RZĄD IV
1. Przedmiot badań (uzupełnić 3-te pogrubione)
1)zagadnienia teleologiczne
2)zawodoznawstwo
3)dobór i układ treści kształcenia
4)zagadnienie wychowania
5)teoretyczne podstawy opracowań metodycznych
6)orientacja zawodowa
7)dokształcanie i doskonalenie zawodowe
8)zagadnienie wyposażenia i materialnych warunków realizacji kształcenia i doskonalenia zawodowego
9)zagadnienia organizacji i kierownictwa
10)pedeutologia
2. Prace człowieka można rozpatrywać w następujących aspektach:
-Działanie Techniczne
-Działalność ekonomiczna
-Proces fizjologiczny
-Proces psychiczny i intelektualny
-Proces społeczny
3) Ze względu na kwalifikacje ogół pracowników możemy podzielić na:
-bez kwalifikacji
-przyuczonych do zawodu
-wykwalifikowanych
-wysoko wykwalifikowanych
4) Co wchodzi w skład edukacji permanentnej
- wychowanie naturalne
- kształcenie i wychowanie szkolne
- kształcenie równoległe
- kształcenie ustawiczne dorosłych
5) Cele białej księgi
-zachęcenie do zdobywania nowych umiejętności,
-zbliżenie szkoły i przedsiębiorstwa,
-ograniczenie marginalizacji (w dostępie niektórych środowisk do wiedzy),
-upowszechnienie znajomości trzech języków,
-równorzędne traktowanie inwestycji materialnych i edukacyjnych.
6.Wyrózniamy 3 typy uczenia się
-Pierwotne
-Wtórne
-III stopnia
7)Możemy wyróżnić następujące etapy związane z edukacją pracowników z zakładzie pracy był podany tylko pedagogiczny
-Diagnostyczny
-Planistyczny
-Pedagogiczny
-Kontrolno- oceniajacy
8) Pomiędzy edukacją i gospodarką opartą na wiedzy zachodzi następująca zależność:
Edukacja dla wszystkich przez całe życie → społeczeństwo wiedzy → gospodarka oparta na wiedzy
9) Układy odniesienia dla pedagogiki pracy początku lat 70 ubiegłego wieku:
1 państwowy zakład pracy w którym niemal równoważnie traktowano zadania produkcyjne i tzw. pozaprodukcyjne (organizacja biletów do teatru, stadiony, domy wypoczynkowe itd.)
2 pracownicy konkretyzowanych stanowisk pracy, na których kwalifikacje oraz zmienność zadań wynikająca z postępu naukowo – technicznego nie były cechą dominującą
3 dominującą w systemie edukacyjnym szkołą zawodową nastawiono na kształcenie wąskoprofilowe zgodnie z potrzebami gospodarki centralnie sterowanej
10. Metody orientacji i poradnictwa zawodowego (w pytaniu były pomieszane formy i metody i trzeba było podkreślić same metody)
wyświetlanie filmów zawodoznawczych
lektura literatury zawodoznawczej
pogadanki i wykłady
dyskusje i konsultacje
zbieranie przez uczniów materiałów zawodoznawczych
przygotowywanie wypracowań zawodoznawczych
konkursy zawodoznawcze
obserwacje różnego rodzaju prac zaw.
prowadzenie tzw. zeszytów i teczek zawodoznawczych
korzystanie z audycji radiowych i telewizyjnych
kaprys31