dbamy o czystość i zdrowie..pdf

(168 KB) Pobierz
431517561 UNPDF
Konspekt zajęcia otwartego dla rodziców
Wiek dzieci - 4 - łatki
Temat kompleksowy: Dbamy o czystość i zdrowie
Temat dnia: Wesołe instrumenty
Cele:
- zapoznawanie z różnymi instrumentami perkusyjnymi i odpowiadającą im
techniką gry,
- wzbogacanie wyobraźni, uwrażliwienie słuchu, przybliżenie świata
muzyki.
Lp. Sytuacje edukacyjne
Cele operacyjne
Środki
dydaktyczne
Dzieci potrafią:
1.
Nauczycielka zaprasza dzieci do
wspólnej zabawy integrującej w
kole „Iskierka"
kolejno
przekazać
„iskierkę"
-
uścisk
dłoni
następnej
osobie siedzącej
obok
2.
Budzenie własnego ciała.
Dzieci odkrywają różne sposoby
wydobywania dźwięków przy
pomocy własnego ciała: rąk, nóg,
języka.
- klaszczą w dłonie,
- uderzają dłońmi o kolana,
podłogę,
- wywoływać
dźwięki
nie
mając
w
dłoniach
żadnego
instrumentu
431517561.001.png
zabawę' ^
Wybrać jeden
odgłos
własnego
stworzyć
orkiestrę
4.
Zabawa pt.\ „ Co pizedstswia
instrumentów
cienie instrumentów ( trąbka, flet,
skrzypce, grzechotka )
nazwać go,
za pomocą]
głosu i gestu 1
zaprezentować
grę na tych
instrumentach ,-
Rozpoznawanie brzmienia
instrumentów muzycznych.
Nauczycielka prezentuje
instrumenty, a następnie chowa/
za parawanem. Dzieci rozpoznają
instrumenty
rozpoznawać
brzmienie
instrumentów
muzycznych,
-trójkąt
bębenek,
grzechotka,
nazwa
instrumenty
te
dzwonki,
koiatka,
tamburyn,
parawan
muzyczne
po
wydawanych
przez
nie
dźwiękach.
6.
Gra
perkusyjnych.
Dzieci wybierają dowolny
instrument perkusyjny i próbują
na nim grać:
- dowolny rytm,
- rytm podany przez kolegę,
- rytm
na
instrumentach
zagrać dowolny
rytm,
próbują
odtworzyć
prezentowany
rytm
-zestaw
instrumentów
dla
każdego
dziecka
podany
przez
nauczycielkę
431517561.002.png
- pstrykaj ą palcami,
- tupią nogami,
- klaskają
3.
Nauczycielka zaprasza do
wspólnej gry, podczas śpiewu
piosenki pt. : „ Mydło lubi
zabawę".
- wybrać jeden z
odgłosów
własnego ciała,
- wspólnie
stworzyć
orkiestrę
4.
Zabawa pt.: „ Co przedstawia
cień?
Dzieci rozpoznają prezentowane
cienie instrumentów ( trąbka, flet,
skrzypce, grzechotka )
- rozpoznawać
cień
instrumentu
-sylwety
instrumentów
muzycznych
i
nazwać go,
- za pomocą
głosu i gestu
zaprezentować
grę na tych
instrumentach
5.
Rozpoznawanie brzmienia
instrumentów muzycznych.
Nauczycielka prezentuj e
instrumenty, a następnie chowa
za parawanem. Dzieci rozpoznają
instrumenty
- rozpoznawać
brzmienie
instrumentów
muzycznych,
- nazwać
-trójkąt
bębenek,
grzechotka,
talerze,
dzwonki,
kołatką
tamburyn,
parawan
te
muzyczne
po
instrumenty
wydawanych
przez
nie
dźwiękach.
6.
Gra
na
instrumentach
- zagrać dowolny
rytm,
- próbują
odtworzyć
prezentowany
rytm
-zestaw
instrumentów
dla
perkusyjnych.
Dzieci wybierają dowolny
instrument perkusyjny i próbują
na nim grać:
- dowolny rytm,
- rytm podany przez kolegę,
- rytm
każdego
dziecka
podany
przez
nauczycielkę
431517561.003.png
Zabawa pt.: „ Echo muzyczne".
Wybrane dziecko gra na
instrumencie za parawanem.
Dzieci, które mają taki sam
instrument odzywają się.
rozpoznawać
brzmienie
grającego
instrumentu,
zagrać
-zestaw
instrumentów
na
instrumencie
8.
Taniec z chustami.
Nauczycielka rozpoczyna taniec z
chustą, dzieci mogą tańczyć w
sposób dowolny.
improwizować
taniec
- nagranie z
muzyką, chusty
do
słyszanej
muzyki,
wykorzystać w
tańcu rekwizyt
9.
Praca przy stolikach.
Według własnego pomysłu dzieci
ozdabiają grzechotki.
samodzielnie
pomalować
grzechotki,
wymyśleć,
narysować
wzorki
- karty pracy
Opracowała i przeprowadziła:
Renata Gąsior
Dnia 10. 11.2004
431517561.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin