~Na jaki okres przypada pojawienie się Javy? -lata 70-te dwudziestego wieku -lata 80-te dwudziestego wieku +lata 90-te dwudziestego wieku -początek dwudziestego pierwszego wieku ~Które polecenie wirtualnej maszyny Java skompiluje plik o nazwie Program.java: -java Program -javac Program -java Program.class +javac Program.java ~Które polecenie wirtualnej maszyny Java zinterpretuje kod bajtowy Program.class: -java Program.class -java Program.java +java Program -javac Program ~W Javie kod źródłowy publicznej klasy Osoba musi być umieszczony w pliku: -Osoba.class +Osoba.java -Public.class -Public.java ~Poprawna deklaracja zmiennej typu całkowitego w Java i C++ to: -double i; +int i; -Int i; -String i; ~Poprawna deklaracja zmiennej typu zmiennoprzecinkowego w Java i C++ to: -long i; -char i; -int i; +double i; ~Klasa String (Java API) służy do: -reprezentowania liczb całkowitych -reprezentowania liczb zmiennoprzecinkowych -reprezentowania wartości logicznych +reprezentowania łańcuchów znakowych ~Wykonanie aplikacji w Javie rozpoczyna się od wywołania metody o nazwie: -begin -start -go +main ~Operator = = w Javie i C++ to operator... +porównania -przypisania -wyrównania -negacji ~Operator przypisania(podstawienia) w Javie i C++ to: -operator := +operator = -operator . -operator :: ~Wyrażenie a.pisz() w Javie i C++ oznacza że: -a to zmienna lokalna funkcji pisz() -pisz() to zmienna (inaczej pole) obiektu a +pisz() to metoda klasy, której obiektem jest a -do zmiennej globalnej o nazwie a przypisano funkcję o nazwie pisz() ~Wyrażenie <pre> void pole()</pre> w Javie i C++ oznacza że: -funkcja pole jest składową klasy void +funkcja pole nie zwraca żadnej wartości -funkcja pole zależy od parametru typu nieokreślonego -funkcja pole generuje wyjątek typu void ~Wyrażenie <pre>class Rectangle extends Figure</pre> w Javie oznacza że: +klasa Rectangle dziedziczy po klasie Figure -funkcja Rectangle zwraca wartość typu Figure -klasa Figure dziedziczy po klasie Rectangle -funkcja Figure zwraca wartość typu Rectangle ~Konstruktor uczestniczy przy -tworzenie zmiennych lokalnych -tworzeniu zmiennych statycznych +tworzenie obiektów klas -tworzenie zmiennych globalnych ~Operator new w Javie jest używany do -definiowania klas -definowania funkcji +tworzenia obiektów -tworzenia nowych instrukcji ~Wyrażenie <pre>Prostokat p=new Prostokat();</pre> oznacza w Javie: -utworzenie nowej klasy Prostokat +utworzenie obiektu klasy Prostokat -przypisanie pola prostokata do zmiennej p -nie ma sensu ~W językach Java i C++, operator || jest operatorem: -koniunkcji logicznej +alternatywy logicznej -implikacji logicznej -inkrementacji ~Pole statyczne to: -pole przechowywane na dysku twardym -pole którego zawartości nie można zmienić +pole wspólne dla wszystkich obiektów danej klasy -pole służące do przechowywania danych statystycznych ~W języku Java NIE ma: -operatorów logicznych -zmiennych lokalnych metod +zmiennych globalnych -instrukcji sterujących ~Pole publiczne klasy to: -zmienna do której mają dostęp jedynie funkcje publiczne +zmienna do której mają dostęp metody innych klas -zmienna której typu nie trzeba deklarować -nie ma takich pól ~Metoda prywatna klasy to: -funkcja którą może wywołać tylko właściciel programu +funkcja którą może wywołać tylko inna funkcja składowa tej samej klasy -funkcja która ma dostęp jedynie do prywatnych pól danej klasy -funkcja którą można wywołać jedynie na rzecz obiektu klasy prywatnej ~Konstrukcja try{ }catch( ) jest używana do +obsługi wyjątków -obsługi wątków -obsługi klientów -nie ma takiej konstrukcji w Javie i C++ ~Aby utworzyć aplikację wielowątkową w języku Java, można: +użyć klasy, która dziedziczy po klasie Thread -użyć klasy, która dziedziczy po klasie Run -użyć klasy, która implementuje interfejs Concurrent -w Javie nie da się pisać programów wielowątkowych ~Instrukcja break powoduje: -wstrzymanie działania programu -zakończenie działania funkcji +przerwanie pętli -uszkodzenie dysku ~Narzędzie javadoc służy do: -konwersji plików Javy do formatu Worda +tworzenia dokumentacji do tworzonego oprogramowania w Javie -uruchamiania tzw. dokletów Javy -tworzenia aplikacji bazodanowych w Javie ~Każda klasa w Javie... -dziedziczy po klasie java.applet.Applet -dziedziczy po klasie Java +dziedziczy po klasie java.lang.Object -nie musi dziedziczyć po żadnej klasie ~Który fragment kodu HTML osadza aplet Javy na stronie WWW? -<<applet code=Aplet.java width=400 height=200>><<applet>> +<<applet code=Aplet.class width=400 height=200>><</aplet>> -<<applet object=Aplet.java width=400 height=200>><</aplet>> -<<applet class=Aplet.class width=400 height=200>><</aplet>> ~Aplet uruchamiany jest w środowisku... +przeglądarki internetowej -serwera WWW -serwera WINS -w środowisku zasadowym ~Wykonanie apletu rozpoczyna się w chwili... -napisania go -umieszczenia go na serwerze WWW +załadowania strony z apletem do przeglądarki internetowej -wywołania metody main apletu ~Interpretacja apletu polega na... -wywołaniu metody main -wywołaniu metody Main -wywoływaniu metod download, reload, paint i repaint +wywoływaniu metod init(), start(), paint(), stop(), destroy() ~Komponenty Swing służą do: +tworzenia graficznego interfejsu użytkownika -obsługi sieci w Javie -zastosowań bazodanowych -tworzenia skryptów JSP ~Wykonanie programu w języku C++ rozpoczyna się od wywołania funkcji o nazwie: -begin() -start() -go() +main() ~ActionListener jest; -funkcją biblioteki standardowej C++ -funkcją biblioteki API Java +interfejsem Java -klasą biblioteki API Java ~Która dyrektywa C++ dołączy do programu plik biblioteczny o nazwie stdio.h ?; +#include <stdio.h> -#include <stdio.h>; -#define <stdio.h> -#define <stdio.h>; ~w C++, poprawne wprowadzenie klasy B jako potomnej klasy A to; +class B : public A { }; -class A : public B { }; -class B extends A { }; -class B extends A { } ~w Javie, poprawne wprowadzenie klasy B jako potomnej klasy A to: +class B extends A { } -class A extends B { } -class B : public A { }; -class B implements A { } ~Użycie instrukcji return powoduje: +zakończenie działania funkcji -powrót do klasy głównej -przywrócenie poprzedniej wartości zmiennej -dekrementację zmiennej ~Instrukcja if służy do -konstruowania pętli +podejmowania decyzji w programie -tworzenia obiektów -definiowania funkcji ~Która z instrukcji spowoduje wywołanie funkcji sort(), gdy wartości zmiennych a i b są równe: -if(a=b) sort(); +if(a==b) sort(); ...
devil88