Plan wynikowy - marzec.odt

(26 KB) Pobierz

PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3 i 4 - LETNICH

 

MARZEC

 

 

TEMATYKA:

 

1.                Poznajemy pracę krawcowej.

2.                Wiosna tuż, tuż.

3.                Wiosna idzie przez świat.

4.                Smoki czy dinozaury?

5.                 

 

 

 

Praca stymulacyjna:

-  doskonalenie wymowy dzieci poprzez zabawy,

-  utrwalenie nazewnictwa barw podstawowych,

-  zabawy integracyjne,

-  doskonalenie czynności samoobsługowych,

 

 

Współpraca z rodzicami:

-             rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,

-             prezentacja prac dzieci na gazetce grupowej,

 

 

 

Literatura:

·                     I. Salach Plany Miesięczne pracy wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3 letnimi,

·                     Moje 3 lata przewodnik metodyczny,

·                     H. Trawińska Zabawy rozwijające dla małych dzieci,

·                     J. Rojewska Grupa bawi się i pracuje,

·                     K.W.Vopel Od stóp do głów- gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

·                     Przedszkole trzylatka- przewodnik metodyczny.

 

 

I POZNAJEMY PRACĘ KRAWCOWEJ

Zagadnienie programowe:

Zabawy ruchowe:  Szyjemy,  Smutny krawiec i wesoły krawiec, Zszywamy koszulę.

DATA

OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ

WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ

CELE OPERACYJNE

TEMATYKA

UWAGI

Poniedź

28 lutego

3.3

 

Dziecko wypowiada się podczas zabawy.

                   I. Rozwiązujemy zagadki- zabawa rozwijająca logiczne myślenie. Oglądanie przyborów krawieckich, prawidłowe nazywanie. Omówienie sposobu ich wykorzystania. 

                   II. Mała krawcowa- słuchanie wiersza H. Golcowej ilustrowanego sylwetami. Nawlecz igiełkę- zabawa rozwijająca sprawność manualną. Taniec niteczek- improwizacje ruchowe przy muzyce.

                   III. Guziki i guziczki- zabawy guzikami. Co uszyje krawcowa?- zabawa słowna rozwijająca pamięć.

s. 75

 

14.3

Przeciąga wełnę przez ucho od igły wyciętej z kartonu.

 

 

 

8.2

Porusza się w rytm muzyki.

 

 

 

4.2

Segreguje guziki ze względu na jedną cechę: wielkość lub kolor.

 

 

Wtorek

1 marca

3.3

Uważnie słucha.

                   I. O który materiał proszę?- zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

                   II. Ola u krawcowej- historyjka obrazkowa. Odszukaj swoje ubranie- zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Zamień koszulki- zabawa ruchowa rozwijająca zwinność i szybkość. Spacer do parku- oglądanie zmian w otaczającej przyrodzie.

                   III. Nitka- zabawa ruchowa ze śpiewem. Zabawy dowolne na dywanie.

s. 76

 

3.1

Dziecko prawidłowo nazywa części garderoby.

 

 

 

1.3

2.4

Samodzielnie zakłada koszulkę.

 

 

 

2.4

Odkłada ubrania na wyznaczone miejsce w szatni,

 

 

 

11.1

12.3

Dostrzega zmiany w przyrodzie w związku z nadchodzącą wiosna,

 

 

 

1.2

Chętnie bawi się razem z innymi,

 

 

Środa

2 marca

4.2

Klasyfikuje przedmioty ze względu na kolor,

                   I. Kolorowe nici- zabawa klasyfikacyjna. Zabawy oddechowe z użyciem skrawków nitek.

                   II. Nożyce, nożyce, Mam chusteczkę haftowaną- nauka zabaw w kole przy piosenkach. Zagadki słuchowe: rozpoznawanie brzmienia bębenka, kołatki, grzechotki, trójkąta.

                   III. Obszywamy serwetki- zabawa rozwijająca sprawność manualną i koncentrację uwagi- przewlekanie wełny przez dziurki. Mam chusteczkę haftowaną- ilustracja ruchowa piosenki.

s. 79

 

8.1

Poznaje melodię, słowa i zasady nowych zabaw,

 

 

 

8.3

Rozpoznaje ze słuchu brzmienie bębenka, kołatki, grzechotki i trójkąta,

 

 

 

14.3

Przewleka nitkę przez otwory w kartonowej serwetce,

 

 

 

8.2

Ruchowo interpretuje słowa zabawy Mam chusteczkę haftowaną,

 

 

 

Czwartek

3 marca

3.2

Dziecko powtarza wyraźnie zgłoski: ciach, ciach, ter, ter, szu, szu.

                   I. Naśladujemy odgłosy przyborów krawieckich- ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

                   II.  Kłopoty krawca Niteczki- słuchanie opowiadania M. M. Skrobacz. Jaka jest igła- ćwiczenia językowe. Rytmizujemy tekst- zabawa rytmiczna.

                   III. Tańcowała igła z nitką- zabawa inspirowana wierszem. Rysowanie na temat dowolny.

s. 81

 

 

3.3

Uważnie słucha i śledzi przebieg opowiadania,

 

 

 

3.1

 

Opisuje wygląd i cechy igły stosując przymiotniki,

 

 

 

5.4

Bierze udział w zabawie,

 

 

 

14.3

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin