Krąg tematyczny: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem, salą bohaterem „Książki”
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem
- Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji
- Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia
- Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci
- Kształtowanie świadomości własnego Ja oraz orientacji przestrzennej
Temat dnia
Działania dzieci
Uwagi Realizowane
obszary podstawy
programowej
Uwagi
W naszym przedszkolu jest wesoło
I.
· „Mam na imię…”- dokończenie zdania przez wszystkie dzieci, poznanie imion dzieci
· „Kto to taki?”- zabawa muzyczno-ruchowa
II.
· „Pani Waleria i różowy kocyk”- zapoznanie dzieci z Bęckiem, bohaterem „Książki”
· „Mój znaczek”- przydzielanie dzieciom indywidualnych znaczków w łazience lub w sali
· „Idzie Bęcek do przedszkola”- wysłuchanie wierszyka Z. Staneckiej, opis postaci
III.
· „Mało nas”- zabawa w kole ze śpiewem- z wymienianiem imion
· „Czyj to znaczek”- utrwalenie znajomości przydzielonych znaczków
1.5
8.1
14.5
2.3
3.1
Jestem superprzedszkolakiem
· „Do kogo toczy się piłka”- zabawa integracyjna utrwalająca imiona dzieci
· „Pajacyki”- zabawa ruchowa
· „Tymek, Tomek i pierwszy dzień w przedszkolu”- wysłuchanie opowiadania z „Książki”; rozmowa o bohaterach utworu oraz własnym doświadczeniu dzieci
· „O przedszkolnym rysowaniu”- rozmowa na temat reguł podczas wykonywania prac plastycznych
· „Nasze przedszkole”- rozpoznawanie nastroju chłopca idącego do przedszkola i bawiącego się w przedszkolu
· „Rysunek dla Bęcka”- rysowanie kredkami świecowymi na małej kartce
· „Bęcki”- zabawa muzyczno-ruchowa
· „Bęcek”- lepienie Bęcka z plasteliny
5.3
5.4
3.3
1.1
9.2
Nasze wspólne zabawy
· „Mało nas”- zabawa ruchowa przy muzyce
· „Czyste ręce”- wysłuchanie wiersza I. Salach i mycie rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów
· „Wiem jak wyglądam i jak się nazywam”- wstęp do autoprezentacji na podstawie fragmentu scenariusza E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej; oglądanie swoich sylwetek w lustrze, a następnie przedstawienie się innym
· „Przedszkolaki”- ozdobienie sylwet dzieci z „Wycinanek-składanek”, połączenie w girlandę, umieszczenie pod postaciami wizytówek z imionami dzieci
· „Gdzie jest piłka?”- zapoznanie ze słowami określającymi położenie: na, nad, pod, obok; wykorzystanie tych pojęć w zabawie
· „Zabawki”- wysłuchanie wiersza I. Salach; ustalenie zasady poszanowania i odkładania zabawek na miejsce po skończonej zabawie
2.1
14.1
1.2
Poznajemy tajemnice przedszkola
· „Poznajemy kącik przyrody”- wprowadzenie dzieci w świat przyrody w najbliższym otoczeniu; zapoznanie z roślinami, eksponatami, zbiorami
· „Rybki w akwarium”- zabawa naśladowcza, poruszanie się na wydzielonej powierzchni
· „Jestem sobie przedszkolaczek”- nauka piosenki: prezentacja bębenka, zapoznanie z brzemieniem i sposobem gry na tym instrumencie
· „W naszym ogrodzie”- wyjście do ogrodu, ustalenie zasad zachowania się podczas zabaw z wykorzystaniem sprzętu na placu zabaw
· „W ogrodzie”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem szarf
· „Nasze przedszkole”- zwiedzanie przedszkola
· „Przedszkolaczek”- zabawa rytmiczna przy piosence
12.1
6.5
8.2
Smaczne i zdrowe posiłki
· „Nakrywamy stół w kąciku lalek”- zabawa tematyczna; nauka nakrywania stołu i kultury jedzenia
· „Zanieś śniadanie”- zabawa ruchowa
· „Jestem sobie przedszkolaczek”- utrwalenie piosenki
· „Myszki”- zabawa muzyczno-ruchowa
· „W ogrodzie”- ćwiczenia oddechowe przy muzyce, dmuchanie na liście, źdźbła traw
· „Wąska ścieżka”- zabawa ruchowa; ćwiczenia równowagi
1.3
5.1
Krąg tematyczny: W moim domu nie nudzi się nikomu
- Rozwijanie u dzieci zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy
- Nauka wymiany jeden do jednego
- Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do książek i literatury dla dzieci
- Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi
- Wyrabianie u dzieci poczucia odpowiedzialności za porządek w najbliższym otoczeniu
Kolorowe kredki w pudełeczku noszę
·...
losowa