czujnik poziomu oleju.pdf

(121 KB) Pobierz
1
© Hella KG Hueck & Co., Lippstadt
Informacje techniczne
1. August 2005
Czujnik poziomu oleju silnikowego 1-2
Czujnik poziomu oleju silnikowego
Informacje ogólne
Czujniki poziomu oleju silnikowego montowane są z boku,
u dołu miski olejowej, i służą do wykrywania minimalnego
poziomu oleju.
W przypadku osiągnięcia krytycznego, minimalnego poziomu
oleju, podają sygnał akustyczny lub optyczny, przez moduł
sterujący silnika.
Sposób działania
Przy osiągnięciu poziomu minimalnego, magnes
umieszczony na pływaku przełącza kontaktron. Kontaktron
wysyła sygnał do modułu sterującego silnika, który aktywuje
urządzenie sygnalizacyjne. Po uzupełnieniu poziomu oleju
zmienia się położenie pływaka z magnesem, co przełącza
kontaktron i likwiduje sygnał alarmu.
Skutki awarii
W przypadku awarii czujnika poziomu oleju można stwierdzić
następujące objawy:
Zaświecenie się lampki kontrolnej przy prawidłowym
poziomie oleju.
Nie świecenie lampki kontrolnej przy niskim poziomie
oleju.
Zapisanie kodu błędu w module sterującym.
Przyczynami awarii mogą być:
Uszkodzony pływak.
Wewnętrzne zwarcie.
Zwarcie przewodów.
Przerwanie przewodów.
Uszkodzenia mechaniczne.
1058013173.019.png 1058013173.020.png 1058013173.021.png 1058013173.022.png 1058013173.001.png 1058013173.002.png 1058013173.003.png 1058013173.004.png 1058013173.005.png 1058013173.006.png 1058013173.007.png
2
© Hella KG Hueck & Co., Lippstadt
Informacje techniczne
1. August 2005
Czujnik poziomu oleju silnikowego 2-2
Wykrywanie usterek
Odczytać pamięć kodów błędów.
Sprawdzić przyłączenia elektryczne, wtyczki i przewo-
dy, pod kątem właściwego umocowania, przerw i
korozji.
Sprawdzić, czy czujnik poziomu oleju nie jest
uszkodzony.
Sprawdzić działanie pływaka.
Kontrola przy pomocy miernika uniwersalnego:
1. Etap pierwszy:
Sprawdzić okablowanie, przy czym należy sprawdzić
przewodzenie i zwarcia do masy każdego przewodu.
1. Włączyć omomierz między wtyczką czujnika poziomu
oleju a zdjętą wtyczką modułu sterującego silnika
(konieczny schemat przeznaczenia styków); wartość
zadana: ok. 0 .
2. Każdy styk we wtyczce czujnika sprawdzić przez
połączenie z masą pojazdu (przy odłączonej wtyczce
modułu sterującego); wartość zadana: > 20 M .
2. Etap drugi:
Badanie górnego i dolnego punktu przełączenia:
1. Umieścić pływak w górnym punkcie przełączenia
(minimum statyczne = silnik wyłączony), włączyć
omomierz między stykiem 2 a 3; wartość zadana: 0 .
2. Umieścić pływak w dolnym punkcie przełączenia
(minimum dynamiczne = silnik włączony), włączyć
omomierz między stykiem 1 a 2; wartość zadania: 0 .
styk 1 styk 2 styk 3
dynamiczny masa statyczny
1058013173.008.png 1058013173.009.png 1058013173.010.png 1058013173.011.png 1058013173.012.png 1058013173.013.png 1058013173.014.png 1058013173.015.png 1058013173.016.png 1058013173.017.png 1058013173.018.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin