orspbi-2-darmowe-ebooki-com.pdf

(244 KB) Pobierz
Organizacja spotkań biznesowych
IDŹ DO:
Organizacja
spotkań biznesowych
KATALOG KSIĄŻEK:
Autor: Thomas Wieke
T‡umaczenie: Jacek Maniecki
ISBN: 978-83-246-1062-4
Tytu‡ orygina‡u: Dont panic.
wie Sie Ihre Ziele erreichen.
Format: 122x194, stron: 96
Katalog online
Zamw drukowany
katalog
CENNIK I INFORMACJE:
Zamw informacje
o nowościach
Zamw cennik
Profesjonalne przygotowanie
Kontrolowanie harmonogramu/li>
Ustalanie zasad gry
Bez tremy, bez stresu Ð bezbĀķdnie
UmwiĀeľ siķ z nimi na dziewiĴtĴ?
Spotkania, mitingi, konferencje, zebrania. Zmora biurowego ¿ycia? Z‡odziej czasu
i kwintesencja bezproduktywnoci? A mo¿e doskona‡y czas na poprawienie komunikacji
oraz idealny moment na pozytywn„ autoprezentacjŒ? To, jak ta sfera aktywnoci wygl„da
w Twojej firmie, w znacznej mierze zale¿y od organizatora takich nasiadwek. Jeli w‡anie
Tobie przypad‡a w udziale ta rola, pozornie niewdziŒczne zadanie mo¿esz zmieni
w szansΠna stworzenie profesjonalnej sesji o intensywnoci burzy mzgw.
Przygotuj siŒ solidnie do czekaj„cego CiŒ zadania. Bez wzglŒdu na to, czy spotkanie
ma mie charakter oficjalny, czy nieformalny, warto wiedzie, jak siΠzachowa,
co powiedzie i jak reagowa na niespodziewane zwroty akcji. Dlatego te¿
przygotowalimy dla Ciebie ksi„¿kŒ, ktra uzbroi CiŒ po zŒby w odpowiednie techniki
aran¿owania i prowadzenia r¿nego typu posiedzeæ. Znajdziesz tu rwnie¿ stosowne
taktyki psychologiczne, pomagaj„ce przej„ kontrolŒ nad niechŒtn„ lub zbyt swawoln„
grup„. A przede wszystkim poradnik ten zagwarantuje Ci pe‡ne wsparcie merytoryczne,
staj„c siŒ Twoim ma‡ym konferencyjnym katechizmem.
Wyst„pienia, odczyty i referaty.
Standardowe zebrania zespo‡owe.
Zasady organizowania konferencji.
Prezentacje oraz specjalistyczne szkolenia.
Przygotowanie materia‡w pomocniczych.
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c,
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63
e-mail: onepress@onepress.pl
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
400226927.007.png 400226927.008.png 400226927.009.png 400226927.010.png 400226927.001.png 400226927.002.png 400226927.003.png
Spis treci
O autorze
7
Wprowadzenie 9
Czego oczekujesz od spotkania subowego? .............................. 9
Czym jest spotkanie? ...................................................................... 11
Z kim i z czym masz do czynienia? ............................................. 12
Trzy grupy problemów podczas spotkania ................................ 14
1. Uczestnik: Przygotowanie do spotkania
— Reakcja na krytyk — Aktywny udzia 15
Od czego i kiedy zacz przygotowania? ...................................16
„Teraz ju nie wiem” ..................................................................... 17
„Czy ja te mog co powiedzie?” .............................................. 18
„Czy pan w ogóle sucha tego, o czym mówiem?” ................. 21
„O co waciwie chodzi?” .............................................................. 22
„Mam tutaj jeszcze par dokumentów” ..................................... 24
„Mielimy to przeczyta?” ............................................................ 26
„A oto co si zdarzyo” ................................................................. 27
Panika, trema, zmieszanie? ........................................................... 28
„Czy mówi za szybko?” ................................................................31
„Czy, eee, mówi za wolno?” ........................................................ 32
„Adekwatno sytuacyjna komunikacyjnych
wartoci relewantnych” ............................................................. 33
„Ceterum censeo…” ..................................................................... 35
400226927.004.png
4
O RGANIZACJA SPOTKA BIZNESOWYCH
Lepsza profilaktyka ni bolesny upadek ................................... 36
„Szczwany lis” ................................................................................ 37
„A pan co o tym sdzi?” ................................................................ 38
Jak pies z kotem .............................................................................. 39
„Tak nie bdziemy si bawi!” ..................................................... 41
„Chciaem tylko…” ...................................................................... 44
„Dlaczego ja?” ................................................................................ 45
„Co mnie to obchodzi?” ............................................................... 46
„I co na to powiesz?” ..................................................................... 48
„Czy naprawd tak byo?” ............................................................ 49
„Czy musz na to pozwala?” ...................................................... 50
„Czy pozwoli pan, e o co zapytam?” .......................................... 53
2. Moderator: Techniki przygotowawcze
— Psychologia prowadzenia zebrania
— Unikanie konfrontacji
— „Wychowywanie” uczestników 55
„Co za baagan!” ........................................................................... 56
Akademicki kwadrans ................................................................... 57
Aha, nie domylasz si tego… ...................................................... 59
Kiedy otworz si drzwi ................................................................ 59
„Czy pastwo mnie jeszcze suchaj?” ........................................... 60
„Jak mam to rozumie? ..................................................................61
„No to zagosujmy” ....................................................................... 63
„Ju kocz” ................................................................................... 64
„Break!” ........................................................................................... 65
Zamknij oczy i naprzód! ............................................................... 65
„Jak to byo?” .................................................................................. 67
S PIS TRECI
5
3. Szef: Przygotowanie zebrania
— Pozyskanie sympatii zebranych
— Efektywne przetworzenie wniosków ze spotkania;
zniesienie obowizku spotka 69
W kady poniedziaek o dziesitej ............................................... 70
Jak i kiedy ........................................................................................ 72
„To moemy odhaczy” ............................................................... 73
„Wszyscy zbiórka” ......................................................................... 75
„Nastpny, prosz” ........................................................................ 76
„Who is who?” ................................................................................ 77
„Jak pastwo widz…” ................................................................. 80
„To pana nie dotyczy!” ................................................................. 80
„Bez komentarza!” ......................................................................... 81
„Co tak brzczy” ............................................................................ 82
Mowa jest srebrem ......................................................................... 83
„Czy rzeczywicie to postanowilimy?” ........................................ 84
„A po trzecie...” .............................................................................. 85
Zakoczenie 87
Gdzie jest Twoje miejsce? .............................................................. 87
Kierowa niepostrzeenie ............................................................. 89
elazne reguy spotka subowych ............................................ 90
Bibliografia
93
Moderator:
Techniki przygotowawcze
— Psychologia
prowadzenia zebrania
— Unikanie konfrontacji
— „Wychowywanie”
uczestników
Moderator
Jeli w ramach polecenia subowego bdziesz mia za zadanie
poprowadzenie spotkania albo zostaniesz o to poproszony, po-
stawi Ci to w zupenie innej sytuacji ni pozostaych uczestników.
Musisz zachowywa neutralny punkt widzenia. Nie moesz osdza
odmiennych stanowisk, lecz stajesz si arbitrem odpowiadajcym
za konstruktywn wymian zda. Oznacza to, e musisz zadba
o waciwe zachowanie si (ewentualnych) kontrahentów, nada
rzeczow struktur przebiegowi dyskusji oraz — last but not least 1
— sprawi, eby zewntrzne okolicznoci i warunki w ogóle umo-
liwiay regularny przebieg zebrania.
1
Na kocu, ale nie najmniej wane (ang. last but not least ) — rzecz
wzmiankowana na samym kocu, co jednak nie znaczy, e majca
najmniejsze znaczenie — przyp. tum.
400226927.005.png 400226927.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin