ELFY MROCZNE.doc

(55 KB) Pobierz

NAJPOPULARNIEJSZE MROCZNE ELFY...

 

Wygląd

Druchii posiadają jasną skórę jak swoi kuzyni. Mroczne elfy podają się w Starym świecie za morskie elfy- trudno je zdemaskować. Wzrost mężczyzn waha się 172- 196 cm, a kobiet 162-180cm. Mroczne elfy posiadają infrawizje- 30m. Mroczne elfy posługują się językiem- eltharin. Istnieje około 30% prawdopodobieństwo, że będzie znał któryś z języków staroświatowych. Mroczne elfy nienawidzą elfów wysokich, leśnych i morskich. Ich charakter jest chaotyczny lub zły. Zdolności do magii posiadają takie same jak wysokie elfy.

 

 

 

Społeczeństwo

Społeczeństwo drowów jest militarystyczne z mocno zakorzenioną religią. Wbrew ich chaotycznej złej naturze, społeczeństwo drowów jest sztywno zbudowane i podzielone. Drow posiada możliwość rozwinięcia się w kaście, ale traci ją, jeżeli próbuje rozwinąć się poza nią. Każdy drow stale szuka sposobu, aby umocnić swoją pozycję w społeczeństwie i w oczach Lolth. Lolth jest panującym członkiem panteonu drowów i w prawie wszystkich miastach drowów jej uwielbienie jest nadrzędne. Jest ona najbardziej spragniona spośród wszystkich bóstw drowów, pragnących ofiar, morderstw, chaosu i konfliktów. Mroczne elfy nie tworzą żadnych królestw, lecz budują potężne miasta-państwa w wielkich jaskiniach. Zwykle najpotężniejsze Domy zajmują najlepszą część jaskini łatwą do obrony, choć nie jest to zasada. Niedaleko miasta znajdują się farmy, na których hoduje się rothy i inne zwierzęta, oraz uprawia się jadalne grzyby. Na farmach pracują niewolnicy, którzy są pilnowani przez drowy. Wewnątrz miasta niedaleko siebie znajdują się akademie wojowników, kapłanek, czarodziejów, zabójców itd.
Jest to wściekle konkurencyjne i hierarchiczne społeczeństwo. Konkurencja dla pozycji w tych grupach często jest oparta na morderstwie. Konkurencja między grupami może też bazować na zniszczeniu. Żeby szlachetny Dom podniósł się w hierarchii, musi zniszczyć rywalizujący Dom poprzez mordowanie wszystkich jego szlachciców, nie pozostawiając żadnego żywego świadka, który by mógł świadczyć przeciwko nim. Chociaż dużo drowów będzie obserwowało i ucieszy się taką bitwą, tylko szlachetni członkowie Domu, który został zaatakowany mogą dać takie zeznanie. Jeżeli szlachcic zaatakowanego Domu zostanie pojmany, zostanie stawiony przed wyborem- albo wyrzeknie się swojego Domu i przyjmie Dom, który go zaatakował, albo zostanie on zabity. Jeśli jednak Dom nie zdoła wykorzenić całkowicie innego, w pojedynczym ataku, osoby zrujnowanego Domu mogą domagać się sprawiedliwości miasta na atakującym Domu. Kiedy zdarzy się to, wszystkie Domy łączą siły, by zrównać z ziemią niezdarny Dom. Dlatego zanim dojdzie do bitwy często przed nią działają zatrute noże w ciemnych alejach.
Jest to matriarchalne społeczeństwo, gdzie kobiety utrzymują większość władzy. Od najmłodszych lat wpaja się mężczyznom ich podrzędne znaczenie bezgraniczną posłuszność. Najmniejsze żeńskie szeregi są ponad najwyższym samcem. Mężczyzną są powierzane stosunkowo nieważne prace. Mężczyznom nie wolno zabierać głosu w sprawach Domu, chyba że skierowano do nich bezpośrednie pytanie, gdyby jednak przemówił jest to traktowane jako śmiertelna obraza. Kobiety, z drugiej strony, zajmują ważne pozycje w społeczeństwie drowów są one kapłankami, zwykle mrocznej bogini Lolth, Królowej Pająków. Kobiety te władają dzięki olbrzymiej władzy nadanej im przez boginię. Używając gróźb surowej kary, trzymają one mężczyzn zastraszonych i uległych. One są szczytem społecznej hierarchii w Podmroku; one zazdrośnie chronią swoją władzę przeciw nędznym samcom, którzy mogliby spróbować władzę tę zabrać. Drowy kobiety są inteligentniejsze i posiadają większą siłę fizyczną niż mężczyźni. Nie sądzą aby jakaś groźba mężczyzny była w ogóle realna.
Jak wiele innych, ras których społeczeństwa bazowały na złu i nieufności, kultura drowów powstrzymuje sadystyczną agresję od całkowitego zniszczenia ich społeczeństwa przez skupianie ich gniewu i nienawiści na zewnętrzny wrogu. Drowy nienawidzą wszystkich ras i z chęcią ze wszystkimi by walczyli, ale czasami tolerują inne rasy, kiedy jest to konieczne dla prowadzenia handlu lub zawierania sojuszy. Każdy drow uczy potomka nienawidzić wszystkich naziemnych rzeczy, ale specjalnie dobrych elfów. Zewnętrzne elfy są winione za wszystkie problemy drowów, a szczególnie za to że zostały wygnane do Podmroku. Drow wykorzysta każdą szansę, która mu się trafi, by zniszczyć inne elfy, które spotka. Drowy uważają się za prawowitych władców całego Faerunu.
Drow może utworzyć przymierze z innymi, ale te przymierza będą na tyle mocne tak długo jak przyniosą mu korzyść. Strona, która proponuje sojusz jest zwykle silniejsza niż potencjalny sojusznik. Nawet, kiedy zakładany jest sojusz to cały czas przygląda się swojemu sojusznikowi poszukując choć, najmniejszej oznaki słabości. Nie mają nic przeciwko zdradzeniu swojego sojusznika. Jeśli popełni się jakieś przestępstwo i nie zostanie się na nim złapanym to tak jakby nigdy nie zostało ono popełnione.
Powinowactwo dla pajęczaków jest bardzo silne w tym społeczeństwie. Związane jest to z tym, że większość drowów czci Lolth. Ale nawet ci co jej nie czczą czują to samo. Pająki i inne stworzenia często mieszkają pomiędzy społecznościami drowów i są obecne w ich sztuce i zwyczajach. Za zniszczenie pajęczyny grozi kara chłosty lub gorsza, natomiast za zabicie pająka kara jest tylko jedna- szybka, bolesna śmierć bez szans na ułaskawienie. Na przykład drzwi i rzeźby często przedstawiają wzory pełzających pająków, a sufity w większości siedzib drowów mają kształt pajęczyny.
Niewolnictwo jest podstawową częścią społeczeństwa drowów. W większości miast liczba niewolników przewyższa liczebnie drowów, czasami nawet wiele razy. Wiele ras można spotkać tam jako niewolników. Niewolnicy wykonują większość zadań żywienia i utrzymują miasto. Niewolnicy są wykorzystywani również jako ofiary w różnego rodzaju obrzędach (np. ku czci Lolth, lub podczas przywołania demonów). Podczas bitwy są oni rzucani do pierwszego szeregu, jako armatnie mięso aby mogli przygotować miejsce dla prawdziwych wojowników- drowów.
Najgorszą karą, jaka może zostać wymierzona jest to przemiana w dridera (pół pająka, pół drowa, który jest szalony i najbardziej nienawidzi siebie). Miejsce gdzie dokonują się przemiany zwie się Jaskinią Straconych. Ofiara jest związana a wokół niej stoi osiem kapłanek odprawiających rytuały. Przywoływany jest yochlol (sługa Lolth, bulgocząca, bezkształtna istota). Oplata się on wokół głowy ofiary, a za chwile z boków ofiary zaczynają się wynurzać odnóża, a brzuch ulega przekształceniu. Kara ta jest wymierzana, tym którzy popełnili niezwykle ciężkie przestępstwo.
Są w przybliżeniu dwie grupy społeczne w tym społeczeństwie. Są to klany kupieckie (stateczne), oraz monolityczne szlachetne domy choć czasem można też mówić o różnych gildiach i organizacjach.

Kupcy
Klany Kupiecki prowadzone są zwykle przez radę doświadczonych i/albo bogatych kupców. Członkami są zwykle mężczyźni ( "poniżanie" i niebezpieczny zawód handlu z osobami postronnymi może być prowadzony tylko przez samców). Członkostwo wewnętrznego pierścienia danego klanu kupieckiego składa się w pierwszym rzędzie z męskich czarodziejów, którzy też przeszli albo uniknęli Próby. Jako, że są usunięci od społeczeństwa drowów w ogóle, kupieckie klany nie mają żadnych skrupułów aby zajmować się światem zewnętrznym. Najniższe szeregi w kupieckim klanie, nie zajmują tylko drowy. Znajdują się tam robotnicy i żołnierze kupieckiego domu. Razem, kupieckie klany tworzą związki handlowe z zewnętrznym światem dzięki którym mogą utrzymać się przy życiu.

Domy szlachetne
Szlachetny Dom prowadzi Matka, czyli najstarsza żeńska kapłanka. Jej wola jest absolutna a wykonywana jest przez kapłanki pod nią ( zwykle ją córki). Wszystkie kobiety krwi Matki, zajmują najwyższe miejsca od najstarszej począwszy, chociaż nie mają żadnej władzy dopóki się nie wyszkolą i nie będą pełnoletnie. Pod córkami przychodzi czas na męskich oficerów Domu: mistrz broni (lider wojowników), czarodziej Domowy (główny) i mecenas (aktualny małżonek Matki). Te szeregi mogą zostać łączone i mogą zostać otrzymane niższym w hierarchii członkom Domu- męskim spadkobiercom. Męscy spadkobiercy są też uszeregowani według wieku. Są oni uczeni, aby nie patrzyli w twarz kobiet chyba że zostaną przez nią o coś zapytani. To traktowanie uczy ich podwładnego miejsca w społeczeństwie drowów. Pod nimi są żołnierze zasłużeni dla Domu (prowadzą patrole Domowe, oddziały ataku, pod rozkazami mistrza broni) i madzy Domowi (pod rozkazami czarodzieja Domowego). Pod tymi zasłużonymi członkami i urzędnikami Domu znajdują się zwykli wojownicy, służący i niewolnicy. Wszystkie te szeregi mogą zostać zamienione w kaprysie Matki. Po śmierci Matki władza przechodzi przeważnie na najstarszą córkę w Domu.

 

 

 

 

Profesje

Kapłanki- znajdują się na szczycie hierarchi w większości miast. Największą władze mają kapłanki Lloth (lub innego bóstwa panującego w mieście), niżej znajdują się kapłanki innego bóstwa, które ze względu na to, że wyznają inną religie muszą się ukrywać. Kapłanki specjalizują się w magii ofensywnej jaki i defensywnej.

Myśliwi- są to przeważnie mężczyźni. Myśliwi ci nie tylko dostarczają jedzenia i utrzymują sąsiednie tunele wolne od niebezpiecznych potworów, służą również jako zwiadowcy podczas szpiegowania obrony innych miast drowów. Oni przynoszą większość ofiar.

Bardowie- znajdują się wyżej niż większość zawodów, a zwani są również Piewcami Śmierci. Większość bardów jest również mordercami. Posiadają oni potężne zdolności nekromantyczne. Każdy szlachetny drow wie o tym ale pozwala im na wolność ruchu i wejście do wszystkich Domów. Zabronienie tego bardowi przynosi poważną stratę prestiżu. Jednakże bard jest zawsze tam obserwowany z ukrycia. Bardowie specjalnie są cenieni przez tworzenie ballad, by świętować czyny mecenasa. Im straszliwszy i bardziej okrutny czyn, tym ballada będzie bardziej popularna.

Czarodzieje- są to mężczyźni, którzy posiadają silne zdolności magiczne. Znają oni magię ofensywną. Są często wykorzystywani do upiększania siedzib Domów.

Wojownicy- są to mężczyźni, którzy nie mają wysokich zdolności magicznych. W walce stawiają oni na swoją wysoką zręczność i szybkość. Wojownicy drowów są bardzo dobrze wyszkoleni i mało kto potrafi im dorównać w walce jeden na jednego.

 

 

 

 

INNE ELFY....

 

Profesje



Piechota- jest ona lekko opancerzona, często jest w kolorach- purpurowym, indygo lub czarnym. Uzbrojona jest w krótkie miecze, włócznie lub kusze.

Mistrzowie Czarnej Magii- Mroczne Elfy jako pobratymcy Wysokich Elfów (mistrzów magii w Starym Świecie) również posiadają silne zdolności magiczne. W przeciwieństwie do swoich pobratymców Mroczne Elfy wykorzystują swoją magie do zaklęć chaosu, zniszczenia, przyzywania demonów i śmierci. Najsilniejszą ich domeną jest czarna magia.

