Diagnostyka usterek sprzęgła.doc

(349 KB) Pobierz
DIAGNOSTYKA USTEREK SPRZĘGŁA

Diagnostyka usterek sprzęgła

·                Problemy związane z niewyłączaniem sprzęgła

·                Problemy ze ślizganiem

·                Przeskakiwanie sprzęgła

·                Głośne działanie sprzęgła

Sprzęgło nie wyłącza się

Uszkodzone lub wygięte sprzęgło przeponowe

Uszkodzona sprężyna płytkowa

Możliwa przyczyna:

·                     Zamocowanie przy użyciu zbyt dużej siły, z powodu nie zastosowania specjalnych przyrządów

Możliwa przyczyna:

·                     Wał napędowy z nadmiernym luzem

·                     Holowanie na pierwszym biegu

·                     Niewłaściwa zmiana biegów

·                     Niewłaściwy typ sprzęgła

Zdarte sprzęgło przeponowe

Wygięta sprężyna płytkowa

Możliwa przyczyna:

·                     Zablokowane łożysko sprzęgła

·                     Ciężko obracające się łożysko

·                     Brak luzu na łożysku sprzęgła

Możliwa przyczyna:

·                     Wał napędowy z nadmiernym luzem

·                     Holowanie na pierwszym biegu

·                     Nie zastosowano klucza dynamometrycznego

Uszkodzony palec sprzęgła

Uszkodzone zęby wałka sprzęgłowego

Możliwa przyczyna:

·                     Łożysko sprzęgła nie jest na środku

·                     Brak luzu na łożysku sprzęgła

·                     Uszkodzone łożysko na wałku sprzęgłowym

Możliwa przyczyna:

·                     Użyto zbyt dużo siły

·                     Brak wyśrodkowania

·                     Niewłaściwy typ sprzęgła

Zużyte palce sprzęgła

Zęby wałka sprzęgłowego zużyte po jednej stronie

Możliwa przyczyna:

·                     Ciężko obracające się łożysko

·                     Brak luzu na łożysku sprzęgła

Możliwa przyczyna:

·                     Uszkodzone łożysko prowadzące

·                     Silnik i skrzynia biegów nie są odpowiednio ustawione

Uszkodzona śruba przechylna

Wygięta tarcza sprzęgła, spalona czołowa część tarczy sprzęgła

Możliwa przyczyna:

·                     Uszkodzone amortyzatory drgań silnika

·                     Brak luzu na łożysku sprzęgła

·                     Niewłaściwa regulacja silnika

Możliwa przyczyna:

·                     Przegrzane sprzęgło

·                     Przeciążenie silnika bezpośrednio po zamocowaniu sprzęgła

Zużycie wałka palca

Sprzęgło uszkodzone z jednej strony

Możliwa przyczyna:

·                     Uszkodzone amortyzatory drgań silnika

·                     Niewłaściwa regulacja silnika

Możliwa przyczyna:

·                     Obniżenie skrzyni biegów

Uszkodzona tarcza dociskowa

Uszkodzone sprężyny segmentowe

Możliwa przyczyna:

·                     Przegrzanie z powodu nadmiernego ślizgania

·                     Nadmierne ślizganie z powodu zużytej tarczy sprzęgła

·                     Źle działająca regulacja sprzęgła

·                     Uszkodzony wałek podrzędny wysprzęglający

·                     Zbyt dużo smaru na tarczy sprzęgła

Możliwa przyczyna:

·                     Uszkodzone lub brakujące łożysko prowadzące

·                     Nie ustawiony odpowiednio silnik i skrzynia biegów

·                     Obniżenie skrzyni biegów

Wygięta osłona sprzęgła

Oddzielenie czołowej części tarczy

Możliwa przyczyna:

·                     Nie zastosowano klucza dynamometrycznego

·                     Brak wyśrodkowania

Możliwa przyczyna:

·                     Zbyt duży przebieg

Wygięta osłona sprzęgła (Opel / Vauxhall)

Spalona czołowa część tarczy

Możliwa przyczyna:

·                     Nie zastosowano klucza dynamometrycznego

Możliwa przyczyna:

·                     Zbyt dużo smaru na powierzchni

·                     Niepoprawne działanie regulacji sprzęgła

·                     Niewłaściwe ścieranie koła zamachowego

Wygięta osłona sprzęgła (VW)

Utlenienie powierzchni tarczy

Możliwa przyczyna:

·                     Brak wyśrodkowania

Możliwa przyczyna:

·                     Pojazd nie był używany przez długi czas

Wyrobione otwory na śruby

 

Możliwa przyczyna:

·                     Odkręcone śruby Nie zamocowana lub źle przymocowana podpora silnika-skrzyni biegów

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin