KLASA: V, chłopcy , 20 osób ćwiczących , 2 niećwiczące, 45 min
S: koordynacja wzrokowo – ruchowa
U: rzut z dwukroku z L i R strony
W: Przepisy : kroki, faul ofensywny, podwójne kozłowanie
P: przeżywanie zadowolenia z pokonywania trudności – wyk. trudnych elementów
Tok
Treść
Int. treści
Uwagi
I
Zbiórka, sprawdzenie listy obecności –gotowości do ćw., przekazanie celu lekcji
Rozgrzewka:
Zabawa ożywiająca – bieg na drugą stronę i z powrotem: na sygnał położenie się na plecach ręce wzdłuż tułowia, przetoczenie w lewo, w prawo, powstanie i kontynuowanie biegu – kto pierwszy dobiegnie z powrotem wygrywa 2x
30 sec truchtu dookoła sali
15 sec przyśpieszenia do biegu
W truchcie:
· na sygnał pompka (i), 1,2 ,3, 4, 5 – 8
· na sygnał 5 brzuszków, potem 10, 15.
· na sygnał 5 podskoków z dociągnięciem kolan do klatki piersiowej 3x
Zabranie piłek, dobranie w pary. Ustawienie w parach naprzeciwko siebie odl. Ok. 6 – 8 m
· podania z przed klatki piersiowej oburącz 20 sec
· podania jednorącz, po złapaniu piłki oburącz i koźle ręką mającą wykonać rzut, co rzut zmiana ręki
· jeden z ćwiczących kozłuje a drugi w tym czasie wykonuje 10 przysiadów – podanie i zmiana w parze
Odłożenie piłek. (bez zmiany ustawienia)
Pozycja wyjściowa Siad prosty płaski; ręce przed sobą..
· Skręty tułowia położeniem rąk za sobą i dotknięciem klatką piersiową podłogi 12 razy.
· Z pozycji wyjściowej – próba dotknięcia palców u stóp rękami (przy nogach z kolanami prostymi)
· 3x mostek wytrzymany po 5 sec
Powstanie .
II – cz. Główna
Tech. : el. doskonalony : kozłowanie po całej sali, drugą ręką staramy się wybić koledze piłkę. Każdy podlicza własną liczbę strat i wybić. (wybieramy jedną osobę, której liczymy punkty)
S U P
W – błąd podwójnego kozłowania
Po wyk. ćwiczenia sprawdzenie wyników
Pokaz, objaśnienie – zaznaczenie, że noga na którą mamy stanąć podczas łapania piłki w obie ręce ma być ta sama co strona z której nabiegamy: prawa strona – prawa noga.
1. Nauka rzutu z biegu :Nabieg w stronę kosza kozłując, chwyt piłki na nogę prawą, wybicie z lewej, wysoki wyskok w stronę kosza i rzut.
Dzielimy klasę na tyle grup ile mamy koszy : 4 kosze : dziele
Klasę na cztery grupy.
S U W: kroki
4 min
2. Nauka dwutaktu z lewej strony: Ustawienie jak w ćwiczeniu poprzednim. Lecz tym razem w połowie odległości grupy od kosza ustawiamy stałych trzymających piłkę do wzięcia dla ćwiczącego (w dwóch grupach są to niećwiczące, w dwóch są to stali zmieniający się co 2 kolejki). W biegu zabranie piłki w odpowiednim momencie -kroku na lewą nogę, odbicie z prawej nogi i rzut.
3. Jak w ćwiczeniu 1. Tylko, że z lewej strony – już bez stałych; chwyt piłki, po kozłowaniu, na nogę lewą i rzut do kosza.
4. Gra szkolna – turniej: w tych samych grupach w których ćwiczyli grają o 1 i 2 miejsce, 3’ będzie egzekwo
Niećwiczący pomagają w liczeniu punktów i sędziowaniu.
U W S
Dwutakt punktowany podwójnie
4 min każda gra – 12 min + minuta na omówienie gry : błędów itp.
III
Ustawienie frontalne. „Pobudka” – przeciąganie się : ręce w górę, skłon boczny w lewo, w prawo, skłon w przód, skłon w tył, ręce w bok w tył- w tej pozycji skłony boczne 4x.
Sprawdzenie opanowania podanych wiadomości, zachęcanie do ćwiczeń w wolnym czasie. Pożegnanie.