NIEDŹWIADEK
Prawa łapka - (pokazujemy prawą rękę)
Lewa łapka - (pokazujemy lewą rękę)Ja jestem niedźwiadek - (wskazujemy siebie)Prawa nóżka - (pokazujemy prawą nogę)
Lewa nóżka - (pokazujemy lewą nogę)A to jest mój zadek - (wypinamy pupę i klepiemy się po niej)Kocham miodek, lubię miodek - (głaszczemy się po brzuchu)I kradnę go pszczółkom - (robimy gest rękami w powietrzu jakbyśmy coś zabierali)Jedną łapką - (pokazujemy prawą rękę)Drugą łapką - (pokazujemy lewą rękę)Albo ciągnę rurką – (robimy rurkę przy ustach i ruszamy palcami)
PADA DESZCZYK
Pada deszczyk, pada deszczyk, kapu kap, kapu kap,A niech sobie pada, a niech sobie pada, kapu kap, kapu kap.Opis:Postawa początkowa: Zuchy stają w kole i chwytają się za ramiona, śpiewając poruszają się po obwodzie koła w równym tempie: dwa kroki dostawne w prawo, jeden krok dostawny w lewo.
ZRÓBMY KÓŁKA DWA
Zróbmy kółka dwa, niech zabawa trwa,Zabawimy się wesoło on i ty i jaChodźże ze mną całusa ci dam tararaChodźże ze mną całusa ci dam .. raz, dwa, raz...
Opis:
1. Tworzymy dwa kółka – jedno większe na zewnątrz, mniejsze wewnątrz.
2. Oba obracają się w przeciwne strony.
3. Po zaśpiewaniu piosenki kółka zatrzymują się i osoby z wewnętrznego mają za zadanie pocałować osobę z koła na zewnątrz.
4. Osoba pocałowana zamienia się miejscem z całującą. Zabawa trwa dalej...
EKSTRA MAJA W HIMALAJACH
Ekstra Maja w Himalajach Cing Ciang, Cing Ciang Ciong Ekstra Maja w Himalajach Cing Ciang, Cing Ciang Ciong Togi Pegi x2Cing Ciang, Cing Ciang Ciong Togi Pegi x2Cing Ciang, Cing Ciang Ciong Za każdym razem ruchy do pląsu robimy szybciej – Opis:Ekstra- obydwie ręce uderzają o przednią część udMaja- prawa ręka krzyżuje się na klatce piersiowej dłonią dotykając okolicy lewego obojczykaw Hima – obydwie ręce uderzają o przednią część udlajach – lewa ręka krzyżuje się na klatce piersiowej dłonią dotykając okolicy prawego obojczykaCing Ciang, Cing Ciang Ciong – uderzenie rękoma w uda, następnie skrzyżowanie rąk na klatce piersiowejTogi Pegi x2 – złożenie dłoni, głowa pochyla się ku nimCing Ciang, Cing Ciang Ciong – uderzenie rękoma w uda, następnie skrzyżowanie rąk na klatce piersiowej
UFOLUDEK
Ja jestem ufoludek, ufoludekNa Marsie mam ogródek, mam ogródekGdy chodzę na spacery, na spaceryTo przedziwne mam maniery.Ref.:Ti, ti, ta, ti, ti, ta,Tańczę sobie na dwa pa,Ti, ti, ta, ti, ti, ta,Tańczę na dwa pa.Na Ziemi mam wakacje, mam wakacje,Tu wszędzie są akacje, są akacje.Prawdziwie barwne kwiaty, barwne kwiatyA w ogóle świat jest w łaty.
Opis:1. Dzieci wskazują na siebie.2. Zataczają ręką koło, pokazując w ten sposób wyimaginowany ogródek.3. Wędrują w miejscu.4. Robią bezradną minę i odpowiedni ruch rękoma.5. Wyciągają dłonie przed siebie, przesuwają je raz w lewo, raz w prawo.6. Okręcają się wokół siebie.
MIOTLARZ
Ja jestem miotlarzem bez pary I szukam drugiego niezdary.Nie tego, nie tego, tamtego. Znalazłem miotlarza drugiego.
1. Uczestnicy zabawy tworzą pary i maszerują wkoło.
2. W środku koła, bez pary chodzi "miotlarz".
3. Przy słowach drugiej zwrotki pary rozłączają się i dzieci stają w dość dużej odległości od siebie, a "miotlarz" przechadza się między nimi szukając partnera.
4. Gdy tylko dokona wyboru, pozostałe dzieci również - jak najszybciej - tworzą pary.
5. Ten, kto zostanie sam, będzie "miotlarzem".
STARY ABRAHAM
Stary Abraham miał siedmiu synów,Siedmiu synów miał stary Abraham.A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka.Stary Abraham miał siedmiu synów,Siedmiu synów miał stary Abraham.A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka.
Stary Abraham miał siedmiu synów,Siedmiu synów miał stary Abraham.A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga.
Stary Abraham miał siedmiu synów,Siedmiu synów miał stary Abraham.A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga.
Stary Abraham miał siedmiu synów,Siedmiu synów miał stary Abraham.A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga i do tego jeszcze głowa.
Stary Abraham miał siedmiu synów,Siedmiu synów miał stary Abraham.A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak…
Po każdym odśpiewaniu zwrotki powtarzamy dotychczas wymienione nazwy części ciała, dodając do nich kolejną: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga, głowa. Dzieci podczas śpiewu poruszają, wymienioną jako ostatnią, częścią ciała lub poruszają wszystkimi wymienionymi częściami ciała.
DWÓM TAŃCZYĆ SIĘ ZACHCIAŁO
Wszyscy stoją w kręgu, dwóch uczestników zabawy wchodzi do środka.
Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało, Lecz im się nie udało - fari, fari, fara! (stojący w środku koła uczestnicy, łączą się w pary i łapią się za ręce - tak ustawieni tańczą poleczkę dookoła kręgu – zwróciwszy twarze w kierunku ruchu, podskokami przesuwają się po obwodzie koła)Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą. (tańczący zatrzymują się i ustawieni naprzeciw siebie przeskakują z nogi na nogę i przeciągają raz jedną, raz drugą rękę, jakby się kłócili)Ja nie chcę tańczyć z tobą - fari, fari, fara! (puszczają ręce partnera i szukają partnerów spośród stojących na obwodzie koła, śpiewając:)Poszukam se innego, innego, innego, Do tańca zdolniejszego - fari, fari, fara! (każdy zaprasza jedną osobę z kręgu do środka koła)Zatańczmy więc wesoło, wesoło, wesoło Niech się obróci koło - fari, fari, fara! (cała środkowa czwórka wiąże młynek i tańcząc śpiewa z innymi)
Pingwinek
Och jak przyjemnie, I jak wesoło,W pingwina tańczy się – raz dwa trzyRaz nóżka w prawoRaz nóżka w lewo,Do przodu, do tyłu,I raz, dwa, trzy.Opis:
Zuchy stają w szeregu, łapią się w pasie i śpiewając ruszają:Na:
1. Się – raz dwa trzy - podskakujemy trzy razy do przodu
2. Raz nóżka w lewo - wystawiamy lewą nogę
3. Raz nóżka w prawo - wystawiamy prawą nogę
4. Do przodu - podskakujemy raz do przodu
5. Do tyłu - podskakujemy raz do tyłu
6. I raz, dwa, trzy - podskakujemy trzy razy do przodu
SZŁA KASICZKA
Szła Kasiczka do ogrodu z koszyczkiemSpotkała się z ogrodniczkiem Jasiczkiem.Ogrodniczku, ogrodniczku pomóż mi,Bo z koszyczkiem na ramieniu ciężko mi.La, la, la......bo z koszyczkiem na ramieniu ciężko mi.Opis:
1. Dzieci stoją na obwodzie koła parami, trzymając się za ręce.
2. W środku stoi jedno dziecko – to Kasiczka.
3. Pary poruszają się podskokami po obwodzie koła w prawą stronę, a Kasiczka w kierunku przeciwnym.
4. Na słowa: la, la, la... – tworzą się dwa koła, współśrodkowe, z których wewnętrzne porusza się w lewo, a zewnętrzne w prawo.
5. Do koła wewnętrznego wtacza się Kasiczka.
6. Dzieci poruszają się w rytm melodii podskokami, klaszcząc w dłonie.
7. Na słowo: mi – łączą się ponownie w pary.
8. Osoba, która nie ma partnera zostaje Kasiczką.
PŁYNĄ STATKI Z BANANAMI
Płyną statki z bananami w siną dal
Łabi du daj daj, łabi du daj.
A każdy ładowacz śpiewa tak
Podaj, podaj, podaj mi proszę bananów kosz.
W rytm melodii wykonujemy następujące ruchy: kierujemy biodra w prawo, potem w lewo, w przód i w tył. Potem w prawo, w lewo, itd. Stoimy przy tym w kole, łapiąc się z tyłu rękami. Z każdym kolejnym powtórzeniem pląsu systematycznie przyspieszamy.
Inną wersją tego pląsu jest uderzanie o kolana najpierw sąsiada z prawej strony, potem własne, potem sąsiada z lewej strony, potem znowu własne, z prawej itd. (ten pląs można również wykonywać siedząc).
KSIĘŻYC RAZ ODWIEDZIŁ STAW
Księżyc raz odwiedził staw, Bo miał dużo ważnych spraw, Zobaczyły go szczupaki:Kto to taki, kto to taki?Księżyc na to odrzekł szybko:Jestem sobie złotą rybką.Słysząc taką pogawędkę, Rybak złowił go na wędkę. Dusił całą noc w śmietanie I zjadł rano na śniadanie.
· Księżyc raz odwied...
knadala