Korsarz- wchodzą w skład załóg okrętów Durchii, które najeżdżają wybrzeża Starego Świata oraz wyspy Ulthuanu. Są doskonałymi żołnierzami wyszkolonymi zarówno do walki na lądzie jak i na morzu. Ich walka jest pełna wdzięku i śmiertelnie niebezpieczna. Jedynym elementem wyróżniającym ich jest płaszcz noszony ze skóry jakiegoś morskiego potwora.

Czarna Straż Naggaroth- broni ona honoru samego Króla Wiedźm. Pilnuje ona cały czas Sanktuarium Bólu, gdzie ich władca rezyduje. Jest to największy honor dla każdego mrocznego elfa, który wypełnia swoją misję fanatycznie. Kiedy Król pokazuje się na polu bitwy jest zawsze otoczony tym oddziałem, który jest prawie niezwyciężony.

Doomdrake- prawie wszyscy mężczyźni szlacheckiego domu są wysyłani, aby nimi zostać. Są oni elitą kawalerii mrocznych elfów. Stanie się doomdrakiem jest dla młodego Durchii zaszczytem i powodem do dumy. Ale zanim nim zostanie jest wielokrotnie bity i katowany przez sowich oficerów.

Doomsteed- jej szeregi wywodzą się z niskich klas społecznych. Jest to lekka kawaleria mrocznych elfów. Stosują oni taktyką ataku i szybkiego wycofania przy zadawaniu maksymalnych zniszczeń.

Helldrake- są to ci, którzy przetrwają trening na doomdraka, a w późniejszych momentach stają się nimi. Są to najlepsi wojownicy mrocznych elfów. Przed bitwą obiecują oni Khainowi dusze swych ofiar jak również swoje. Podczas walki są oni ubrani w szaty pogrzebowe, śpiewają oni również pieśni przypominające zew śmierci. Przez to są oni najstraszniejszymi wojownikami na polu bitwy.

Skaut- są oni twardzi i wytrzymali. Nigdy nie wiadomo kiedy, jak i gdzie uderzą. Podczas wojny wysyłani są oni do obozu wroga, aby tam zabić jak najwięcej żołnierzy i powbijać głowy na pale, aby wzbudzić strach we wrogu.

Łowca niewolników- niewolnictwo jest bardzo dochodową instytucją w tym społeczeństwie. Łowcy biorą swych niewolników nie tylko z pola walki ale również prowadzą specjalne wypady na mrocznych okrętach. Niewolnik jest torturowany i wykorzystywany do ciężkich robót, a jeżeli już nie ma sił zostaje poświęcony na ołtarzu.

Szabrownik- kiedy mroczne elfy uciekały z Ulthuanu pozostawiły za sobą wiele potężnych artefaktów. Szabrownik jest wysyłany po te artefakty, aby je odzyskać i przynieść osobie która go wynajęła. Szabrownicy pracują przeważnie w małych grupkach.

 

 

Społeczeństwo

Druchii mieszkają w sześciu miastach w Naggaroth: Naggarond Wieża Chłodu, Ghrond Północna Wieża, Karond Kar Wieża Rozpaczy, Hag Graef Mroczna Grań, Har Ganeth Miasto Oprawców i Clar Karond Wieża Zguby. Są one silnie ufortyfikowane, a zostały wybudowane w miejscach szczególnie silnie skażonych przez Chaos. Oprócz nich została wybudowana seria wież strażniczych na granicy z Pustkowiami Chaosu, po to aby ostrzec przed możliwym atakiem z tamtej strony. Miasta przypominają las wież, które wzbijają się ku niebu jak potężne sople z twardej ziemi Naggaroth. Są one pełne cierpienia, bólu i ogromnego strachu. Spotkanie w tych miastach wielu niewolników oraz nieumarłych jest rzeczą naturalną. Prawie każdy z mrocznych elfów posiada niewolnika, którego los jest już od dawna przesądzony. Pomiędzy tymi miastami rozciąga się zmrożona tundra- pustkowie, śmiertelne w swoim obliczu. Jest to zimny i kamienisty step pełen strumieni czarnej, zatrutej wody. Największe z tych miast jest Naggarond zwane również Wieżą Chłodu. Ich społeczeństwo jest hierarchiczne. Przywódcą wszystkich mrocznych elfów, który był przyczyną rozpadu elfów, jest potężny czarnoksiężnik Malekithan. Niewielu śmiertelników widziało go kiedykolwiek na oczy, ale mówi się o tym, że jego ciało zmieniło się pod wpływem mrocznych mocy straszliwie. Po prawicy Malekitha jest jego matka. Poniżej nich znajduje się kilku potężnych doradców, którzy spiskują między sobą. Mroczne elfy nienawidzą innych elfów. Dlatego wojska mrocznych elfów wypływają w kierunku Ulthuanu. Niszczą i grabią, jak najwięcej miast, biorą niewolników, jedzenie, pieniądze, i szybko wracają do swojej mrocznej krainy. Niewolnicy są bardzo potrzebni w społeczeństwie Druchii. Robią oni to czego nigdy by nie zrobili ich władcy oraz są bardzo potrzebni jako rytualne ofiary. Dużo rolę mają Czarne Arki, które są niczym ogromne zamki które pływają po wodzie i służą za bazy wypadowe. Armia mrocznych elfów jest bardzo potężna i szybka.

 

 

Religia

Bogiem, który doprowadził do rozpadu elfów i wyłamania się mrocznych elfów był Slaaneshu- Bóg Chaosu. On to Bóg przyjemności był powodem tego. Po przegranej wojnie i wygnaniu to jego kapłani rządzili przez długie dziesięciolecia mrocznymi elfami. Zostali jednak w końcu obaleni przez czcicieli Khaine'a- elfiego boga wojny, morderstwa i nienawiści. Khaine jest jednym z bogów wszystkich elfów jednak mroczne elfy czczą go jako Boga- O-Skrwawionych-Rękach, Jedynego i Prawdziwego Pana. Według nich jest on zły, a jego ulubione kolory to czerń i czerwień- symbole śmierci i krwi. Kult ten jest bardzo rozpowszechniony wśród mrocznych elfów.

Slaanesh


Slaanesh jest Panem Przyjemności, i jemu dedykowane są wszystkie przyjemności. Kiedy przyjmuje postać, wygląda jak pół-kobieta, pół-mężczyzna, a jego wygląd jest niemal idealny. Jego ulubioną liczbą jest 6 i jej wielokrotności. Jedyną zasadą, jaka obowiązuje członków tego kultu jest chęć czerpania przyjemności wszystkimi sposobami. Dlatego wyznawcy nie mają żadnych zasad moralnych. Aby zostać członkiem kultu należy mieć chęć korzystania ze wszystkich przyjemności, wszelkimi sposobami aż do końca życia. Obrzędy ku jego czci są zazwyczaj wielkimi orgiami. Natomiast ołtarze i miejsca kultu są łatwe do ukrycia. Wyznawcy Slaanesha nie rywalizują między sobą, i nie toczą wojen w przeciwieństwie do innych bogów Chaosu. Dlatego też wyznawca może być pewien miłego przyjęcia przez innego wiernego. Najbardziej znanymi księgami tego boga są: Księga Przyjemności i Księga Ciała. Księga Przyjemności zawiera wiedze o sztuce uwodzenia, psychologii i antykoncepcji, a także o podstawowych założeniach kultu Slaanesha. Księga Ciała została ona zapisana podczas rebelii Mrocznych elfów, opowiada o kulcie Slaanesha. Choć próbowano wielu sposobów nie udało się jej zniszczyć, a strony zawsze dziwnym sposobem trafiały na swoje miejsce. Podobno każdy kto znajdzie się w pobliżu tej księgi pragnie ją chronić, a każdy kto ją przeczyta staje się wyznawcą Slaanesha.

Khaine


Khaine jest dla mrocznych elfów bogiem Mordu, Krwi i Śmierci. Jest przedstawiany jako potężny czteroręki wojownik, zasiadający na tronie z czaszek jego wrogów. Reprezentuje on dla nich brutalną siłę. Jego symbolem jest stylizowany skorpion. Jedynym warunkiem bycia jego wyznawcom jest to, że trzeba raz na kwartał złożyć ofiarę w postaci, co najmniej jednego człowieka w imieniu Khaine. Jego wyznawcy nie posługują się magią choć magicznymi przedmiotami już tak, natomiast często doświadczają jego łask w postaci mutacji. Jest wyznawany przez tych, którzy lubują się w zabijaniu i śmierci. Dlatego większość z nich pochodzi z Naggaroth, gdzie również znajduje się centrum jego kultu. Większość modłów kierowana jest do niego podczas bitwy.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin