Prowadz blog Przewodnik dla malych firm.pdf

(229 KB) Pobierz
ProwadŸ blog! Przewodnik
dla ma³ych firm
Autor: Andy Wibbels
T³umaczenie: Ma³gorzata G³ogowska
ISBN: 83-246-0534-7
Tytu³ orygina³ u: Blogwild!: A Guide
for SmallBusiness Blogging
Format: B5, stron: 192
Marketing bez wysi³ku — reklamuj siê za darmo i poznaj prawdziwe opinie klientów
Jak wypromowaæ nowy blog, który przyci¹gnie tysi¹ce internautów?
Jak za³o¿yæ blog i umieœciæ go w sieci?
Jak zostaæ dziennikarzem obywatelskim? (Nowy model public relations)
WyobraŸ sobie, ¿e znajdujesz siê w wielkim gmachu pe³nym ludzi. WyraŸnie s³yszysz
ka¿dy szept: mo¿esz pods³uchiwaæ, kogo zechcesz. Mo¿esz otworzyæ usta i powiedzieæ
coœ w taki sposób, ¿eby ka¿dy adresat us³ysza³ to jako g³os kierowany wy³¹cznie do
niego. Tak¹ hal¹ jest ca³y internet, a uchem, które pozwala Ci wychwytywaæ g³osy, jest
Twój blog internetowy. Za³ó¿ w³asny blog. Dowiedz siê, co myœl¹ klienci. Nawi¹¿ z nimi
bezpoœredni kontakt i rozpowszechniaj poczt¹ pantoflow¹ plotki o swojej ofercie.
Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami, pouk³adane
chronologicznie. Ka¿dy mo¿e je czytaæ. Ka¿dy mo¿e dodaæ swój post i wyraziæ w nim
w³asn¹ opiniê. Wiêcej: z ³atwoœci¹ mo¿na za³o¿yæ swój w³asny dziennik internetowy.
To bardzo proste: jeœli potrafisz wys³aæ e-mail, potrafisz te¿ za³o¿yæ blog. Przekonaj siê,
dlaczego œwiat oszala³ na punkcie tego medium. Przeczytaj tê ksi¹¿kê i dowiedz siê:
gdzie szukaæ blogów w internecie (rodzaje blogów i u¿yteczne ³¹cza),
jakich 8 elementów decyduje o popularnoœci dziennika internetowego,
kto czyta blogi (do jakich klientów mo¿esz dotrzeæ w ten sposób),
jak wykorzystaæ blog do promocji strony internetowej — i odwrotnie,
jak zast¹piæ blogiem newsletter rozsy³any poczt¹ e-mail,
jak „czyœciæ” blog (filtrowanie komentarzy),
jak dostosowywaæ istniej¹cy blog do nowych tematów, które s¹ na topie.
Komercyjny pamiêtnik w sieci
944508265.051.png 944508265.062.png 944508265.073.png 944508265.083.png 944508265.001.png 944508265.002.png 944508265.003.png 944508265.004.png 944508265.005.png 944508265.006.png 944508265.007.png 944508265.008.png 944508265.009.png 944508265.010.png 944508265.011.png 944508265.012.png 944508265.013.png 944508265.014.png 944508265.015.png 944508265.016.png 944508265.017.png 944508265.018.png 944508265.019.png 944508265.020.png 944508265.021.png 944508265.022.png 944508265.023.png 944508265.024.png 944508265.025.png 944508265.026.png 944508265.027.png 944508265.028.png 944508265.029.png 944508265.030.png 944508265.031.png 944508265.032.png 944508265.033.png 944508265.034.png 944508265.035.png 944508265.036.png 944508265.037.png 944508265.038.png 944508265.039.png 944508265.040.png 944508265.041.png 944508265.042.png 944508265.043.png 944508265.044.png 944508265.045.png 944508265.046.png 944508265.047.png 944508265.048.png 944508265.049.png 944508265.050.png 944508265.052.png 944508265.053.png 944508265.054.png 944508265.055.png 944508265.056.png 944508265.057.png 944508265.058.png 944508265.059.png 944508265.060.png 944508265.061.png 944508265.063.png 944508265.064.png 944508265.065.png 944508265.066.png 944508265.067.png 944508265.068.png 944508265.069.png 944508265.070.png 944508265.071.png 944508265.072.png 944508265.074.png 944508265.075.png 944508265.076.png 944508265.077.png 944508265.078.png 944508265.079.png 944508265.080.png 944508265.081.png 944508265.082.png
Spis treści
Wprowadzenie
11
Część pierwsza
Blog? A co to takiego?
Co to jest blog?
17
Gdzie szukać blogów?
19
Budowa bloga
22
Co to jest TrackBack?
30
Jak działa blog?
32
Krótka historia blogów
34
Kto czyta blogi?
39
Część druga
Blogi a biznes
Blogi a biznes
43
Zwolnij projektanta stron internetowych
48
Zostań „filtrem”
50
Strona internetowa czy blog?
52
Legenda Microsoftu
55
SPIS TREŚ CI
Newsletter wysyłany e-mailem czy blog?
58
Blogi a fora dyskusyjne
60
Jak zarabiać na blogach?
62
Dlaczego Google uwielbia blogi?
65
Nie musisz codziennie umieszczać
wpisów na blogu, aby odnieść sukces
68
Modne tematy, większa liczba
odwiedzających strony internetowe
71
Kiedy skończy się zamieszanie wokół blogów
74
Czy jesteś gotowy na założenie bloga?
77
Część trzecia
Jak założyć swojego pierwszego bloga
i zamieścić go na stronie internetowej
Wybór platformy blogowej
81
Dlaczego TypePad?
86
Jak wykreować swoją postać na blogu
90
Prowadzenie bloga a etyka
95
Jak założyć swój pierwszy blog
100
Poznaj TypePad
104
Jak zamieścić pierwszy wpis
105
Wklejanie obrazów do wpisów
111
Ładowanie plików, udostępnianie ich
i wstawianie łączy do nich
113
Jak zaplanować zamieszczenie wpisu na blogu
w przyszłości
115
8
SPIS TREŚ CI
Część czwarta
Zaawansowane techniki
Edytowanie, zmiany, akceptowanie
i usuwanie komentarzy
119
Dodawanie i usuwanie kategorii
123
Zmiana wyglądu bloga
125
Jak zastosować własne ustawienia
135
Jak dokonać zmiany swojego profilu
i strony o autorze
137
Zaawansowane opcje zamieszczania wpisów
140
Zamieszczanie wpisów za pomocą e-maila,
telefonu komórkowego oraz telefonu z aparatem 144
Zarządzanie plikami
147
Część piąta
Jak wypromować swojego bloga?
Tworzenie i zamieszczanie TypeLists 151
Monitorowanie liczby osób odwiedzających blog 154
Hasło dostępu do bloga 157
Uruchamianie powiadamiania osób trzecich 160
Co to jest feed i jak działa? 162
Co to jest podcasting? 171
Promowanie swojego bloga 173
I co dalej? 176
Natychmiastowa autoekspresja na globalną skalę 178
Podziel się z innymi swoim sukcesem
180
Materiały do nauki
181
Słownik
183
O autorze
187
9
Blogi a biznes
P
oznawszy szczegóły dotyczące blogów i zwią-
zane z nimi możliwości, prawdopodobnie się
zastanawiasz, w jaki sposób mogą one pomóc
Twojej firmie. Jak dzięki nim możesz stać się za-
uważalny?
Autorka bloga i projektantka stron interneto-
wych Angie McKaig ( www.angiemckaig.com ) okre-
śliła, w jaki sposób blogi mogą wpłynąć na rozwój
każdej firmy. Może się tak stać, gdy:
przedstawiają codziennie nowe wiadomości
(lub przynajmniej robią to regularnie);
prezentują nieformalne opinie, które mogą
poznawać i z którymi mogą polemizować
osoby odwiedzające daną stronę;
są źródłem przydatnych informacji dzięki za-
mieszczonym łączom.
To główne sposoby rozwijania działalności firm,
ale istnieją również inne metody wykorzystania
blogów do marketingu oraz rozwoju firmy:
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin