…………………………..
1. Imię i nazwisko: ………………………………
2. Data i miejsce urodzenia: …………………………………
3. Kwalifikacje:……………………………………….
4. Nazwa szkoły: ………………………………………
5. Opiekun stażu: …………………………………………
6. Zajmowane stanowisko: ……………………………..
7. Wymiar godzin:……………………………
8. Data rozpoczęcia stażu: ………………..
9. Data zakończenia stażu: …………………
INFORMACJE O PRZEBIEGU STAŻU
1 września 2009 roku podjęłam pracę w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w ……… na stanowisku nauczyciela- oligofrenopedagoga. Praca w dwóch szkołach na terenie placówki tj. Szkole Podstawowej nr 5 i Gimnazjum nr 7 nauczyła mnie elastyczności, mobilności i zachęciła do jeszcze lepszego planowania swoich obowiązków.
Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego powstało w związku z zakończeniem przeze mnie przygotowań do awansu na stopień nauczyciela kontraktowego.
Dziewięciomiesięczny czas trwania stażu był dla mnie okresem intensywnej pracy nad sprostaniem zadań jakie założyłam sobie i zawarłam w Planie Rozwoju Zawodowego.
Przy jego opracowywaniu i realizacji kierowałam się głównie:
1) Poznaniem i zastosowaniem w praktyce nowych, ciekawych, twórczych metod pracy atrakcyjnych dla mnie i moich wychowanków.
2) Wdrażaniem do funkcjonowania społecznego poprzez integrację dzieci i ich rodzin ze środowiskiem.
3) Wykorzystaniem czasu stażu do szeroko rozumianych działań na rzecz SOS-W.
Wszystkie te działania zmierzały do najważniejszego dla mnie celu, aby jak najwięcej skorzystały z nich dzieci, i aby działania te podnosiły efektywność mojej pracy zawodowej.
Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji zadań zamierzonych w planie rozwoju zawodowego zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
§6 ust.2 pkt 1
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
LP
zrealizowane zADANIA
FORMY REALIZACJI
uzyskane efekty
dokumenty potwierdzające realizację
1.
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego nauczycieli.
Zgodnie z założeniami Planu przed wstąpieniem na drogę awansu zawodowego nauczycieli zapoznałam się z procedurą oraz dokonałam analizy prawa oświatowego na podstawie informacji zamieszczanych na stronach internetowych MEN.
Przeprowadzona przeze mnie analiza pozwoliła
mi we właściwy sposób skonstruować Plan Rozwoju Zawodowego i umieścić w nim zadania zgodne z rozporządzeniami i specyfiką szkoły.
Zapoznałam się z Kartą Nauczyciela Ust. z dnia 26 stycznia 1982 roku wraz z późniejszymi zmianami oraz Ustawą o Systemie Oświaty z 7 września 1991 roku z jej późniejszymi zmianami.
Plan Rozwoju Zawodowego Nauczyciela Stażysty.
2.
Ułożenie tygodniowego rozkładu zajęć w ramach nauczania indywidualnego oraz godzin realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
Ułożyłam rozkład zajęć, dostosowując go do możliwości dzieci (maksymalnie 3 godziny dydaktyczne zajęć dziennie u każdego z uczniów).
Praca z uczniami przebiegała w sposób planowy zgodnie z przyjętym ramowym rozkładem zajęć.
Tygodniowy rozkład zajęć w roku szkolnym 2009/2010
dla Mariusza C. i Dawida Sz.
3.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Wspólnie z opiekunem stażu ustaliłyśmy jasne, czytelne i możliwe do realizacji zasady współpracy oraz zawarłyśmy kontrakt.
Uzgodniłyśmy harmonogram spotkań indywidualnych, jak również zebrań w szerszym gronie (nauczyciele stażyści i ich opiekunowie).
Nawiązana współpraca przebiegała prawidłowo, zgodnie z zawartym kontraktem. Opiekun służył mi swoją pomocą i dzielił się swoimi doświadczeniami z zakresu metodyki i organizacji pracy.
Zebrania nauczycieli stażystów i ich opiekunów odbywały się systematycznie i były bardzo pomocne w organizacji pracy.
Kontrakt zawarty z opiekunem stażu.
Harmonogram
spotkań stażystów
z opiekunami stażu.
4.
Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły.
Zredagowałam Plan Rozwoju
Zawodowego, który został pozytywnie zaopiniowany przez Dyrekcję.
Potrafię napisać Plan Rozwoju.
Potrafię gromadzić dokumentację niezbędną do zakończenia stażu.
5.
Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
Przez wrzesień i październik zapoznawałam się i analizowałam dokumentację szkoły dotyczącą zasad jej funkcjonowania i organizacji zadań.
Do dokumentacji należą:
· Statut SOSW,
· Program Wychowa-wczy SOSW,
· Program Profilaktyki SOSW
· Wewnątrz-...
Chomis.Antonio