
Co to jest technologia nazwana po
niemiecku ‘’ rollendelandstrasse ‘’ :
A: system szybkich tramwajów w
Ļ
ródmie
Ļ
ciach miast cz
ħĻ
ciowo w tunelach
B: przewóz kontenerów poci
Ģ
gami ( w
jednej warstwie )
C: przewóz kontenerów poci
Ģ
gami ( w
dwu warstwach )
D: przewóz samochodów ci
ħŇ
arowych
poci
Ģ
gami
E: system dróg samochodowych
przystosowanych do przewozów kontenerów
36.
Droga wodna
Ļ
ródl
Ģ
dowa V klasy :
A: jest najlepsz
Ģ
w klasyfikacji dróg
wodnych
Ļ
ródl
Ģ
dowych
B: jest najgorsz
Ģ
w klasyfikacji dróg
wodnych
Ļ
ródl
Ģ
dowych
C: umo
Ň
liwia pływanie barek o
ładowno
Ļ
ci maksymalnej = 300 ton
D: umo
Ň
liwia pływanie barek o
ładowno
Ļ
ci maksymalnej = 3000 ton
E: umo
Ň
liwia całoroczn
Ģ
eksploatacj
ħ
drogi wodnej
37.
ĺ
luz
ħ
o długo
Ļ
ci komory 190 [m.] i
szeroko
Ļ
ci 24 [m.] na kanale mo
Ň
na
oceni
ę
jako :
A: bardzo du
ŇĢ
B: do
Ļę
du
ŇĢ
C:
Ļ
redni
Ģ
D: niedu
ŇĢ
E: bardzo mał
Ģ
41.
Prosz
ħ
wskaza
ę
dwie gał
ħ
zie transportu,
które charakteryzuj
Ģ
si
ħ
najmniejszymi
wska
Ň
nikami
zu
Ň
ycia energii na przemieszczenie 1
tony ładunku na odległo
Ļę
1 kilometra :
A: transport samochodowy
B: transport kolejowy
C: transport lotniczy
D:
Ň
egluga
Ļ
ródl
Ģ
dowa
E: nie mo
Ň
na wiarygodnie wskaza
ę
,
gdy
Ň
warto
Ļ
ci s
Ģ
zbli
Ň
one
38.
Jaka jest wymagana minimalna wysoko
Ļę
od lustra wody do spodu konstrukcji nad
drog
Ģ
wodn
Ģ
dla drogi wodnej V klasy :
A: 3.0 [m.]
B: 6.0 [m.]
C: 9.0 [m.]
D: 12.0 [m.]
E: 15.0 [m.]
42.
Prosz
ħ
wskaza
ę
jedn
Ģ
gał
ĢŇ
transportu
której drogi dla przemieszczenia tych
samych mas
ładunków zajmuj
Ģ
najwi
ħ
cej miejsca (
na powierzchni l
Ģ
dów ) :
A: transport samochodowy
B: transport kolejowy
C: transport lotniczy
D:
Ň
egluga
Ļ
ródl
Ģ
dowa
E: niw mo
Ň
na wiarygodnie wskaza
ę
39. Które z wymienionych rozwi
Ģ
za
ı
s
Ģ
konieczne w celu przystosowania dworca (
kolejowego
autobusowego, lotniczego ) do obsługi
pasa
Ň
erów niepełnosprawnych ( inwalidów
na wózkach ) :
Plik z chomika:
Rzedzian8
Inne pliki z tego folderu:
Infra.doc
(147 KB)
infra1.pdf
(100 KB)
infra2.pdf
(43 KB)
infra3.pdf
(42 KB)
infrastruktura.doc
(211 KB)
Inne foldery tego chomika:
Fizyka I
Grafika inżynierska
Matematyka I
Materiałoznastwo
Podstawy ekonomii
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin