100-stronicowy profesjonalny kurs Google AdWords.pdf

(61 KB) Pobierz
121161980 UNPDF
100-stronicowy profesjonalny kurs Google AdWords
Google AdWords to páatna reklama w wyszukiwarce Google i w Sieci
Reklamowej Partnerskiej Google. W wyszukiwarce Google gáówne, tzw. naturalne wyniki
wyszukiwania, są wyĞwietlane na podstawie komputerowego algorytmu i nie dotyczą ich
Īadne opáaty (nie ma moĪliwoĞci znalezienia siĊ w wynikach za opáatą). Natomiast
oznaczone wyniki sponsorowane, czyli reklamy Google AdWords, pochodzą od
reklamodawców, którzy páacą za kaĪde klikniĊcie w swój link.
Mariusz Gąsiewski
ReklamĊ Adwords moĪna zauwaĪ\ü po prawej
stronie wyników wyszukiwania Google, jak równieĪ ponad wynikami wyszukiwania na
Īyátym polu.
Reklamy AdWords , czyli linki sponsorowane Google, są kierowane są na podstawie haseá
wpisywanych przez uĪytkowników do wyszukiwarki. W momencie, kiedy uĪytkownik
wpisze jakieĞ hasáo w wyszukiwarkĊ, pojawiają siĊ równieĪ wyniki sponsorowane związane
z tym hasáem.
Linki sponsorowane Google AdWords są wiĊc reklamą kierowaną na sáowa kluczowe
wpisane przez uĪytkownika. Aby dana reklama zaczĊáa siĊ pojawiaü w odpowiedzi na
okreĞlone zapytanie uĪytkownika, muszĊ dodaü to hasáo (tzw. sáowo kluczowe) do mojej
kampanii AdWords.
Przykáad:
JeĪeli chcĊ, aby moja reklama AdWords pojawiaáa siĊ w momencie, kiedy uĪytkownik
wpisze w wyszukiwarkĊ hasáo "fryzjerzy Kraków" powinienem dodaü sáowo kluczowe
"fryzjerzy Kraków" do mojej kampanii AdWords.
Na czym polega fenomen reklamy Google AdWords ?
Forma reklamy
System AdWords zrobiá oszaáamiająFą karierĊ na rynku reklamowym pomimo faktu, iĪ
caáa reklama to maksymalnie 3 linijki tekstu, które w sumie nie mogą przekraczaü 95
znaków!
121161980.001.png 121161980.002.png 121161980.003.png
Widoczny tekst reklamy Adwords skáada siĊ z 3 elementów:
x nagáówek, który moĪe mieü do 25 znaków;
x ZáDĞciwy tekst reklamy, skáadający siĊ z dwóch linijek tekstu, z których kaĪda moĪe
mieü do 35 znaków;
x adres strony internetowej wyĞwietlany w samej reklamie (tzw. adres wyĞwietlany
reklamy), którego dáugoĞü równieĪ jest ograniczona limitem 35 znaków.
95 znaków to niewiele, ale wystarczająco duĪo, aby stworzyü z Google AdWords niezwykle
skuteczną formĊ promocji w internecie.
Niska inwazyjnoĞü reklamy
Google AdWords jest specyficzną formą komunikacji marketingowej, poniewaĪ w tym
przypadku mamy do czynienia z sytuacją, kiedy to sam uĪytkownik poszukuje reklamy.
Linki sponsorowane AdWords pojawiają siĊ w odpowiedzi na zapytania uĪytkownika.
Poprzez zapytanie uĪytkownika, reklamodawca doskonale wie, czego potrzebuje jego
potencjalny klient, wiĊc w samym linku sponsorowanym moĪe opisaü te cechy swojego
produkty, które w najlepszym stopniu odpowiadają potrzebom uĪytkownika.
ElastycznoĞü w targetowaniu kampanii
Google AdWords oferuje wiele opcji targetowania kampanii reklmowej. MoĪna reklamĊ
kierowaü zarówno do wyników wyszukiwarki Google, jak i do wyników wyszukiwania
Sieci Google, która w Polsce obejmuje wyszukiwarki na takich witrynach jak: Interia.pl,
Onet.pl, Gazeta.pl, Dziennik.pl, a takĪe do tysiĊcy witryn, serwisów informacyjnych i
blogów, które wspóádziaáają z Google w zakresie wyĞwietlania reklam AdWords.
Oprócz kierowania tematycznego, dostĊpne jest zaawansowane kierowanie geograficzne i
czasowe. Kampania reklamowa w Google AdWords moĪe byü kierowana niemal na
dowolny kraj na Ğwiecie. W wielu krajach moĪe byü równieĪ wyĞwietlana tylko w
wybranym regionie kraju (np. w województwie mazowieckim lub w promieniu 25 km od
Krakowa). JednoczeĞnie czas wyĞwietlania reklamy moĪe byü ograniczany do wybranych
dni tygodnia, a nawet wybranych godzin w obrĊbie tych dni.
Niski koszt obsáugi
Google AdWords staáa siĊ formą reklamową, która "zawĊdrowaáa pod strzechy". Przy
tworzeniu kampanii reklamowej w Google moĪna korzystaü z pomocy specjalistów od
reklamy w wyszukiwarkach, jednak nie jest to konieczne.
Caáy system tworzenia reklamy jest w peáni samoobsáugowy. Po poĞwiĊceniu chwili czasu
na naukĊ tworzenia kampanii AdWords, linki sponsorowane w Google tworzyü moĪe
kaĪdy, nawet osoba, która wczeĞniej miaáa niewiele wspólnego z internetem.
121161980.004.png
Peána elastycznoĞü w tworzeniu kampanii i definiowaniu jej kosztów sprawia, Īe z Google
AdWords mogą korzystaü zarówno najwiĊksze firmy w kraju, jak równieĪ malutkie,
jednoosobowe firmy dziaáające na maáym lokalnym rynku (np. zakáad szewski, który
reklamuje naprawĊ obuwia w Krakowie).
Motywacja do ulepszania reklamy
Algorytm systemu Google AdWords zostaá zbudowany w ten sposób, aby premiowaü
dobre i wartoĞciowe reklamy. Cena za klikniĊcie reklamy ustalana jest w drodze aukcji z
innymi reklamodowacami. JednoczeĞnie ci reklamodawcy, którzy tworzą reklamy
interesujące dla uĪytkownika (czĊsto klikane reklamy), a jednoczeĞnie ĞciĞle związane z
jego zapytaniem, páacą duĪo mniej za klikniĊcie niĪ ci reklamodawcy, którzy tworzą sáabe
kampanie reklamowe.
Algorytm ten z jednej strony zabezpiecza interes uĪytkowników wyszukiwarki, chroniąc ich
przed maáo wartoĞciowymi treĞciami reklamowymi. Z drugiej zaĞ dba o interesy tych
reklamodawców, którzy przy tworzeniu kampanii reklamowych mają na wzglĊdzie dobro
XĪytkownika i zaspokojenie jego potrzeb.
Samodzielna nauka tworzenia reklamy Google AdWords
Osoby zainteresowane nauką tworzenia kampanii reklamowej w Google mogą pobraü za
darmo poniĪszy kurs Google AdWords. Kurs ten obejmuje niemal wszystkie aspekty
tworzenia i optymalizowania linków sponsorowanych.
ZawartoĞü:
1. Podstawy i wprowadzenie
2. Google AdWords w wyszukiwarce
3. Jak zaáRĪ\ü konto Google AdWords
4. Panel zarządzania reklamą AdWords
5. Podstawowe elementy reklamy AdWords
6. Tworzenie kampanii krok po kroku
7. Zaawansowane tworzenie kampanii Google AdWords
8. Praktyczne tworzenie kampanii AdWords przy pomocy Edytora AdWords
Zgłoś jeśli naruszono regulamin