czujnik cisnienia-MAP.pdf
(
482 KB
)
Pobierz
1
© Hella KGaA Hueck & Co., Lippstadt
Informacje techniczne
1. August 2005
Saugrohrdrucksensor 1-2
Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
(MAP)
Informacje ogólne
Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym mierzy podciśnienie,
panujące za przepustnicą. Wartości pomiarowe z czujnika
MAP i czujnika zasysanego powietrza wymagane są do obli-
czenia ilości powietrza doprowadzanego do cylindrów.
Wspólnie z sygnałem z sondy Lambda tworzony jest z nich
zamknięty układ regulacyjny. Czujnik MAP może być
wbudowany w bezpośrednio w kolektor ssący lub być z nim
połączony rurką.
Działanie
W obudowie czujnika MAP znajduje się układ elektroniczny i
właściwy czujnik pomiarowy. W czujniku tym znajduje się
membrana, zamykająca komorę wzorcową; na membranie
umieszczone są w układzie mostka cztery tensometry oporo-
we. Dwa z tych tensometrów służą jako oporniki pomiarowe i
znajdują się w środku membrany. Pozostałe dwa
umieszczone są na zewnątrz i służą jako oporniki do
kompensacji temperatury. Jeśli pod wpływem oddziałujących
ciśnień membrana zmienia kształt, zmienia się oporność
tensometrów, a w konsekwencji napięcie pomiarowe.
Napięcie to przetwarzane jest przez układ elektroniczny i
kierowane dalej, do modułu sterującego silnika.
Skutki awarii
Awaria czujnika MAP objawia się następująco:
•
silny spadek mocy,
•
przerwy pracy podczas przyśpieszania,
•
wahania obrotów biegu jałowego,
•
zapalanie się lampki kontrolnej silnika.
2
© Hella KGaA Hueck & Co., Lippstadt
Informacje techniczne
1. August 2005
Saugrohrdrucksensor 2-2
Przyczynami awarii czujnika MAP mogą być:
•
uszkodzenie elementów pomiarowych,
•
zwarcia wewnętrzne,
•
brak zasilania względnie połączenia z masą,
•
brak dostępu do ciśnienia w kolektorze ssącym
•
zapchana rurka łącząca z kolektorem, popękany albo
uszkodzony przewód podciśnienia.
Wykrywanie usterek
Podczas poszukiwania usterki należy postępować
następująco:
•
Kontrola wzrokowa:
1. Czy wszystkie połączenia i kable są prawidłowo
połączone i czy są w porządku.
2. Czy przyłączenie i przewód podciśnienia są drożne
i prawidłowo podłączone.
•
W pojazdach wyposażonych w złącze diagnostyczne
należy odczytać pamięć błędów i wykonać kontrolę
wartości zadanych i rzeczywistych (o ile to możliwe).
•
Odpowiednim przyrządem pomiarowym sprawdzić na-
pięcia zasilania i połączenie z masą.
Plik z chomika:
groundsin
Inne pliki z tego folderu:
alternator.pdf
(117 KB)
CAB-bus.pdf
(321 KB)
czujnik cisnienia-MAP.pdf
(482 KB)
czujnik polozenia walka rozrzadu.pdf
(156 KB)
czujnik polozenia walu korbowego.pdf
(178 KB)
Inne foldery tego chomika:
Audi
automatyczne skrzynie
Citroen Xm schematy połączeń
INFORMACJE TECHNICZNE PSA
PEUGEOT 207
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin