PLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY
NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
1. IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA:
2. MIEJSCE PRACY: SZKOŁA PODSTAWOWA NR ……….. W …………………..
3. SPECJALNOŚĆ: WYCHOWAWCA ŚWIETLICY
4. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2007 R.
5. PLANOWANA DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2008 R.
6. OPIEKUN STAŻU:
7. POSIADANE KWALIFIKACJE: STUDIA MAGISTERSKIE Z ZAKRESU PEDAGOGIKI PRACY SOCJALNEJ
STUDIA PODYPLOMOWE O KIERUNKU PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZA
CEL GŁÓWNY:
· Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami).
CELE SZCZEGÓŁOWE:
· Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
· Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
· Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w świetlicy szkolnej.
· Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.
· Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
· Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
· Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w szkoleniach, kursach oraz poprzez samokształcenie.
· Organizowanie i współorganizowanie uroczystości szkolnych i okolicznościowych, konkursów.
· Właściwe opracowanie konspektów, scenariuszy uroczystości, imprez szkolnych itp.
· Pomaganie uczniom w nauce i wyrównywanie braków szkolnych.
· Zainteresowanie wychowanków twórczością plastyczną.
PLAN DZIAŁANIA
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela kontraktowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
§ Karta Nauczyciela.
§ Ustawa o systemie oświaty.
§ Najnowsze rozporządzenie MEN i S dotyczące awansu zawodowego nauczyciela.
Wrzesień 2007 r.
Poznanie wymagań dotyczących uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego.
2.
Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.
§ Bezpośrednia rozmowa dotycząca sposobu realizacji stażu.
§ Zawarcie pisemnego kontraktu miedzy stażystą a opiekunem stażu.
Kontrakt.
3.
Stały kontakt z opiekunem stażu.
§ Określenie zasad komunikowania się i współpracy:
- Spotkania – obowiązkowo raz w miesiącu i w zależności od potrzeb.
Okres stażu.
Dziennik spotkań z opiekunem stażu.
4.
Skonstruowanie planu rozwoju zawodowego.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły.
Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego przez dyrektora szkoły.
5.
Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych.
Opracowanie tematów zajęć.
Październik 2007 r.
Konspekty.
Harmonogram terminów i tematyki zajęć.
6.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie dokumentacji (zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy zajęć, konspektów, zdjęć itp.) potrzebnej do uzyskania awansu zawodowego.
Na bieżąco.
Teczka stażysty.
7.
Przygotowanie projektu sprawozdania z przebiegu stażu i przedłożenie go dyrektorowi szkoły.
Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg i realizację przyjętego planu rozwoju.
Maj 2008 r.
Sprawozdanie z realizacji stażu.
8.
Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego wraz z dołączoną dokumentacją.
Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji.
Wniosek.
Dokumentacja z realizacji stażu.
I. ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONOWANIA SZKOŁY* (§ 6, ust. 2, pkt. 1).
Zapoznanie się z organizacją oraz zasadami funkcjonowania szkoły.
§ Analiza dokumentacji związana z funkcjonowaniem szkoły:
- Statut szkoły.
- Program profilaktyczny.
- Program wychowawczy.
- Program naprawczy.
- Wewnątrzszkolny system oceniania.
- Regulamin wewnątrzszkolny.
§ Rozmowy z opiekunem stażu.
§ Udział w radach pedagogicznych.
...
knadala