zadania z informatora.pdf

(647 KB) Pobierz
ZADANIA
Z INFORMATORÓW
MATURALNYCH
POZIOM
PODSTAWOWY I ROZSZERZONY
Opracowała mgr Joanna Botor
1010485594.020.png
SPIS TREŚCI
1. LICZBY I DZIAŁANIA ZADANIA ODP
- Poziom podstawowy 3 39
- Poziom rozszerzony 7 40
2. WŁASNOŚCI FUNKCJI ( poziom podstawowy) 8 40
3. FUNKCJA LINIOWA, KWADRATOWA, WIELOMIANOWA
- Poziom podstawowy 9 40
- Poziom rozszerzony 13 42
4. FUNKCJA LOGARYTMICZNA I WYKŁADNICZA (poz. rozszerzony) 15 43
5. FUNKCJA WYMIERNA
- Poziom podstawowy 16 44
- Poziom rozszerzony 17 44
6. CIĄGI
- Poziom podstawowy 18 45
- Poziom rozszerzony 20 45
7. TRYGONOMETRIA
- Poziom podstawowy 21 46
- Poziom rozszerzony 22 46
8. GEOMETRIA
- Poziom podstawowy 23 47
- Poziom rozszerzony 31 48
9. KOMBINATORYKA, RACH. PRAWDOPODOBIEŃSTWA, STATYSTYKA
- Poziom podstawowy 33 49
- Poziom rozszerzony 37 50
2
Opracowała mgr Joanna Botor
LICZBY I DZIAŁANIA
POZIOM PODSTAWOWY
Zadanie 1. (1 pkt)
Liczba
3 ⋅ 9
jest równa
3
3
9
27
A.
B.
C.
D.
Zadanie 2. (1 pkt P1)
Liczba
2 ⋅ 4
jest równa
4
4
8
8
A.
B.
C.
D.
Zadanie 3. (1 pkt P2)
Liczba
2 ⋅ 4
jest równa
2
4
8
8
A.
B.
C.
D.
Zadanie 4. ( 1 pkt P3 )
Liczba
8 ∙ 16
jest równa
8
2
8
2
A.
B.
C.
D.
Zadanie 5. (1 pkt)
Liczba
3
∙ √9
jest równa
3
3
3
A.
B.
C.
D.
Zadanie 6. (1 pk t P2)
Liczba
7
∙ √7
jest równa
7
7
7
7
A.
B.
C.
D.
Zadanie 7. (1 pkt P1)
Wskaż liczbę, której 4% jest równe 8.
A. 3,2
B. 32
C. 100
D. 200
Zadanie 8. (1 pkt P2)
Wskaż liczbę, której 6% jest równe 6.
A. 0,36
B. 3,6
C. 10
D. 100
Zadanie 9. (1 pkt)
Liczba 30 to
%
liczby 80, zatem
< 40
= 40
= 42,5
> 42,5
A.
B.
C .
D.
Zadanie 10. (1 pkt)
4% liczby x jest równe 6, zatem
A.
= 150
< 150
= 240
> 240
B.
C.
D.
Zadanie 11. (1 pkt)
Liczba
to 120% liczby
. Wynika stąd, że
= + 0,2
= + 0,2
= − 0,2
= − 0,2
A.
B.
C.
D.
Zadanie 12. ( 1 pkt P3 )
Płyta kosztowała 80 zł, a po obniżce 60 zł. O ile procent obniżono cenę płyty?
A. 20%
33
%
B. 25%
C.
D. 75%
3
Opracowała mgr Joanna Botor
1010485594.021.png 1010485594.022.png 1010485594.023.png 1010485594.001.png 1010485594.002.png 1010485594.003.png
 
Zadanie 13. (1 pkt P1)
Liczba
36
jest równa
218
40 − 2 2
2 4 − 3 2
2 6 − 1
A.
B.
C.
D.
Zadanie 14. (1 pkt P2)
Liczba
12
jest równa
3 ⋅ 4
3 + 4
16 − 4
10 + 2
A.
B.
C.
D.
Zadanie 15. (1 pkt)
Liczba
24
jest równa
2 2 + 20
6 + 2 2
2 6 − 12
30 − 6
A.
B.
C.
D.
Zadanie 16. ( 1 pkt P3 )
Liczba
log
27 −
8
jest równa
A. 0
B.
C. 5
D. 19
Zadanie 17. ( stand. 4)
Liczby dodatnie a , b , c spełniają warunek:
log
= log
= log
= 2
. Oblicz
.
Zadanie 18. (stand 1)
w postaci nieskracalnego ułamka zwykłego .
Przedstaw
Zadanie 19. (stand 2 )
Podaj przykład liczb całkowitych dodatnich a i b , spełniających nierówność
<
<
.
Zadanie 20. (2 pkt P1)
Podaj przykład liczb całkowitych dodatnich a i b , spełniających nierówność
<
<
.
Zadanie 21. (stand 2)
Liczbę 42 przedstaw w postaci sumy dwóch składników tak, by różnica ich kwadratów była
równa 168.
Zadanie 22. (stand 4)
Stosując wzory skróconego mnożenia rozłóż na czynniki wyrażenie
1 − + 2 −
.
Zadanie 23. (stand 5)
Wiadomo, że 1,5849 jest przybliżeniem liczby
10 ,
z zaokrągleniem do 4 miejsc po
10
przecinku. Wyznacz przybliżenie liczby
z zaokrągleniem do 3 miejsc po przecinku oraz
10
przybliżenie liczby
z zaokrągleniem do 1 miejsca po przecinku.
4
Opracowała mgr Joanna Botor
1010485594.004.png 1010485594.005.png 1010485594.006.png 1010485594.007.png 1010485594.008.png 1010485594.009.png 1010485594.010.png 1010485594.011.png
 
Zadanie 24. (1 pkt P1)
Wskaż nierówność, która opisuje przedział zaznaczony na osi liczbowej.
.| + 2| ≤ 3
| − 2| ≤ 3
| − 3| ≤ 2
| + 3| ≤ 2
A
B.
C.
D.
Zadanie 25. (1 pkt P2)
Zbiór rozwiązań nierówności
| − 3 | ≥ 1
jest przedstawiony na rysunku
Zadanie 26. (1 pkt)
Który z zaznaczonych przedziałów jest zbiorem rozwiązań nierówności
| 2 − | ≤ 3
?
Zadanie 27. ( 1 pkt P3 )
Wskaż rysunek, na którym jest przedstawiony zbiór rozwiązań nierówności
| + 6 | > 3 .
Zadanie.28. (stand 2)
Na osi liczbowej zaznaczono przedział A złożony z tych liczb rzeczywistych, których odległość
od punktu 1 jest niewiększa od 4,5. Przedział A przesunięto wzdłuż osi o 2 jednostki w
kierunku dodatnim, otrzymując przedział B . Wyznacz wszystkie liczby całkowite, które należą
jednocześnie do A i do B .
5
Opracowała mgr Joanna Botor
1010485594.012.png 1010485594.013.png 1010485594.014.png 1010485594.015.png 1010485594.016.png 1010485594.017.png 1010485594.018.png 1010485594.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin