PLAN WYNIKOWY W GRUPIE DZIECI 3 i 4 - LETNICH
MARZEC
TEMATYKA:
1. Poznajemy pracę krawcowej.
2. Wiosna tuż, tuż.
3. Wiosna idzie przez świat.
4. Smoki czy dinozaury?
5.
Praca stymulacyjna:
- doskonalenie wymowy dzieci poprzez zabawy,
- utrwalenie nazewnictwa barw podstawowych,
- zabawy integracyjne,
- doskonalenie czynności samoobsługowych,
Współpraca z rodzicami:
- rozmowy indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców,
- prezentacja prac dzieci na gazetce grupowej,
Literatura:
· I. Salach Plany Miesięczne pracy wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 3 letnimi,
· Moje 3 lata przewodnik metodyczny,
· H. Trawińska Zabawy rozwijające dla małych dzieci,
· J. Rojewska Grupa bawi się i pracuje,
· K.W.Vopel Od stóp do głów- gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
· Przedszkole trzylatka- przewodnik metodyczny.
I POZNAJEMY PRACĘ KRAWCOWEJ
Zagadnienie programowe:
Zabawy ruchowe: Szyjemy, Smutny krawiec i wesoły krawiec, Zszywamy koszulę.
DATA
OBSZAR DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ
WEDŁUG PODSTAWY PROGRAMOWEJ
CELE OPERACYJNE
TEMATYKA
UWAGI
Poniedź
28 lutego
3.3
Dziecko wypowiada się podczas zabawy.
● I. Rozwiązujemy zagadki- zabawa rozwijająca logiczne myślenie. Oglądanie przyborów krawieckich, prawidłowe nazywanie. Omówienie sposobu ich wykorzystania.
● II. Mała krawcowa- słuchanie wiersza H. Golcowej ilustrowanego sylwetami. Nawlecz igiełkę- zabawa rozwijająca sprawność manualną. Taniec niteczek- improwizacje ruchowe przy muzyce.
● III. Guziki i guziczki- zabawy guzikami. Co uszyje krawcowa?- zabawa słowna rozwijająca pamięć.
s. 75
14.3
Przeciąga wełnę przez ucho od igły wyciętej z kartonu.
8.2
Porusza się w rytm muzyki.
4.2
Segreguje guziki ze względu na jedną cechę: wielkość lub kolor.
Wtorek
1 marca
Uważnie słucha.
● I. O który materiał proszę?- zabawa rozwijająca spostrzegawczość.
● II. Ola u krawcowej- historyjka obrazkowa. Odszukaj swoje ubranie- zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Zamień koszulki- zabawa ruchowa rozwijająca zwinność i szybkość. Spacer do parku- oglądanie zmian w otaczającej przyrodzie.
● III. Nitka- zabawa ruchowa ze śpiewem. Zabawy dowolne na dywanie.
s. 76
3.1
Dziecko prawidłowo nazywa części garderoby.
1.3
2.4
Samodzielnie zakłada koszulkę.
Odkłada ubrania na wyznaczone miejsce w szatni,
11.1
12.3
Dostrzega zmiany w przyrodzie w związku z nadchodzącą wiosna,
1.2
Chętnie bawi się razem z innymi,
Środa
2 marca
Klasyfikuje przedmioty ze względu na kolor,
● I. Kolorowe nici- zabawa klasyfikacyjna. Zabawy oddechowe z użyciem skrawków nitek.
● II. Nożyce, nożyce, Mam chusteczkę haftowaną- nauka zabaw w kole przy piosenkach. Zagadki słuchowe: rozpoznawanie brzmienia bębenka, kołatki, grzechotki, trójkąta.
● III. Obszywamy serwetki- zabawa rozwijająca sprawność manualną i koncentrację uwagi- przewlekanie wełny przez dziurki. Mam chusteczkę haftowaną- ilustracja ruchowa piosenki.
s. 79
8.1
Poznaje melodię, słowa i zasady nowych zabaw,
8.3
Rozpoznaje ze słuchu brzmienie bębenka, kołatki, grzechotki i trójkąta,
Przewleka nitkę przez otwory w kartonowej serwetce,
Ruchowo interpretuje słowa zabawy Mam chusteczkę haftowaną,
Czwartek
3 marca
3.2
Dziecko powtarza wyraźnie zgłoski: ciach, ciach, ter, ter, szu, szu.
● I. Naśladujemy odgłosy przyborów krawieckich- ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
● II. Kłopoty krawca Niteczki- słuchanie opowiadania M. M. Skrobacz. Jaka jest igła- ćwiczenia językowe. Rytmizujemy tekst- zabawa rytmiczna.
● III. Tańcowała igła z nitką- zabawa inspirowana wierszem. Rysowanie na temat dowolny.
s. 81
Uważnie słucha i śledzi przebieg opowiadania,
Opisuje wygląd i cechy igły stosując przymiotniki,
5.4
Bierze udział w zabawie,
Magadan