Test 4.doc

(16 KB) Pobierz
1

RZĄD IV

 

1. Przedmiot badań (uzupełnić 3-te pogrubione)

 

1)zagadnienia teleologiczne

2)zawodoznawstwo

3)dobór i układ treści kształcenia

4)zagadnienie wychowania

5)teoretyczne podstawy opracowań metodycznych

6)orientacja zawodowa

7)dokształcanie i doskonalenie zawodowe

8)zagadnienie wyposażenia i materialnych warunków realizacji kształcenia i doskonalenia zawodowego

9)zagadnienia organizacji i kierownictwa

10)pedeutologia

 

2. Prace człowieka można rozpatrywać w następujących aspektach:

 

-Działanie Techniczne

-Działalność ekonomiczna

-Proces fizjologiczny

-Proces psychiczny i intelektualny

-Proces społeczny

 

 

3) Ze względu na kwalifikacje ogół pracowników możemy podzielić na:

 

-bez kwalifikacji

-przyuczonych do zawodu

-wykwalifikowanych

-wysoko wykwalifikowanych

 

4) Co wchodzi w skład edukacji permanentnej

 

- wychowanie naturalne

- kształcenie i wychowanie szkolne

- kształcenie równoległe

- kształcenie ustawiczne dorosłych

 

 

5) Cele białej księgi

 

-zachęcenie do zdobywania nowych umiejętności,

-zbliżenie szkoły i przedsiębiorstwa,

-ograniczenie marginalizacji (w dostępie niektórych środowisk do wiedzy),

-upowszechnienie znajomości trzech języków,

-równorzędne traktowanie inwestycji materialnych i edukacyjnych.

 

6.Wyrózniamy 3 typy uczenia się

 

-Pierwotne

-Wtórne

-III stopnia

 

 

 

7)Możemy wyróżnić następujące etapy związane z edukacją pracowników z zakładzie pracy był podany tylko pedagogiczny

 

-Diagnostyczny

-Planistyczny

-Pedagogiczny

-Kontrolno- oceniajacy

 

8) Pomiędzy edukacją i gospodarką opartą na wiedzy zachodzi następująca zależność:

 

Edukacja dla wszystkich przez całe życie → społeczeństwo wiedzy → gospodarka oparta na wiedzy 

 

9) Układy odniesienia dla pedagogiki pracy początku lat 70 ubiegłego wieku:

 

1 państwowy zakład pracy w którym niemal równoważnie traktowano zadania produkcyjne i tzw. pozaprodukcyjne (organizacja biletów do teatru, stadiony, domy wypoczynkowe itd.)

 

2 pracownicy konkretyzowanych stanowisk pracy, na których kwalifikacje oraz zmienność zadań wynikająca z postępu naukowo – technicznego nie były cechą dominującą

 

3 dominującą w systemie edukacyjnym szkołą zawodową nastawiono na kształcenie wąskoprofilowe zgodnie z potrzebami gospodarki centralnie sterowanej

 

 

10. Metody orientacji i poradnictwa zawodowego (w pytaniu były pomieszane formy i metody i trzeba było podkreślić same metody)

 

wyświetlanie filmów zawodoznawczych

lektura literatury zawodoznawczej

pogadanki i wykłady

dyskusje i konsultacje

zbieranie przez uczniów materiałów zawodoznawczych

przygotowywanie wypracowań zawodoznawczych

konkursy zawodoznawcze

obserwacje różnego rodzaju prac zaw.

prowadzenie tzw. zeszytów i teczek zawodoznawczych

korzystanie z audycji radiowych i telewizyjnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin