MEFewr Weis Historia Raistline Raistlin Majere i jego bli�niaczy brat Caramon przyszli na �wiat w ma�ej rolniczej osadzie Solance w 326 AC. Od wczesnych lat bli�niacy byli wychowywani przez swoj� przyrodni� siostr� Kitiar�. Caramon i Raistlin byli tak r�ni jak r�ny jest dzie� od nocy. Caramon by� dobrze zbudowanym, weso�ym i g�o�nym wojownikiem. Raistlin chorowitym, pow�ci�gliwym i cynicznym naukowcem. Caramon kocha� Raistlina i zawsze wspiera� go w chwilach fizycznej s�abo�ci. Raistlin ceni� mi�o�� brata, ale oburza� si� na to �e musi polega� na jego ochronie. Uwa�a�, �e on i Caramon s� dwoma r�nymi lud�mi - Caramon cia�em i Raistlin umys�em. Rzadko byli rozdzielani jeden od drugiego. Raistlin odkry� sw�j talent magiczny w m�odym wieku po wyst�pie iluzjonisty. M�g� powt�rzy� perfekcyjnie ka�d� sztuczk� iluzjonisty. Rodzice zapisali go do szko�y mag�w, gdzie zdumia� swoich nauczycieli umiej�tno�ciami sztuki. Jak jeden z wyk�adowc�w powiedzia� "Jak by� uczy� kogo� kto wie wi�cej ni� nauczyciel ?". W wieku 21 lat, Raistlin zosta� wezwany przez arcymaga Par-Saliana do przej�cia Testu Wielkiej Magii. Test by� pr�b�, kt�r� musia� przej�� ka�dy potencjalny mag. By� to proces zaprojektowany do odsiania niedo�wiadczonych i nieodpowiedzialnych ludzi, kt�rzy chcieli pozna� magiczne �cie�ki. Kar� za niepowodzeniem by�a �mier�. Tylko tym sposobem magowie mogli chroni� drog� im magi�. Raistlin i Caramon przybyli do Wie�y Wielkiej magii w Lesie Wayreh. Tam Raistlin stawi� czo�o niezliczonym wyzwaniom, kt�re po dzi� dzie� nie s� znane �miertelnikom. Po okrutnej walce z ciemnym elfem, Raistlin zaleg� s�aby i umieraj�cy w ciemnym zau�ku wie�y. Jego brat przyby� do niego, wzi�� w ramiona i zacz�� wynosi� z wie�y. Raistlin b�aga� Caramona by go opu�ci� i pozwoli� mu sko�czy� Test albo w ko�cu pozwoli� mu umrze�. Caramon odm�wi�, m�wi�c "Nic nie jest tego warte". Kiedy przemierzali ciemny pok�j jaka� mroczna posta� pojawi�a si� przed nimi - widmo. Caramon po�o�y� Raistlina na pod�odze i podszed� do widma. Raistlin spojrza� na brata spodziewaj�c si� walki mieczem i tarcz�. Zamiast tego Caramon dzier�y� w d�oni magiczn� lask�, kt�r� u�y� do rzucenia pioruna w widmo niszcz�c je. To niemo�liwe, podpowiada� rozum Raistlina.. On nie m�g� przecie� przyswoi� sobie w jednej chwili, czego� co jemu zaj�o lata studi�w. To nie ma sensu. Zwalcz chorowito��, s�abo�� i b�l ! My�l ! Ale to nie fizyczny b�l spowija� umys� Raistlina. To by� stary wewn�trzny b�l, kt�ry nim szarpa� zatrutymi szponami. Caramon silny i weso�y, dobry i mi�y, otwarty i szczery. Przyjaciel wszystkich. Nie tak jak Raistlin - cherlak, Przebieg�y. Wszystko co kiedykolwiek mia�em to moja magia, zapiszcza� umys� Raistlina. A teraz i on j� ma. Raistlin by� w�ciek�y. Chcia� wiedzie� gdzie Caramon nauczy� si� jak rzuca� b�yskawice. Caramon zimno odpowiedzia�, �e umia� to ca�y czas, ale dzi�ki jego wspania�ej walce, nigdy nie by�o potrzeby u�ycia ich. Raistlin wyzwoli� swoj� w�ciek�o�� i sza� w postaci czaru P�on�cych D�oni - jego bli�niak zap�on� ogniem i umar� w jednej chwili. Raistlin pad� nieprzytomny. Obudzi� si� w jednej z licznych sypialni w Wie�y i ujrza� Par-Saliana stoj�cego nad nim. Par-Salian o�wiadczy� mu, �e przeszed� Test. Ostatnia Pr�ba by�a jedynie iluzj� - osobistym wyzwaniem Par-Saliana dla Raistlina. Ca�e zaj�cie ogl�da� Caramon. W�t�e zdrowie Raistlina zosta�o zdruzgotane w wyniku Testu. Jego sk�ra i oczy przybra�y z�oty kolor, a jego w�osy by�y nienaturalnie siwe. Cz�sto ogarnia�y spazmy kaszlu, kt�re rozrywa�y jego cia�o na cz�ci. Jego �renice mia�y teraz kszta�t klepsydr. W rezultacie czego, Raistlin jak czas dotyka r�ne rzeczy - gdziekolwiek spojrza� widzia� �mier� i niszczenie. W oczach Raistlina zawsze by�a zima i noc. Nienormalne widzenie Raistlina zosta�o podarowane mu przez Par-Saliana, by przypomina� mu jego w�asn� �miertelno��. Jego dziwna sk�ra i kaszel nie by�y dzie�em Par-Saliana. Podczas Pr�by, Raistlin zawar� pakt ze z�ym magiem Fistandantilusem, kt�ry chcia� posi��� cia�o m�odego maga. Jako nagrod� za przej�cie Pr�by, Raistlin otrzyma� pot�ny magiczny artefakt - Lask� Magiusa. Stworzona przez pot�nego maga Magiusa setki lat wcze�niej , by�a u�ywana przez wielu mag�w przed Raistlinem. Jej moce by�y liczne, ogranicza�a je jedynie inteligencja posiadacza. Raistlin przyj�� neutralne czerwone szaty, przyrzekaj�c broni� r�wnowagi pomi�dzy dobrem, a z�em. Razem z Caramonem wracaj� do Solance by do��czy� do dawnych towarzyszy rozdzielonych podr�ami pi�� lat wcze�niej. Raistlin i jego towarzysze odegrali kluczow� rol� w Wojnie Lancy - walce o powstrzymanie Thakisis, Kr�low� Ciemno�ci, przed wkroczeniem na Krynn. Raistlin, Caramon i inni zostali Bohaterami Lancy. Pod koniec wojny, Raistlin wybiera czarne szaty z�a. Jego moc znacznie wzros�a od czasu Pr�by i teraz pragnie zosta� bogiem. Plan Raistlina polega� na wej�ciu do Otch�ani i zwabieniu Thakisis na Krynn. Wtedy zamierza� u�y� swojej magii by j� zniszczy� i zaj�� jej miejsce. Razem z kap�ank� bia�ych szat Crysani� (kt�ra pa�a�a do niego dziwn� mi�o�ci�) podr�uje w czasie w czasie by wej�� do Otch�ani i zniszczy� Kr�low� Ciemno�ci. Niszczy Fistandantilusa u�ywaj�c jego w�asnych mocy, do os�abienia go. Tylko jedna osoba na Krynie mog�a po�o�y� koniec mrocznej krucjacie Raistlina - jego brat bli�niak. Caramon u�y� magicznego urz�dzenia do podr�y w czasie by przenie�� si� w przysz�o��. Zobaczy� �wiat taki jakim sta� on by si� po pora�ce Takhisis i zwyci�stwie Raistlina. �wiat by� martwy. Nie by�o na nim �ycia ani bog�w za wyj�tkiem Raistlina - jego gwiazdozbi�r �wieci� samotnie na nocnym niebie. Caramon pod��y� za Raistlinem do Otch�ani zamierzaj�c zabi� go, by zatrzyma� jego powr�t na Krynn. Kr�lowa Ciemno�ci mog�a wkroczy� na �wiat tylko wtedy gdy kto� przeszed� przez Portal do Otch�ani przed ni�. Caramon zamierza� powstrzyma� przed tym Raistlina. Opowiedzia� Raistlinowi o przysz�o�ci jak� ujrza� - o tym �e je�li zwyci�y b�dzie w�ada� martwym �wiatem. Raistlin da� Caramonowi Lask� Magiusa - kt�ra zamyka�a Portal i zapobiega�a przej�ciu przez niego Thakisis - i kaza� mu opu�ci� Otch�a�. Caramon wr�ci�, zamkn�� Portal z pomoc� laski, ale Raistlin zosta�. Wi�kszo�� mieszka�c�w Krynnu wierzy�a, �e Raistlin jest bezustannie torturowany przez Thakisis, ale Caramon upiera� si�, �e bogowie zlitowali si� nad jego bratem za jego po�wi�cenie. P�niej okaza�o si� to prawd�. Wiele lat p�niej, syn Caramona Palin, kt�ry by� magiem bia�ych szat, wkroczy� do Otch�ani by uratowa� wuja - Raistlina. Znalaz� go i wr�ci� z nim na Krynn. Raistlin odkry�, �e jest pozbawiony magii - by�a to kara za pr�b� pokonania Thakisis lata wcze�niej. Raistlin odegra� g��wn� rol� podczas Wojny Chaosu, ale by� zmuszony (wraz z bogami) do opuszczenia na zawsze Krynnu po wygraniu wojny. Daty z �ycia Raistlina: 17.VI. 326 AC - Narodziny Raistlina i Caramona Majere. 331 AC - Spotkanie Antimodesa i wst�pienie do szko�y dla mag�w u Theobalda. 338 AC - Przej�cie pierwszej pr�by; spotkanie bog�w magii. 341 AC - �mier� rodzic�w bli�niak�w - Gilona Majere i Rosamun uth Matar Majere; Powr�t Kitiary do Solace. Raistlin rzuca sw�j pierwszy czar - u�pienie. 343 AC - Pocz�tek bli�szej znajomo�ci z Flintem i Tasem. 344 AC - Raistlin poznaje Tanisa P�elfa. Dowiaduje si� o wywiadowczej dzia�alno�ci Kitiary. 345 AC - Poznanie Lamuela, zdobycie ksi�g maga bojowego. Rozbicie kultu Belzora w Haven. 346 AC - Raistlin przechodzi Pr�b� w Wie�y Wielkiej Magii podczas kt�rej spotyka Fistandantilusa; Przywdzianie czerwonej szaty. Spotkanie z Ird� Amberyl. Mag niweczy Dziewicz� Kl�tw�. Od tego momentu historia Raistlina zwi�zana jest z bohaterami lancy: 351 AC 1.IX. Powr�t do Solace. Zaraz po tym ucieczka. 2.IX. - Spotkanie ze smokowcami na trakcie do Haven. Rozmowa z umar�ymi w Mrocznej Puszczy. Pani Lasu wysy�a bohater�w do Xak Tsaroth. 3. IX. Przybycie do Que-Shu. 4.IX. - Niewola u smokowc�w. Dotarcie do Xak Tsaroth. Pojawienie si� Khisanth. 5.IX. - Krasnoludy �lebowe prowadz� dru�yn� do le�a smoczycy. Raistlin zdobywa ksi�g� czar�w Fistandantilusa. 6.IX. - Solace p�onie. 12.IX. - Powr�t do Solace. Spotkanie Gilthanasa. Aresztowanie przez Toede, kt�ry wywozi dru�yn� do Pax Tharkhas. 13.IX. - Przejazd przez Gateway. 16.IX. - Spotkanie Fizbana. Raistlin poznaje go. 17. IX. - Elfy po wodz� Porthiosa odbijaj� przyjaci�. Rozmowa z Solostranem i Rad� Najwy�sz� w Qualino�cie. Decyzja o podr�y do Pax Thakas przez Sla-Mori. 18.IX. - Napotkanie Ebena. Osi�gni�cie Sla-Mori. 19.IX. - Wej�cie do Sla-Mori. Tanis zdobywa miecz Kith-Kanana. Raistlin walczy z drow'em w sali �a�cuchowej. Tas i Fizban od��czaj� si�. Dotarcie do Pax-Tharkas. Dru�yna dociera do cel kobiet. Uratowanie Elistana. 20.IX. - Fizban i Tas ratuj� Sestuna. Dru�yna uwalnia wi�ni�w Verminaarda. Pierwsze znikni�cie Fizbana. Eben okazuje si� zdrajc�. Walka z Verminaardem i Pyrosem. 21.XII. - wesele Goldmoon i Riverwinda. - Zdobycie M�ota Kharasa. - Podr� do Tharsis. - Po przybyciu na miejsce okazuje si�, �e Tharsis nie le�y ju� nad morzem. - Wej�cie do Tharsis. Aresztowanie Tanisa, Sturma, Gilthanasa, Filnta i Tasa. Tas ucieka podczas drogi do wi�zienia. Sturm pomaga Alhanie Starbreeze. Rycerze Solamnijscy uwalniaj� aresztowanych. Informacje o smoczej kuli. Smoki atakuj� Tarsis. Czar Raistlina ratuje przyjaci� przez �mierci� pod gruzami gospody. Gryfy Alhany ratuj� Tanisa, Caramona, Raistlina, Tik�, Riverwinda i Goldmoon. Lot do Silvanesti. - Trzeciego dnia podr�y Raistlin w transie opowiada o Smoczych Kulach. - Czwartego dnia docieraj� do Silvanesti, wchodz� w koszmar. Szaty Raistlina staj� si� czarne. Wchodzi on do wie�y Ksi�yca i walczy z Cyanem Bloodbane. Koszmar rozwiewa si� Raistlin na powr�t nosi czerwone szaty. Zdobycie Smoczej Kuli z Istar. - Lorac Umiera. - Tas, Laurana, Flint i ...
GAMER-X-2015