Opis pląsów.doc

(105 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

NIEDŹWIADEK

Prawa łapka - (pokazujemy prawą rękę)

Lewa łapka - (pokazujemy lewą rękę)
Ja jestem niedźwiadek - (wskazujemy siebie)
Prawa nóżka - (pokazujemy prawą nogę)

Lewa nóżka - (pokazujemy lewą nogę)
A to jest mój zadek - (wypinamy pupę i klepiemy się po niej)
Kocham miodek, lubię miodek - (głaszczemy się po brzuchu)
I kradnę go pszczółkom - (robimy gest rękami w powietrzu jakbyśmy coś zabierali)
Jedną łapką - (pokazujemy prawą rękę)
Drugą łapką - (pokazujemy lewą rękę)
Albo ciągnę rurką – (robimy rurkę przy ustach i ruszamy palcami)

 

PADA DESZCZYK

Pada deszczyk, pada deszczyk, kapu kap, kapu kap,
A niech sobie pada, a niech sobie pada, kapu kap, kapu kap.

Opis:
Postawa początkowa: Zuchy stają w kole i chwytają się za ramiona, śpiewając poruszają się po obwodzie koła w równym tempie: dwa kroki dostawne w prawo, jeden krok dostawny
w lewo.

ZRÓBMY KÓŁKA DWA

Zróbmy kółka dwa, niech zabawa trwa,
Zabawimy się wesoło on i ty i ja
Chodźże ze mną całusa ci dam tarara
Chodźże ze mną całusa ci dam .. raz, dwa, raz...
 

Opis:

1.  Tworzymy dwa kółka – jedno większe na zewnątrz, mniejsze wewnątrz.

2.  Oba obracają się w przeciwne strony.

3.  Po zaśpiewaniu piosenki kółka zatrzymują się i osoby
z wewnętrznego mają za zadanie pocałować osobę z koła na zewnątrz.

4.  Osoba pocałowana zamienia się miejscem z całującą. Zabawa trwa dalej...

 

 

 

 

 

EKSTRA MAJA W HIMALAJACH

Ekstra Maja w Himalajach
Cing Ciang, Cing Ciang Ciong
Ekstra Maja w Himalajach
Cing Ciang, Cing Ciang Ciong
Togi Pegi x2
Cing Ciang, Cing Ciang Ciong
Togi Pegi x2
Cing Ciang, Cing Ciang Ciong

Za każdym razem ruchy do pląsu robimy szybciejOpis:
Ekstra- obydwie ręce uderzają o przednią część ud
Maja- prawa ręka krzyżuje się na klatce piersiowej dłonią dotykając okolicy lewego
obojczyka
w Hima – obydwie ręce uderzają o przednią część ud
lajach – lewa ręka krzyżuje się na klatce piersiowej dłonią dotykając okolicy prawego obojczyka
Cing Ciang, Cing Ciang Ciong – uderzenie rękoma w uda, następnie skrzyżowanie rąk na klatce piersiowej
Togi Pegi x2 – złożenie dłoni, głowa pochyla się ku nim
Cing Ciang, Cing Ciang Ciong – uderzenie rękoma w uda, następnie skrzyżowanie rąk na klatce piersiowej

 

UFOLUDEK

Ja jestem ufoludek, ufoludek
Na Marsie mam ogródek, mam ogródek
Gdy chodzę na spacery, na spacery
To przedziwne mam maniery.

Ref.:
Ti, ti, ta, ti, ti, ta,
Tańczę sobie na dwa pa,
Ti, ti, ta, ti, ti, ta,
Tańczę na dwa pa.

Na Ziemi mam wakacje, mam wakacje,
Tu wszędzie są akacje, są akacje.
Prawdziwie barwne kwiaty, barwne kwiaty
A w ogóle świat jest w łaty.
 

Opis:
1. Dzieci wskazują na siebie.
2. Zataczają ręką koło, pokazując w ten sposób wyimaginowany ogródek.
3. Wędrują w miejscu.
4. Robią bezradną minę i odpowiedni ruch rękoma.
5. Wyciągają dłonie przed siebie, przesuwają je raz w lewo, raz w prawo.
6. Okręcają się wokół siebie.

 

MIOTLARZ

Ja jestem miotlarzem bez pary
I szukam drugiego niezdary.
Nie tego, nie tego, tamtego.
Znalazłem miotlarza drugiego.
 

Opis:

1.  Uczestnicy zabawy tworzą pary i maszerują wkoło.

2.  W środku koła, bez pary chodzi "miotlarz".

3.  Przy słowach drugiej zwrotki pary rozłączają się i dzieci stają w dość dużej odległości od siebie, a "miotlarz" przechadza się między nimi szukając partnera.

4.  Gdy tylko dokona wyboru, pozostałe dzieci również - jak najszybciej - tworzą pary.

5.  Ten, kto zostanie sam, będzie "miotlarzem".

 

 

 

 

STARY ABRAHAM

Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał stary Abraham.
A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka.

Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał stary Abraham.
A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka.

 

Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał stary Abraham.
A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga.

 

Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał stary Abraham.
A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga.

 

Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał stary Abraham.
A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga i do tego jeszcze głowa.

 

Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał stary Abraham.
A oni siedli, i nic nie jedli, tylko śpiewali sobie tak…

 

Opis:

Po każdym odśpiewaniu zwrotki powtarzamy dotychczas wymienione nazwy części ciała, dodając do nich kolejną: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga, głowa. Dzieci podczas śpiewu poruszają, wymienioną jako ostatnią, częścią ciała lub poruszają wszystkimi wymienionymi częściami ciała.

 

 

 

 

 

 

 

DWÓM TAŃCZYĆ SIĘ ZACHCIAŁO

Wszyscy stoją w kręgu, dwóch uczestników zabawy wchodzi do środka.

Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało,
Lecz im się nie udało - fari, fari, fara! (stojący w środku koła uczestnicy, łączą się w pary i łapią się za ręce - tak ustawieni tańczą poleczkę dookoła kręgu – zwróciwszy twarze w kierunku ruchu, podskokami przesuwają się po obwodzie koła)
Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą. (tańczący zatrzymują się
i ustawieni naprzeciw siebie przeskakują z nogi na nogę i przeciągają raz jedną, raz drugą rękę, jakby się kłócili)
Ja nie chcę tańczyć z tobą - fari, fari, fara! (puszczają ręce partnera i szukają partnerów spośród stojących na obwodzie koła, śpiewając:)
Poszukam se innego, innego, innego,
Do tańca zdolniejszego - fari, fari, fara! (każdy zaprasza jedną osobę z kręgu do środka koła)
Zatańczmy więc wesoło, wesoło, wesoło
Niech się obróci koło - fari, fari, fara! (cała środkowa czwórka wiąże młynek i tańcząc śpiewa z innymi)
 

 

 

Pingwinek

Och jak przyjemnie,
I jak wesoło,
W pingwina tańczy
się – raz dwa trzy
Raz nóżka w prawo
Raz nóżka w lewo,
Do przodu, do tyłu,
I raz, dwa, trzy.

Opis:

Zuchy stają w szeregu, łapią się w pasie i śpiewając ruszają:
Na:

1.  Się – raz dwa trzy - podskakujemy trzy razy do przodu

2.  Raz nóżka w lewo - wystawiamy lewą nogę

3.  Raz nóżka w prawo - wystawiamy prawą nogę

4.  Do przodu - podskakujemy raz do przodu

5.  Do tyłu - podskakujemy raz do tyłu

6.  I raz, dwa, trzy - podskakujemy trzy razy do przodu

 

 

 

SZŁA KASICZKA

Szła Kasiczka do ogrodu z koszyczkiem
Spotkała się z ogrodniczkiem Jasiczkiem.
Ogrodniczku, ogrodniczku pomóż mi,
Bo z koszyczkiem na ramieniu ciężko mi.
La, la, la......bo z koszyczkiem na ramieniu ciężko mi.

Opis:

1.  Dzieci stoją na obwodzie koła parami, trzymając się za ręce.

2.  W środku stoi jedno dziecko – to Kasiczka.

3.  Pary poruszają się podskokami po obwodzie koła w prawą stronę, a Kasiczka w kierunku przeciwnym.

4.  Na słowa: la, la, la... – tworzą się dwa koła, współśrodkowe,
z których wewnętrzne porusza się w lewo, a zewnętrzne
w prawo.

5.  Do koła wewnętrznego wtacza się Kasiczka.

6.  Dzieci poruszają się w rytm melodii podskokami, klaszcząc
w dłonie.

7.  Na słowo: mi – łączą się ponownie w pary.

8.  Osoba, która nie ma partnera zostaje Kasiczką.

 

 

PŁYNĄ STATKI Z BANANAMI

Płyną statki z bananami w siną dal

Łabi du daj daj, łabi du daj.

A każdy ładowacz śpiewa tak

Łabi du daj daj, łabi du daj.

 

Podaj, podaj, podaj mi proszę bananów kosz.

Podaj, podaj, podaj mi proszę bananów kosz.

 

Opis:

W rytm melodii wykonujemy następujące ruchy: kierujemy biodra w prawo, potem w lewo, w przód i w tył. Potem w prawo, w lewo, itd. Stoimy przy tym w kole, łapiąc się z tyłu rękami. Z każdym kolejnym powtórzeniem pląsu systematycznie przyspieszamy.

 

Inną wersją tego pląsu jest uderzanie o kolana najpierw sąsiada
z prawej strony, potem własne, potem sąsiada z lewej strony, potem znowu własne, z prawej itd. (ten pląs można również wykonywać siedząc).

 

 

 

 

KSIĘŻYC RAZ ODWIEDZIŁ STAW

Księżyc raz odwiedził staw,
Bo miał dużo ważnych spraw,
Zobaczyły go szczupaki:
Kto to taki, kto to taki?

Księżyc na to odrzekł szybko:
Jestem sobie złotą rybką.
Słysząc taką pogawędkę,
Rybak złowił go na wędkę.

Dusił całą noc w śmietanie
I zjadł rano na śniadanie.

·        Księżyc raz odwied...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin