wrzesien2011.doc

(136 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2011 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe na MIESIĄC WRZESIEŃ 2011 r.:

 

I.  Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas

II. W moim domu nie nudzi się nikomu

III. Stop! Uwaga! Niebezpieczne! Zasad się naucz koniecznie!

IV. Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem, salą bohaterem „Książki”

- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem

- Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji

- Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia

- Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci

- Kształtowanie świadomości własnego Ja oraz orientacji przestrzennej

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

W naszym przedszkolu jest wesoło

I.

·         „Mam na imię…”- dokończenie zdania przez wszystkie dzieci, poznanie imion dzieci

·         „Kto to taki?”- zabawa muzyczno-ruchowa

II.

·         „Pani Waleria i różowy kocyk”- zapoznanie dzieci z Bęckiem, bohaterem „Książki”

·         „Mój znaczek”- przydzielanie dzieciom indywidualnych znaczków w łazience lub w sali

·         „Idzie Bęcek do przedszkola”- wysłuchanie wierszyka Z. Staneckiej, opis postaci

III.

·         „Mało nas”- zabawa w kole ze śpiewem- z wymienianiem imion

·         „Czyj to znaczek”- utrwalenie znajomości przydzielonych znaczków

 

1.5

8.1

 

 

14.5

 

2.3

 

3.1

 

 

 

8.1

2.3

 

 

Jestem superprzedszkolakiem

I.

·         „Do kogo toczy się piłka”- zabawa integracyjna utrwalająca imiona dzieci

·         „Pajacyki”- zabawa ruchowa

II.

·         „Tymek, Tomek i pierwszy dzień w przedszkolu”- wysłuchanie opowiadania z „Książki”; rozmowa o bohaterach utworu oraz własnym doświadczeniu dzieci

·         „O przedszkolnym rysowaniu”- rozmowa na temat reguł podczas wykonywania prac plastycznych

·         „Nasze przedszkole”- rozpoznawanie nastroju chłopca idącego do przedszkola i bawiącego się w przedszkolu

·         „Rysunek dla Bęcka”- rysowanie kredkami świecowymi na małej kartce

III.

·         „Bęcki”- zabawa muzyczno-ruchowa

·         „Bęcek”- lepienie Bęcka z plasteliny

 

5.3

 

5.4

 

 

14.5

 

3.3

 

1.1

 

9.2

 

5.3

 

9.2

 

 

Nasze wspólne zabawy

I.

·         „Mało nas”- zabawa ruchowa przy muzyce

·         „Czyste ręce”- wysłuchanie wiersza I. Salach i mycie rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów

II.

·         „Wiem jak wyglądam i jak się nazywam”- wstęp do autoprezentacji na podstawie fragmentu scenariusza E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej; oglądanie swoich sylwetek w lustrze, a następnie przedstawienie się innym

·         „Przedszkolaki”- ozdobienie sylwet dzieci z „Wycinanek-składanek”, połączenie w girlandę, umieszczenie pod postaciami wizytówek z imionami dzieci

III.

·         Gdzie jest piłka?”- zapoznanie ze słowami określającymi położenie: na, nad, pod, obok; wykorzystanie tych pojęć w zabawie

·         „Zabawki”- wysłuchanie wiersza I. Salach; ustalenie zasady poszanowania i odkładania zabawek na miejsce po skończonej zabawie

 

8.1

 

2.1

 

1.5

 

 

 

 

9.2

 

 

 

 

14.1

 

 

 

1.2

 

Poznajemy tajemnice przedszkola

I.

·         „Poznajemy kącik przyrody”- wprowadzenie dzieci w świat przyrody w najbliższym otoczeniu; zapoznanie z roślinami, eksponatami, zbiorami

·         „Rybki w akwarium”- zabawa naśladowcza, poruszanie się na wydzielonej powierzchni

II.

·         „Jestem sobie przedszkolaczek”- nauka piosenki: prezentacja bębenka, zapoznanie z brzemieniem i sposobem gry na tym instrumencie

·         „W naszym ogrodzie”- wyjście do ogrodu, ustalenie zasad zachowania się podczas zabaw z wykorzystaniem sprzętu na placu zabaw

·         „W ogrodzie”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem szarf

III.

·         „Nasze przedszkole”- zwiedzanie przedszkola

·         „Przedszkolaczek”- zabawa rytmiczna przy piosence

 

 

12.1

 

 

5.3

 

8.1

 

 

 

6.5

 

 

 

5.4

 

6.5

 

8.2

 

Smaczne i zdrowe posiłki

I.

·         „Nakrywamy stół w kąciku lalek”- zabawa tematyczna; nauka nakrywania stołu i kultury jedzenia

·         „Zanieś śniadanie”- zabawa ruchowa

II.

·         „Jestem sobie przedszkolaczek”- utrwalenie piosenki

·         „Myszki”- zabawa muzyczno-ruchowa

III.

·         „W ogrodzie”- ćwiczenia oddechowe przy muzyce, dmuchanie na liście, źdźbła traw

·         „Wąska ścieżka”- zabawa ruchowa; ćwiczenia równowagi

 

 

1.3

 

5.4

 

 

8.1

 

8.2

 

5.1

 

 

5.3

 

 

 

Krąg tematyczny: W moim domu nie nudzi się nikomu

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Rozwijanie u dzieci zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy

- Nauka wymiany jeden do jednego

- Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do książek i literatury dla dzieci

- Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi

- Wyrabianie u dzieci poczucia odpowiedzialności za porządek w najbliższym otoczeniu

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę

I.

·...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin