Coś z koszykówki.doc

(27 KB) Pobierz
ZGS KOSZYKÓWKA

ZGS KOSZYKÓWKA

 

KLASA: V, chłopcy , 20 osób ćwiczących , 2 niećwiczące, 45 min

S: koordynacja wzrokowo – ruchowa

U: rzut z dwukroku z L i R strony

W: Przepisy : kroki, faul ofensywny, podwójne kozłowanie

P: przeżywanie zadowolenia z pokonywania trudności – wyk. trudnych elementów

 

 

 

 

Tok

Treść

Int. treści

Uwagi

I

Zbiórka, sprawdzenie listy obecności –gotowości do ćw., przekazanie celu lekcji

 

Rozgrzewka:

Zabawa ożywiająca – bieg na drugą stronę i z powrotem: na sygnał  położenie się na plecach ręce wzdłuż tułowia, przetoczenie w lewo, w prawo, powstanie i kontynuowanie biegu – kto pierwszy dobiegnie z powrotem wygrywa  2x

30 sec truchtu dookoła sali

15 sec przyśpieszenia do biegu

W truchcie:

·         na sygnał pompka (i), 1,2 ,3, 4, 5 – 8

·         na sygnał 5 brzuszków, potem 10, 15.

·         na sygnał 5 podskoków z dociągnięciem kolan do klatki piersiowej 3x

Zabranie piłek, dobranie w pary. Ustawienie w parach naprzeciwko siebie odl. Ok. 6 – 8 m

·         podania z przed klatki piersiowej oburącz 20 sec

·         podania jednorącz, po złapaniu piłki oburącz i koźle ręką mającą wykonać rzut, co rzut zmiana ręki

·         jeden z ćwiczących kozłuje a drugi w tym czasie wykonuje 10 przysiadów – podanie i zmiana w parze

Odłożenie piłek. (bez zmiany ustawienia)

Pozycja wyjściowa Siad prosty płaski; ręce przed sobą..

·         Skręty tułowia położeniem rąk za sobą i dotknięciem klatką piersiową podłogi 12 razy.

·         Z pozycji wyjściowej – próba dotknięcia palców u stóp rękami (przy nogach z kolanami prostymi)

·         3x mostek wytrzymany po 5 sec

Powstanie .

 

 

 

II – cz. Główna

Tech. : el. doskonalony : kozłowanie po całej sali, drugą ręką staramy się wybić koledze piłkę. Każdy podlicza własną liczbę strat i wybić. (wybieramy jedną osobę, której liczymy punkty)

S U P

W – błąd podwójnego kozłowania

Po wyk. ćwiczenia sprawdzenie wyników

 

Pokaz, objaśnienie – zaznaczenie, że noga na którą mamy stanąć podczas łapania piłki w obie ręce ma być ta sama co strona z której nabiegamy:  prawa strona – prawa noga.

1.      Nauka rzutu z biegu :Nabieg w stronę kosza kozłując, chwyt piłki na nogę prawą,  wybicie z lewej, wysoki wyskok w stronę kosza i rzut.

 

 

Dzielimy klasę na tyle grup ile mamy koszy : 4 kosze : dziele

Klasę na cztery grupy.

S U W: kroki

4 min

 

2. Nauka dwutaktu z lewej strony: Ustawienie jak w ćwiczeniu poprzednim. Lecz tym razem  w połowie odległości grupy od kosza ustawiamy stałych trzymających piłkę do wzięcia dla ćwiczącego (w dwóch grupach są to niećwiczące, w dwóch są to stali zmieniający się co 2 kolejki). W biegu zabranie piłki w odpowiednim momencie  -kroku na lewą nogę, odbicie z prawej nogi i rzut.

 

4 min

 

3. Jak w ćwiczeniu 1. Tylko, że z lewej strony – już bez stałych; chwyt piłki, po kozłowaniu, na nogę lewą i rzut do kosza.

 

4 min

 

4. Gra szkolna – turniej: w tych samych grupach w których ćwiczyli grają o 1 i 2  miejsce, 3’ będzie egzekwo

 

Niećwiczący pomagają w liczeniu punktów i sędziowaniu.

U W S

Dwutakt punktowany podwójnie

4 min każda gra – 12 min + minuta na omówienie gry : błędów itp.

III

Ustawienie frontalne. „Pobudka” – przeciąganie się : ręce w górę, skłon boczny w lewo, w prawo, skłon w przód, skłon w tył, ręce w bok w tył- w tej pozycji skłony boczne 4x.

 

Sprawdzenie  opanowania podanych wiadomości, zachęcanie do ćwiczeń w wolnym czasie. Pożegnanie.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin