Jak zglosić spadek.pdf

(491 KB) Pobierz
Jak zgłosić spadek?
SolidnyDom.pl
Jak zgłosić spadek?
Gazeta Prawna
Od początku lipca można przesyłać przez internet trzy formularze dotyczące spraw spadkowych.
Spadkobiercy oraz osoby, które otrzymały darowiznę (a także płatnicy, czyli notariusze) od początku lipca mogą
przesyłać przez internet trzy formularze dotyczące spraw spadkowych: SD-2 (deklaracja o wysokości pobranego i
wpłaconego przez płatnika podatku), SD-3 (zeznanie podatkowe o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych) oraz SD-Z2
(zgłoszenie o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych) – informuje Gazeta Prawna.
Ostatni formularz w terminie miesiąca mają obowiązek złożyć członkowie najbliższej rodziny (małżonek, wstępny,
zstępny, rodzeństwo, pasierb, ojczym, macocha), którzy nabyli spadek - czytamy dalej w dzienniku. Zgodnie z ustawą
o podatku od spadków i darowizn, osobom, które nabyły spadek po 1 stycznia 2007 r. (liczy się data śmierci
spadkodawcy), przysługuje zwolnienie z podatku. Muszą jednak dopełnić formalności, czyli złożyć w ciągu miesiąca
deklarację na formularzu SD-Z2. Niedopełnienie tego obowiązku powoduje utratę prawa do zwolnienia, a w rezultacie
konieczność zapłaty podatku od spadku.
Za pomocą internetu zeznanie SD-3 prześlą także podatnicy podatku od spadków i darowizn, czyli m.in. osoby,
którym nie przysługuje prawo do zwolnienia z podatku od spadków, oraz osoby, które otrzymały darowiznę. Zeznanie
takie trzeba złożyć w ciągu miesiąca od momentu powstania obowiązku podatkowego.
strona 1 / 1
14415793.001.png 14415793.002.png 14415793.003.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin