RELIGIA
ANEKS DO WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH W ROKU SZKOLNYM 2005/2006
FORMY I METODY PRACY, OCENIANIE:
dla:
1. Uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną
v stosowanie różnego rodzaju wzmocnień (pochwał, zachęta),
v indywidualne podejscie w czasie lekcji,
v dodatkowe wyjaśnianie treści zadań,
v odczytywanie na głos poleceń, tekstów podczas sprawdzianów
v aktywizacja,
v dostosowanie wymagań, tempa pracy, liczby zadań do praktycznych moż1iwości dziecka,
v wydłużanie czasu pisania sprawdzianów, testów,
v ograniczanie i1ości zadań do wykonania na rzecz ich jakości,
v tworzenie atmosfery życz1iwości i zrozumienia.
v powierzanie uczniowi roli możliwych do spełnienia,
v stosowame indywidualnych wymagań w zakresie podawanego nowego materiału,
2. Uczniów z dysleksją rozwojową
v indywidualne podejście w czasie lekcji,
v ocenianie głównie odpowiedzi ustnych,
v wydłużanie limitu czasowego na odpowiedź ustną,
v częste powtarzanie poleceń
v ocenianie prac pisemnych tylko pod względem treści,
v przy wystawianiu oceny nie będzie brany pod uwagę poziom graficzny i ortograficzny pracy,
v umożliwianie pisania pracy domowej na komputerze,
v umoż1iwienie pisania pismem drukowanym w wypadku, gdy pismo jest mało czytelne,
v głośne odczytywanie pytań na testach i sprawdzianach
v wydłużanie czasu pracy podczas sprawdzianów, testów, samodzielnych prac pisemnych
v częste sprawdzanie zeszytów przedmiotowych pod względem treści i estetyki a nie kaligrafii i błędów
3. Uczniów niedowidzących
v sadzanie ucznia w pierwszej ławce,
v wydłużanie czasu pracy na zadania angażujące percepcję wzrokową,
v różnicowanie kryterium ocen do wszelkich prac pisemnych,
v sprawdzanie wiadomości w formie ustnej,
v zróżnicowanie wymagań do możliwości psychofizycznych,
v sprawdzanie zeszytu przedmiotowego pod względem treści i estetyki,
v organizacja pomocy koleżeńskiej
Jokebed