tarcze_tyl_wymiana.pdf
(
1245 KB
)
Pobierz
121168591 UNPDF
V
klucz nimbusowy 7
(Ļruby kolumienki zaciskw )
V
klucz pþaski 18, moŇe byę widlasty, choę lepiej by byþ to oczkowy, moŇe siħ przydaę
nasadka
(Ļruby zaciskw)
V
pþaskie Ļrubokrħty
V
nasadka 36
(nakrħtka piasty)
V
mocny klucz do w/w nasadki
V
klucz 19 do kþ
V
klucz 13 do regulacji naciĢgu linek rħcznego
V
szczotka druciana
V
mþotek
V
klucz dynamometryczny o zakresie obejmujĢcym 280Nm
V
zestaw do wkrħcania tþoka zacisku
(moŇna sobie z tym poradzię na rŇne sposoby) - w
wydaniu opisanym tutaj: ĻciĢgacz, klucz do odkrħcania tarczy w szlifierce kĢtowej, coĻ by
przedþuŇyę trzpieı ĻciĢgacza (np. nypel rurowy)
V
przyda siħ smar miedziowy, w ostatecznoĻci zwykþy towot
V
rurka by przedþuŇyę dŅwigniħ kluczy
-
Ļruby kþ: 105
-
Ļruby kolumienki:
-
nakrħtka piasty: 280
-
nieruchoma czħĻę zacisku: 105
-
Ļruby kolumienki: 70
Tarcze Î najlepiej zainwestowaę w oryginaþy, gdyŇ
sĢ wyposaŇone w þoŇysko piasty i pierĻcieı
magnetyczny ABS. KupujĢc zamienniki bħdziemy
zmuszeni przeþoŇyę þoŇysko i pierĻcieı. Nie obejdzie siħ
bez prasy hydraulicznej Î a i ryzyko niepowodzenia
operacji pozostaje. Pyzatym na hamulcach nie warto
oszczħdzaę ;).
Oryginalne tarcze od zewnĢtrz majĢ naniesionĢ
powþokħ ochronnĢ Î natomiast od wewnĢtrz warto to
zrobię Î chociaŇby dla wþasnej satysfakcji :).
Odtþuszczamy benzynĢ, rozpuszczalnikiem (uwaŇajĢc by nie zalaę þoŇysk !) i nanosimy
dwie warstwy farby antykorozyjnej.
Najlepiej od razu zabraę siħ za dwie strony Î i robię je rwnoczeĻnie etapami.
Zaczynamy od poluzowania Ļrub kþ, nastħpnie podnosimy samochd, i podkþadamy coĻ
solidnego, np. drewniany klocek. To samo robimy po drugiej stronie Î i mamy po chwili
autko w grze Î podparte na drewnianych klockach. Rzecz jasna NIE zaciĢgamy
rħcznego, jeĻli mamy pochyþy teren Î podkþadamy coĻ pod przednie koþa.
ĺciĢgamy koþa.
WyciĢgamy sprħŇynħ zacisku Î o ile
siħ nie zapiekþa wystarczy lekko podwaŇyę
przy koıcach.
Aby to zrobię trzeba zaczep mocno przychylię w kierunku linki
(niebieska strzaþka)
,
a linkħ wysunĢę z mocowania w stronħ strzaþki czerwonej. JeĻli bħdziemy mieę szczħĻcie
uda siħ to zrobię bezproblemowo Î jeĻli nie Î trzeba bħdzie dostaę siħ z do mocowania
linek w kokpicie Î i tam je poluzowaę.
W Ļrodkowym kokpicie miħdzy siedzeniami Î a dokþadniej tuŇ pod dnem
Ļrodkowego schowka znajdziemy Î znajdziemy wyŇej omwionĢ regulacjħ. Na szczħĻcie
nie trzeba wszystkiego demontowaę :)
W dnie schowka Î jest tajemna klapka, ktrĢ wystarczy podwaŇyę od tyþu i È
otworzyę. ZnajdujĢcĢ siħ tam nakrħtkħ regulacyjna kluczem 13 trzeba odkrħcię, idzie dosę
ciħŇko, gdyŇ jest to nakrħtka z typu samokontrujĢcych i idzie opornie Î ale za to mamy
pewnoĻę Ňe raz zakrħcona siħ nie odkrħci ;). Ta tajemna klapka moŇe siħ takŇe okazaę
pomocna, gdy przy zakþadaniu linki na zaczep zacisku okaŇe siħ, Ňe linka spadþa z
mocowania È co siħ niestety zdarza. Wystarczy jĢ wwczas zaþoŇyę.
Teraz kolej na demontaŇ Ļrub kolumienek zaciskw. Wypada je odkrħcię by wyjĢę
zacisk z tþokiem - oraz klocki. ĺruby kolumienek sĢ na klucz imbusowy 7mm Î ukryte pod
plastikowymi koreczkami. Aby siħ do nich dostaę, trzeba podwaŇyę, a nastħpnie wyjĢę
dwie zatyczki.
Po odkrħceniu Î wyjmujemy Ļruby kolumienek, i demontujemy zacisk z tþokiem
wysuwajĢc go w tyþ.
Tu moŇemy mieę troszkħ kþopotw Î szczeglnoĻci jeĻli tarcze sĢ nierwnomiernie
zuŇyte, i majĢ po zewnħtrznej ábrzegÑ Î w tedy zacisk z klockami (klocek po wewnħtrznej
jest ámocowanyÑ do tþoka na sprħŇynkach) nie chcĢ zejĻę. Ale nie ma wyjĻcia Î raz w
jednĢ raz w drugĢ + Ļrubokrħt by podwaŇyę Î i musi siħ ĻciĢgnĢę.
Zacisk z tþokiem po odkrħceniu przywiĢzujemy - jeĻli nie mamy w planach wymiany
przewodw hydrauliki Î np. do amortyzatora.
Kolej na czħĻę zacisku montowanĢ do zwrotnicy Î mocujĢ jĢ dwie Ļrubki 18. O ile
grnĢ moŇemy bez problemu odkrħcię nasadkĢ Î o tyle standardowa nasadka w dolnej
okaŇe siħ bez uŇyteczna z powodu braku miejsca, i trzeba dziaþaę kluczem pþaskim. Ze
wzglħdu Ňe te Ļrubki byþy bezpoĻrednio naraŇone na czynniki zew., trzeba znacznej siþy by
je ruszyę. Kluczyk widlasty moŇe siħ okazaę zbyt sþaby - oczkowym zrobimy to bez
problemu. Zakþadamy go na Ļrubħ, a na niego - w razie potrzeby - rurkħ by zwiħkszyę
dŅwigniħ, i odkrħcamy.
Demontujemy osþonħ, pod ktrĢ kryje siħ nakrħtka piasty. Przystawiamy maþy
Ļrubokrħt i z wyczuciem wbijamy go w miejsce þĢczenia mþotkiem Î gdy troszkħ áwyjdzieÑ,
wiħkszym Ļrubokrħtem podwaŇamy kolejno na obwodzie i wyjmujemy osþonħ. Ja to
robiþem jeszcze przed demontaŇem zaciskw Î dlatego zdjħcia przedstawiajĢ w tle nie
ruszone zaciski :)
Plik z chomika:
uzytkownik100
Inne pliki z tego folderu:
renault_laguna II - Napraw to sam.rar
(32522 KB)
Tempomat Laguna II Ph I 2002 Expression.pdf
(311 KB)
elektrochrom.pdf
(673 KB)
Kasowanie Inspekcji.doc
(2557 KB)
wydłużacz.pdf
(371 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin