PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
GRUPY V
NA ROK SZKOLNY 2010/2011
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc marzec
Tematyka tygodniowa:
1. Robimy zakupy.
2. W marcu jak w garncu.
3. Wiosna w błękitnej sukience.
4. W wiejskiej zagrodzie.
5. Wiosenna łąka.
Dzieci będą:
Ø Wymieniać zjawiska atmosferyczne,
Ø Rozwiązywać różne zagadki,
Ø Utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej,
Ø Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali,
Ø Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie,
Ø Rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach,
Ø Zachęcane do zdrowego odżywiania się, degustacji surówek,
Ø Rozwijać percepcję słuchową i wzrokową,
Ø Prowadzić hodowlę roślin w kąciku przyrodniczym,
Ø Rozwijać ekspresję plastyczną,
Ø Rozwijać umiejętności wokalne,
Ø Rozpoznawać oznaki zbliżającej się wiosny,
Ø Rozwijać umiejętność porównywania masy, wielkości przedmiotów,
Ø Tworzyć nowe słowa z innych słów,
Ø Wymieniać nazwy niektórych ptaków powracających do nas wiosną,
Ø Wymieniać nazwy zwierząt hodowlanych w zagrodzie wiejskiej.
Ø Wymieniać nazwy roślin i zwierząt żyjących na łące.
Ø Przedstawiać program artystyczny dla rodziców o tematyce wiosenno – świątecznej.
Kąciki zainteresowań:
Kącik- przyrody –
ü Wysiew trawy, rzeżuchy, słonecznika,
ü Założenie hodowli fasoli – obserwacja jak nasiona rosną w słońcu i w cieniu,
Kącik – kalendarz- pora roku, miesiąc, dzień i data -zaznaczane przez dzieci,
Kącik –Jestem bezpieczny podczas podróży autokarem,
Kącik – Sklep.
Kącik – Dojrzałość emocjonalna: zachowanie przy stole, reakcja na sytuacje stresowe.
Współpraca z rodzicami:
1. Kontakty indywidualne
2. Artykuł na gazetkę grupową
3. Wiadomości na krzynkach e –mail.
4. Wiadomości na stronie internetowej przedszkola.
5. Kiermasz świąteczny.
6. Występy dzieci.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Robimy zakupy.
Podstawa programowa dla kl. I – Radzi sobie w sytuacjach życiowych, których pomyślne zakończenie wymaga dodawania lub odejmowania.
CEL OGÓLNY: Wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach lub innych zbiorach zastępczych.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
28.02.11
Poniedz.
W sklepie.
Zachęcanie do samodzielnego robienia zakupów.
I – Schodzenie się dzieci – zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.
· Wybór dzieci do pełnienia cotygodniowych dyżurów w kącikach zainteresowań.
· Zaznaczenie kalendarza pogody – utrwalenie znajomości pór roku.
II – Ćwiczenia poranne –zestaw XXIII wg autora.
· Czynności opiekuńczo – samoobsługowe.
· Zab.”Przekazywanie piórka”
· Wycieczka do sklepu.
· Rozmowy nt wycieczki
· Organizowanie kącika - sklep
· Słuchanie bajki czytanej przez N - la
III – Kolorowanie- sklep
· Ćw. rozwijające sprawność ruchową ręki – H. Tymichowa
· Zabawy dowolne w wybranych kącikach.
· Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami.
ü Kupuje pojedyncze towary,
ü Urządza kącik sklep
ü Starannie wykonuje ćwiczenia graficzne
1.03.11
Wtorek
W cukierni.
Poznanie cukierni.
I – Schodzenie się dzieci – zabawy konstrukcyjne z dowolnie wybranych materiałów.
· Zaznaczenie kalendarza pogody – utrwalenie znajomości dni tygodnia.
· Wzbogacanie kącika sklepowego.
· Rysowanie po śladzie.
II - Ćwiczenia poranne –zestaw XXIII wg autora.
· Taniec: ćwiczenie kroków tańca hiszpańskiego i motyli.
· Oglądnie obrazków przedstawiających wystawy różnych sklepów.
· Słuchanie opowiadania h. Łochockiej „Jak wróbelek, niebożę, siadł na wentylatorze”- rozmowa nt treści
· Zab. ruchowo naśladowcza „Idziemy na zakupy”
· Zabawy przy piosence „Zakupy”
· Spacer po okolicy – oglądamy wystawę cukierni.
· Słuchanie bajki czytanej przez N – la
III – Angielski
· Zab twórcza- rozpoznajemy produkty po smaku.
· Ćwiczenia słuchowe dzielenie na głoski nazw obrazków
· Podsumowanie dnia; rozmowy indywidualne.
ü Wymienia produkty, które można kupić w cukierni,
ü Bawi się przy muzyce.
2.03.11
Środa
Koszyk na zakupy.
Rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie umiejętności wycinania.
I - Schodzenie się dzieci – zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.
· Zab „Spagrtti” wg Vopla
· Liczenie słów w zdaniach
· Zaznaczenie kalendarza pogody
· Zab. Dyd. „Idziemy do sklepu”
· Ćwiczenia gimnastyczne met. twórczą W. Sherborne zestaw X
· Wykonanie papierowego koszyka na zakupy
· Spacer – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
· Słuchanie bajki czytanej przez N –la
III – Religia.
· Zab. ze śpiewem „Mało nas”
· Zab twórcza „Co nie pasuje?”
ü Dzieli na głoski słowa – nazwy obrazków,
ü Wycina proste kształty,
ü Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
3.03.11
Czwartek
Zabawy wagą.
Rozwijanie umiejętności porównywania masy przedmiotów, rozwijanie mowy.
I – Schodzenie się dzieci – zabawy w kąciku sklep.
· Wskazanie różnic pomiędzy wagami.
· ...
Miracz