60.Przyklady zabaw z imionami.doc

(29 KB) Pobierz
Przykłady zabaw z imionami

Przykłady zabaw z imionami.

 

1. Deszcz wizytówek.

2. Zabawa w „pociąg”.

3. - Zabawa w kole – „ na czyim krzesełku siedzisz?”.

4. – Zabawa w kole – dzieci stoją w kole trzymając ręce z tyłu. Jedno lub dwoje dzieci podaje im wizytówki.

Dzieci muszą oddać wizytówkę właścicielowi.

5. Dzieci segregują wizytówki na stoliczkach. Na jednym kładą wizytówki dziewczynek, na drugim – chłopców.

6. Pani lub jedno z dzieci - trzyma wachlarz z odwróconych wizytówek dzieci. Pozostałe dzieci losowo wybierają wizytówkę i oddają właścicielowi.

7. Pani rozkłada wizytówki po całej sali. Dzieci muszą odnaleźć swoją. ( Zabawa - podobna do zabawy w „chowanego”).

8. Gra w karty z imionami – „ mamy parę czy nie mamy pary”. Należy przygotować talię kart z podwójnymi imionami dzieci. Nauczycielka tasuje karty i rozdaje dwojgu dzieciom. Dzieci odkrywają karty kładąc na stoliku. Para to wyłożenie na stoliku dwóch identycznych imion.

9. „Wiatraczek” – dzieci stoją w kole z nauczycielką, która podaje w prawą stronę kolejne wizytówki dzieci. Każde dziecko zatrzymuje swoją a pozostałe podaje dalej.

10. Dzieci siedzą na dywanie. Przed każdym leży wizytówka z jego imieniem. Nauczycielka pokazuje po kolei kilka liter alfabetu prosząc, aby przyszły do niej dzieci, które mają w swoim imieniu dane literki.

11. „ Kto za tobą stoi?” – dzieci dzielimy na dwie grupy. Połowa dzieci siada na krzesełkach ustawionych w kole – twarzą do środka. Prosimy żeby dzieci zamknęły oczy. Puszczamy nagraną muzykę do marszu. Dzieci na zewnątrz koła przez chwilę maszerują trzymając swoje wizytówki w ręce. Kiedy muzyka cichnie, dzieci na zewnątrz nie ujawniając się – wysuwają przed oczy dzieci siedzących na krzesełkach swoje wizytówki. Zadaniem siedzących dzieci jest odczytanie z wizytówki, – kto za nim stoi. Jeżeli odczytają prawidłowo – następuje zmiana.

12. „ Łowienie rybek” -  do wizytówek przyczepiamy spinacze i odwracamy wizytówki napisem w dół. Kładziemy na podłodze. Dzieci otrzymują „wędki” z magnesem. Wyłowiona kartka z imieniem jest oddawana właścicielowi.

13. Wizytówki są rozłożone na stoliku. Każde z dzieci podchodzi i wybiera wizytówkę ulubionej koleżanki lub kolegi. Przekazuje właścicielowi.

14. Który samolot startuje? –

Wszystkie dzieci jako samoloty stoją na lotnisku. Nauczycielka pokazuje po kolei wizytówki dzieci, które mogą „ startować”.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin