Tworzenie odbić.doc

(157 KB) Pobierz
Tworzenie odbić

Tworzenie odbić

Co zrobić, aby po zmianie tła w lakierze samochodu pojawiły się realistyczne odbicia? Jak sprawić, by samodzielnie narysowany element stał się bardziej realistyczny? Te kwestie postaram się wytłumaczyć w tym oto poradniku. Wszystko wykonamy w programie Adobe Photoshop.

Obiekt testów: Alfa Romeo 159 [ściągnij ze strony autogaleria.pl: 800x600  1024x768  1280x960 ]
 

  - Kliknij w miniaturki, aby powiększyć zdjęcia.
 - Tekstury na odbicia znajdziesz w dziale: pliki

1:

Obrabianie tekstury (jasna):
Do naszego zdjęcia z samochodem przenosimy teksturę, która posłuży nam za odbicie. Jako pierwszą wykorzystałem zdjęcie chmur  (takie same znajdziesz w dziale pliki) . Następnie odpowiednio je pomniejszamy i ustawiamy za pomocą narzędzia swobodnie przekształć. (zaznaczenie, PPM). Następnie po odpowiednim ustawieniu (patrz fot. obok) ustawiłem odpowiednio:
 Tryb: łagodne światło
 Krycie: 60%
 Następnie gumką (E) wymazałem część tekstury, która znajdowała się poza obszarem maski Alfy.



2:

Tekstura ciemna:
Dla przykładu dodałem jeszcze teksturę w innym miejscu - które na zdjęciu jest w cieniu. Tu robimy podobnie jak w punkcie pierwszym - przenosimy, ustawiamy. Tej tekstury nie deformowałem, ponieważ jest to samochód. Uwaga, jeśli istnieje już jedno odbicie (kostka brukowa), najlepiej jest je zamazać kolorem podobnym na lakierze Tym razem użyłem następujących ustawień dla warstwy:
 Tryb: ostre światło
 Krycie: 15%
 Wypełnienie: 95%

Pamiętajmy, że ustawienia procentów nie są uniwersalne - do każdego zdjęcia należy indywidualnie dopasować przepuszczalność warstwy, aby wyglądała jak najbardziej realnie.

"Dla smaczku" :) dodałem przód samochodu, którego odbicie widzimy w alfie. Zdaje sobie z tego sprawę, że Mitsubishi jest zbytnio oddalone od alfy według proporcji odbicia, ale nie miałem jego lepszego zdjęcia.


Efekt końcowy prezentuje się następująco:
 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin