PLAN PRACY03.docx

(44 KB) Pobierz

 

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

GRUPY  V

NA ROK SZKOLNY 2010/2011

 

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc marzec

Tematyka tygodniowa:

1.      Robimy zakupy.

2.      W marcu jak w garncu.

3.      Wiosna w błękitnej sukience.

4.      W wiejskiej zagrodzie.             

5.      Wiosenna łąka.

 

Dzieci będą:

Ø      Wymieniać zjawiska atmosferyczne,

Ø      Rozwiązywać różne zagadki,

Ø      Utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej,

Ø      Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali,

Ø      Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie,

Ø      Rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach,

Ø      Zachęcane do zdrowego odżywiania się, degustacji surówek,

Ø      Rozwijać percepcję słuchową i wzrokową,

Ø      Prowadzić hodowlę roślin w kąciku przyrodniczym,

Ø      Rozwijać ekspresję plastyczną,

Ø      Rozwijać umiejętności wokalne,

Ø      Rozpoznawać oznaki zbliżającej się wiosny,

Ø      Rozwijać umiejętność porównywania masy, wielkości przedmiotów,

Ø      Tworzyć nowe słowa z innych słów,

Ø      Wymieniać nazwy niektórych ptaków powracających do nas wiosną,

Ø      Wymieniać nazwy zwierząt hodowlanych w zagrodzie wiejskiej.

Ø      Wymieniać nazwy roślin i zwierząt żyjących na łące.

Ø      Przedstawiać program artystyczny dla rodziców o tematyce wiosenno – świątecznej.

 

 

Kąciki zainteresowań:

 

Kącik- przyrody

ü      Wysiew trawy, rzeżuchy, słonecznika,

ü      Założenie hodowli fasoli – obserwacja jak nasiona rosną w słońcu i w cieniu,

Kącik – kalendarz- pora  roku, miesiąc, dzień i data  -zaznaczane przez dzieci,

Kącik –Jestem bezpieczny podczas podróży autokarem,

Kącik – Sklep.

Kącik – Dojrzałość emocjonalna: zachowanie przy stole, reakcja na sytuacje stresowe.

 

 

Współpraca z  rodzicami:

1.      Kontakty indywidualne

2.      Artykuł na gazetkę grupową

3.      Wiadomości na krzynkach  e –mail.

4.      Wiadomości na stronie internetowej przedszkola.

5.      Kiermasz świąteczny.

6.      Występy dzieci.

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Robimy zakupy.

Podstawa programowa dla kl. I – Radzi  sobie w sytuacjach życiowych, których pomyślne zakończenie wymaga dodawania lub odejmowania.

CEL OGÓLNY:  Wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach lub innych zbiorach zastępczych.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

28.02.11

Poniedz.

 

 

W sklepie.

Zachęcanie do samodzielnego robienia zakupów.

I – Schodzenie się dzieci – zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.

·         Wybór dzieci do pełnienia cotygodniowych dyżurów w kącikach zainteresowań.

·         Zaznaczenie kalendarza pogody – utrwalenie znajomości pór roku.

II – Ćwiczenia poranne –zestaw XXIII wg autora.

·         Czynności opiekuńczo – samoobsługowe.

·         Zab.”Przekazywanie piórka”

·         Wycieczka do sklepu.

·         Rozmowy nt wycieczki

·         Zab.”Przekazywanie piórka”

·         Organizowanie kącika - sklep

·         Słuchanie bajki czytanej przez N - la

III – Kolorowanie- sklep

·         Ćw. rozwijające sprawność ruchową ręki – H. Tymichowa

·         Zab.”Przekazywanie piórka”

·         Zabawy dowolne w wybranych kącikach.

·         Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami.

 

ü      Kupuje pojedyncze towary,

ü      Urządza kącik sklep

ü      Starannie wykonuje ćwiczenia graficzne

 

1.03.11

Wtorek

 

 

W cukierni.

Poznanie cukierni.

I – Schodzenie się dzieci – zabawy konstrukcyjne z dowolnie wybranych materiałów.

·         Zaznaczenie kalendarza pogody – utrwalenie znajomości dni tygodnia.

·         Wzbogacanie kącika sklepowego.

·         Rysowanie po śladzie.

II - Ćwiczenia poranne –zestaw XXIII wg autora.

·         Czynności opiekuńczo – samoobsługowe.

·         Taniec: ćwiczenie kroków tańca hiszpańskiego i motyli.

·         Oglądnie obrazków przedstawiających wystawy różnych sklepów.

·         Słuchanie opowiadania h. Łochockiej „Jak wróbelek, niebożę, siadł na wentylatorze”- rozmowa nt treści

·         Zab. ruchowo naśladowcza „Idziemy na zakupy”

·         Zabawy przy piosence „Zakupy”

·         Spacer po okolicy – oglądamy wystawę cukierni.

·         Słuchanie bajki czytanej przez N – la

III – Angielski

·         Zab twórcza- rozpoznajemy produkty po smaku.

·         Zab. ruchowo naśladowcza „Idziemy na zakupy”

·         Ćwiczenia słuchowe dzielenie na głoski nazw obrazków

·         Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne.

 

ü      Wymienia produkty, które można kupić w cukierni,

ü      Bawi się przy muzyce.

 

2.03.11

Środa

 

 

Koszyk na zakupy.

Rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie umiejętności wycinania.

I - Schodzenie się dzieci – zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.

·         Zab „Spagrtti” wg Vopla

·         Liczenie słów w zdaniach

·         Zaznaczenie kalendarza pogody

II - Ćwiczenia poranne –zestaw XXIII wg autora.

·         Czynności opiekuńczo – samoobsługowe.

·         Zab. Dyd. „Idziemy do sklepu”

·         Zab. ruchowo naśladowcza „Idziemy na zakupy”

·         Ćwiczenia gimnastyczne met. twórczą W. Sherborne zestaw X

·         Wykonanie papierowego koszyka na zakupy

·         Spacer – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

·         Słuchanie bajki czytanej przez N –la

III – Religia.

·         Zab. ze śpiewem „Mało nas”

·         Zab. ruchowo naśladowcza „Idziemy na zakupy”

·         Zab twórcza „Co nie pasuje?”

·         Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne.

ü      Dzieli na głoski słowa – nazwy obrazków,

ü      Wycina proste kształty,

ü      Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,

3.03.11

Czwartek

 

 

Zabawy wagą.

Rozwijanie umiejętności porównywania masy przedmiotów, rozwijanie mowy.

I – Schodzenie się dzieci – zabawy w kąciku sklep.

·         Wskazanie różnic pomiędzy wagami.

·         Zab. ruchowo naśladowcza „Idziemy na zakupy”

·         Zaznaczenie kalendarza pogody

II – Ćwiczenia poranne –zestaw XXIII wg autora.

·         Czynności opiekuńczo – samoobsługowe.

·         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin