Radom, Żelazny, Zlin 526 - album.pdf

(10749 KB) Pobierz
(Microsoft Word - Album ilustracji SP-CDF+SP-ELE [lotnisko Radom-Sadk\363w].doc)
Pa ı stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samoloty Zlin Z-526F SP-CDF i Zlin Z-526AFS SP-ELE; 01.09.2007 r., lotnisko Radom-Sadków
ALBUM ILUSTRACJI
z wypadku samolotów
Zlin Z-526F, SP-CDF i Zlin Z-526AFS, SP-ELE
01 wrze Ļ nia 2007 r., lotnisko Radom-Sadków
A LBUM ILUSTRACJI
Strona 1 z 18
Pa ı stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samoloty Zlin Z-526F SP-CDF i Zlin Z-526AFS SP-ELE; 01.09.2007 r., lotnisko Radom-Sadków
1 – Trójka samolotów z zespołu „ Ň elazny”, bior ģ cych udział w locie zako IJ czonym wypadkiem na pokazach Air Show 2007 w Radomiu – od lewej kolejno
Zlin Z-526AFS [SP-ELE], Zlin Z-526F [SP-CDF] i Zlin Z-526AFS [SP-CSU].
2 i 3 – Samoloty bior ģ ce udział w wypadku – z lewej Zlin Z-526F [SP-CDF], z prawej Zlin Z-526AFS [SP-ELE].
4a, b, c, d, e, f, g, h – Wprowadzenie do ostatniej figury i pocz ģ tek rozej ļ cia si Ĩ formacji samolotów:
4a – Formacja na wznoszeniu – od lewej SP-CSU, SP-CDF i SP-ELE
4b – Boczni rozpoczynaj ģ ¼ beczki na wznoszeniu w przeciwne strony
4c – Boczni kontynuuj ģ ¼ beczki na wznoszeniu, ļ rodkowy zaczyna p Ĩ tl Ĩ
4d – Boczni kontynuuj ģ ¼ beczki na wznoszeniu, ļ rodkowy kontynuuje
p Ĩ tl Ĩ
4e – Boczni ko IJ cz ģ ¼ beczki na wznoszeniu, ļ rodkowy kontynuuje p Ĩ tl Ĩ
4f – Boczni ko IJ cz ģ ¼ beczki na wznoszeniu, ļ rodkowy kontynuuje p Ĩ tl Ĩ
A LBUM ILUSTRACJI
Strona 2 z 18
124228537.006.png
Pa ı stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samoloty Zlin Z-526F SP-CDF i Zlin Z-526AFS SP-ELE; 01.09.2007 r., lotnisko Radom-Sadków
4g – Boczni ko IJ cz ģ ¼ beczki na wznoszeniu, ļ rodkowy kontynuuje p Ĩ tl Ĩ
4h – Boczni zaczynaj ģ p Ĩ tl Ĩ , ļ rodkowy kontynuuje p Ĩ tl Ĩ
5a, b, c, d, e, f, g, h – Zbli ň anie, mijanie i zderzenie
5a – Mijanie – I faza zbli ň ania.
5b – Mijanie – II faza zbli ň ania.
5c – Mijanie – III faza zbli ň ania; słabo widoczny efekt oddania dr ģň ka przez
pilota samolotu SP-CDF.
5d – Zderzenie SP-ELE z SP-CDF, SP-CSU przechodzi obok.
5e – SP-ELE i SP-CDF rozpadaj ģ si Ĩ po zderzeniu, SP-CSU przechodzi obok 5f – SP-ELE i SP-CDF rozpadaj ģ si Ĩ po zderzeniu, SP-CSU przechodzi obok.
A LBUM ILUSTRACJI
Strona 3 z 18
124228537.007.png 124228537.008.png
Pa ı stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samoloty Zlin Z-526F SP-CDF i Zlin Z-526AFS SP-ELE; 01.09.2007 r., lotnisko Radom-Sadków
5g – SP-ELE i SP-CDF rozpadaj ģ si Ĩ po zderzeniu, SP-CSU oddala si Ĩ 5h – Miejsce fotografa sekwencji zdj ĨĚ 5a, b, c, d, e, f, g, zaznaczone
zielon ģ strzał ģ na planie lotniska
Analiza informacji ze zdj Ĩ cia 5d i rysunku 5h (przy okre ļ lonej wysoko ļ ci lotu samolotu „bazowego” SP-ELE) pozwoliła okre ļ li Ě ň nic Ĩ wysoko ļ ci lotu
samolotów SP-ELE i SP-CSU w chwili wypadku – p.rys.15.
6a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, m, n, o, p, q, r, s, t, u - Ostatnie 0,8 sekundy przed zderzeniem – zdj Ĩ cia poklatkowe przekazane przez TV Dami z Radomia:
6a - 0,80 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU.
6b - 0,76 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU.
6c - 0,72 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6d - 0,68 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6e - 0,64 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6f - 0,60 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6g - 0,56 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6h - 0,52 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6i - 0,48 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6j - 0,44 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z lewej
SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6k - 0,40 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6l - 0,36 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z lewej
SP-CSU, z prawej SP-ELE.
A LBUM ILUSTRACJI
Strona 4 z 18
124228537.009.png
Pa ı stwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Samoloty Zlin Z-526F SP-CDF i Zlin Z-526AFS SP-ELE; 01.09.2007 r., lotnisko Radom-Sadków
6m - 0,32 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6n - 0,28 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6o - 0,24 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6p - 0,20 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6q - 0,16 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6r - 0,12 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
6u - Zderzenie - SP-CDF uderza w SP-ELE, a
samolot SP-CSU przelatuje obok.
Analiza zdj ĨĚ poklatkowych 6a–6u (przy wymiarach samolotów: rozpi Ĩ to ļĚ = 10,6 m/10,0 m [SP-CDF/SP-ELE+SP-CSU], długo ļĚ = 8,0 m dla wszystkich
samolotów) pozwoliła na okre ļ lenie pr Ĩ dko ļ ci lotu wszystkich samolotów w chwili wypadku oraz odległo ļĚ (w rzucie poziomym) trajektorii lotu samolotów
SP-ELE i SP-CSU – p.rys.14 i 15.
6t - 0,04 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
7 a, b, c, d, e – Sekwencja 5 zdj ĨĚ , pokazuj ģ ca zbli ň enie, mijanie, zderzenie i rozpadanie si Ĩ zniszczonych samolotów
8 a, b, c, d, e, f – Inna sekwencja 6 zdj ĨĚ , pokazuj ģ ca zbli ň enie, mijanie, zderzenie i rozpadanie si Ĩ zniszczonych samolotów
A LBUM ILUSTRACJI
Strona 5 z 18
6s - 0,08 s do zderzenia, w ļ rodku SP-CDF, z
lewej SP-CSU, z prawej SP-ELE.
124228537.001.png 124228537.002.png 124228537.003.png 124228537.004.png 124228537.005.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin