Sebastian Schabowski - Potęga jednego e-maila.pdf

(892 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
871294778.001.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Potęga jednego e-maila"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Sebastian Schabowski, rok 2008
Autor: Sebastian Schabowski
Tytuł: Potęga jednego e-maila
Data: 08.08.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
WSTĘP . .......................................................................................................4
CZEGO MOŻNA DOKONAĆ WYSYŁAJĄC E-MAILA? . ..................................5
SPECYFIKA LISTU ELEKTRONICZNEGO . ..................................................7
Odbiorca znajdzie dla Ciebie czas . ............................................................9
Wielka szansa autoprezentacyjna . ............................................................9
Tak niewiele, a tak wiele . .........................................................................13
PISZEMY E-MAILA . ...................................................................................15
Z jakiego adresu wysłać? ........................................................................18
Na jaki adres? .........................................................................................19
Temat - jak uniknąć zaklasyfikowania listu do SPAMu
i wywrzeć dobre wrażenie ......................................................................21
Treść . .......................................................................................................24
Rozpoczynanie listu ...........................................................................25
Jak dobrać treść do odbiorcy? ............................................................25
Dowiedz się więcej o odbiorcy - Google.com .....................................27
Emotikony i skróty - używać czy nie używać? - oto jest pytanie .......29
Dobór języka .......................................................................................32
Długość listu, układ tekstu, załączniki ...............................................34
Analiza od strony odbiorcy ................................................................37
Nie bądź ponurakiem, czyli o potędze humoru .................................39
Unikanie sabotowania własnych wypowiedzi .....................................41
Słowa zwiększające skuteczność komunikacji ...................................43
Stawianie pytań . .................................................................................50
Podawanie powodów i motywów swoich działań . ..............................53
Istota e-mailowego wywierania wpływu ............................................55
Istota e-mailowego wywierania wrażenia . ..........................................61
Zakończenie listu ...............................................................................67
Przeczytaj zanim wyślesz! ..................................................................68
INNE WAŻNE ASPEKTY ELEKTRONICZNEJ KORESPONDENCJI ............70
Błyskawiczne udzielanie odpowiedzi
- powiadomienie SMSem i WAP ............................................................70
Ponawianie e-maili .................................................................................72
Symulacja odpowiedzi ............................................................................74
Wersja optymistyczna .........................................................................74
Wersja średnia ....................................................................................75
Wersja pesymistyczna .........................................................................76
Odpowiadanie i cytowanie ......................................................................77
Przesyłanie dalej ....................................................................................80
Segregowanie poczty ...............................................................................82
STARANIE SIĘ O PRACĘ, WSPÓŁPRACĘ .................................................84
E-MAILE Z POMYSŁAMI, PROPOZYCJAMI, UWAGAMI, OPINIAMI ........88
BIBLIOGRAFIA .........................................................................................90
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA - darmowy fragment - Złote Myśli
Sebastian Schabowski
● str. 4
Wstęp
Drogi Czytelniku!
Prawdopodobnie używasz już poczty elektronicznej. Jeśli chcesz
z niej korzystać z jeszcze większym powodzeniem – moja książka
przeznaczona jest właśnie dla Ciebie.
Jej zadaniem jest pomóc Ci tworzyć lepsze listy elektroniczne, bez
względu na to, do kogo i w jakiej sprawie piszesz.
Książka pokazuje, jak skutecznie formułować prośby, propozycje
i zdalnie kreować swój wizerunek. Zawiera wiele porad dotyczących
wszystkich etapów elektronicznej korespondencji. Są one,
w zdecydowanej większości, wynikiem mojego doświadczenia
w skutecznym pisaniu e-maili.
Mam nadzieję, że po jej przeczytaniu i zastosowaniu zawartych
w niej wskazówek, odczujesz poprawę efektywności swojej
elektronicznej komunikacji i odniesiesz wiele sukcesów, których
początkiem będzie jeden skuteczny e-mail.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sebastian Schabowski
871294778.002.png
 
POTĘGA JEDNEGO E-MAILA - darmowy fragment - Złote Myśli
Sebastian Schabowski
● str. 5
Czego można dokonać wysyłając e-maila?
można dokonać wysyłając e-maila?
Czego
Co możesz spowodować klikając „Wyślij” w swoim małym „Centrum
Zarządzania Światem”, zlokalizowanym Gdziekolwiek? Otóż Ktoś,
zlokalizowany również Gdziekolwiek, może podjąć zasugerowane mu
działania, które będą dobre dla Ciebie i dla innych ludzi. Możesz
również przekazać najcenniejszy „towar” XXI wieku, czyli
informację . Czy to wiele? Trudno o więcej!
A teraz podam kilka przykładów pokazujących, czego można
dokonać i co zyskać, wysyłając e-maila:
1. nawiązać kontakt z ważną dla Ciebie osobą,
2. zacząć współpracę z czasopismem czy serwisem internetowym,
3. otrzymać pracę,
4. wykonywać pracę – np. przeprowadzając wywiady, wysyłając
swoje programy czy artykuły,
5. wywołać uśmiech i pozytywny stan emocjonalny bliskiej Ci osoby,
choćby była na drugim końcu świata,
6. skłonić kogoś do zmiany zdania,
7. skutecznie zasugerować komuś poprawienie czegoś,
8.zadać pytanie i uzyskać odpowiedź, która jest dla Ciebie na wagę
złota,
9. złożyć skuteczną reklamację i odzyskać to, co Ci się należy,
10.zbudować swój wizerunek w oczach odbiorcy,
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Sebastian Schabowski
871294778.003.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin