SCENARIUSZ PASOWANIA NA ŚWIETLIKA
27. 11. 2009 R.
Dziecko I
Dziś w świetlicy wydarzenie:
przyjmujemy nowe dzieci!
Będzie uroczystość mała,
atrakcyjnie czas nam zleci!
Dziecko II
Pięknie witamy wszystkich gości
uśmiechem oraz miłym gestem.
Zapraszamy do zabawy.
Będą quizy i konkursy,
no, i pewnie trochę wrzawy.
A więc bawmy się wesoło!
Miejmy buzię uśmiechniętą!
I świetlikom bijmy brawo,
w końcu dzisiaj to ich święto!
Powitanie przez wychowawcę:
Bardzo serdecznie witam panią Dyrektor, Rodziców, panią pedagog, a przede wszystkim Was, drogie dzieci. Spotykamy się tu dzisiaj po to, aby przyjąć Was do grona świetlików. Witam też przedstawicieli Waszych starszych kolegów, z którymi spotykacie się na co dzień. Pomogą mi oni w dzisiejszej uroczystości. Natomiast pani dyrektor z panią pedagog ocenią, czy spełniacie wszystkie warunki, aby stać się członkami naszej świetlicowej gromady.
A więc zaczynajmy!
Wychowawca
Kacprze, Olu, Agatko Julio, Kasiu i Patrycjo – Wy przychodzicie do świetlicy już od pierwszej klasy. Dlaczego?
W świetlicy jest bardzo ciekawie,
w świetlicy czas płynie zabawniej.
Kto często przebywa w świetlicy,
nie snuje się sam po ulicy.
Tu czeka nas przygód wiele,
tu wokół są przyjaciele.
Tu bawimy się, uczymy, gramy,
co dzień wiele przygód mamy.
Dziecko III
Możemy w teatrzyku
być królewną, wróżką,
która bajki opowiada
misiowi na uszko.
Możemy także śpiewać
i mówić wierszyki,
możemy tańczyć
w takt pięknej muzyki.
Kto lubi malować,
chwyta akwarele,
namaluje lasek, chmurki,
robi się weselej!
A gdy kłopot mamy z ćwiczeniem
z matematyki, z ortografii
pani zawsze nam pomoże,
bo wiele potrafi.
Razem
A więc spędzajcie czas w świetlicy.
Bawcie się razem z nami,
a zapełnicie świat swój wokół
przyjaciółmi, przygodami.
Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że i Wy – pierwszaki będziecie dobrze czuli się w naszej świetlicowej gromadzie.
Zanim jednak zostaniecie przyjęci do grona świetlików, musicie przejść bardzo ważny test gotowości świetlicowej. Najpierw sprawdzimy, czy dobrze znacie regulamin świetlicy?
Ola będzie zadawała Wam pytania, a wy wspólnie odpowiadajcie na nie TAK lub NIE. Uwaga!
v Czy w świetlicy dbamy o porządek i czystość? TAK
v Czy w świetlicy niszczymy sprzęt i zabawki? NIE
v Czy w świetlicy przezywamy się i bijemy? NIE
v Czy w świetlicy informujemy panią o wyjściu z sali? TAK
v Czy w świetlicy rzucamy śmieci na podłogę? NIE
v Czy w świetlicy grzecznie się bawimy i odrabiamy lekcje? TAK
v Czy w świetlicy dokuczamy kolegom? NIE
v Czy w świetlicy wykonujemy polecenia wychowawcy? TAK
Brawo! Widzę, że wszystkie dzieci dobrze znają regulamin świetlicy. Mam nadzieję, że będziecie go przestrzegać.
A teraz sprawdzimy Wasze umiejętności. Przed Wami cztery próby, cztery konkurencje. Oto pierwsza z nich „PRÓBA SMAKU”. Wszyscy kandydaci na świetlika z zawiązanymi oczami będą rozpoznawać tylko po smaku, jaki to owoc.
Brawo! Pierwsza próba zaliczona.
Następna to „PRÓBA DOTYKU”. Również z zawiązanymi oczami, samym dotykiem będziecie rozpoznawali różne przedmioty. Teraz kolejno podejdę do każdego z Was, a Wy rozpoznacie przedmiot schowany w koszyczku (gumka do mazania, klocek, temperówka, ołówek, plastelina, klej w sztyfcie, linijka, pędzelek, taśma klejąca, farby).
Brawo! Druga próba również zaliczona.
Kolejna próba to „PRÓBA SIŁY”. Próba siły polega na jak najszybszym zgnieceniu pupą balonika.
Brawo! Kolejna próba zaliczona.
Ostatnia próba to „PRÓBA WYGIMNASTYKOWANIA JĘZYKA”. Mam przygotowane dla Was trudne do wypowiedzenia wyrazy lub wyrażenia. Zobaczymy jak sobie z tym zadaniem poradzicie.
Wyrazy:
1. Strzebrzeszyn.
2. Konstantynopol.
3. Stół z powyłamywanymi nogami.
4. W czasie suszy szosa sucha.
5. Trzmiel.
6. Strzelba.
7. Chrząszcz.
8. Drzazga.
9. Trzcina.
10. Dżdżownica.
11. Gąszczawica.
12. Brzęczyszczykiewicz.
13. Gżegżółka.
14. Cesarz czesał cesarzową.
15. I cóż, że ze Szwecji.
Wychowawca:
Brawo! Wszystkie próby zaliczone. Doskonale się spisaliście.
Zanim przejdziemy do kolejnego zadania zaśpiewajmy piosenkę pt.: „Na raz na dwa” Majki Jeżowskiej.
Piosenka pt: „Na raz na dwa” Majki Jeżowskiej
1. Morze szumi w muszelkach dłoni twych
Podnieś dłonie do ucha i słuchaj
Morze snuje opowieść o ludziach złych
Oczy ich są fałszywe a pięści chciwe
A przecież dłonie mogą prawdę nieść
I pomóc zawsze kiedy bywa źle.
Ref.
Na raz, na dwa świat za uszy dziś złap
Ty w przód jak żółw, on rakietą ucieka
Na raz, na dwa dość już tego człap, człap
Więc weź się w garść ramion bramą wybiegnij w świat.
2. Los nam pisze na dłoniach drogi swe
Otwórz mapę życia i czytaj.
Są tam rzeki przyjaźni i mosty serc
Są doliny cierpienia i wzgórza cienia.
Te same dłonie pielęgnują broń
te same biegną na spotkanie z łzą.
Ty w przód jak żółw, on rakietą ucieka.
3. Mamo weź mnie za rękę i prowadź mnie
Ja prowadzę za ręce me lalki.
Mamo czemu z piosenką się żyje lżej
Może nuty nas niosą jak radość wiosną.
Gdy nasze włosy w jeden splotą się
To nawet lalkom wtedy żyć się chce.
Stań z nami
Niech wspólny głos
Chmury rozproszy w krąg
Nie przejdzie zło
Przez pięciolinie rąk
Odmierzaj takt.
Na raz, na dwa dość już tego człap, człap X 3
Czy lubicie zagadki i różne ciekawostki? To teraz mam dla was coś specjalnego. Kolejno będziecie podchodzić do Magdy i losować karteczkę z numerem. Każdy będzie musiał odpowiedzieć na dwa pytania. Nie martwcie się, jeśli komuś się nie uda. No to zaczynamy.
1. Nazywają go doktorem, bo wie, które drzewo chore. (dzięcioł)
Ø &#x...
knadala