Aktywne słuchanie muzyki 2.doc

(25 KB) Pobierz
TEMAT: AKTYWNE SŁUCHANIE MUZYKI WG BATII STRAUSS

TEMAT: AKTYWNE SŁUCHANIE MUZYKI WG BATII STRAUSS

 

Cel ogólny:

-         rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki;

-         rozbudzanie zainteresowania grą na instrumentach

 

Cele szczegółowe: (dziecko...)

      -     potrafi wykonać instrument smyczkowy,

-         wydobyć dźwięk na instrumencie smyczkowym poprzez szarpnięcie struny palcem,

-         umie płynnie zatańczyć taniec kubków z wirującą wstążką

 

Środki wspomagające działania:

 

Materiały plastyczne do wykonania instrumentu smyczkowego – plastykowe kubki, gumka recepturka, kolorowa bibuła, taśma klejąca

 

Materiały z warsztatów  metodycznych: „ Aktywność muzyczno – ruchowa dzieci” na podstawie aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss:

        nagranie utworu Pizzicato z baletu Sylwia czyli nimfa  Diany Leo Delibes’a,

        nagranie pląsów : powitanie „Wszyscy są”

                                   pożegnanie „ Zajęcia skończone” / KLANZA

 

Przebieg:

 

1.      Przywitanie zaproszonych gości

2.      Powitanie zabawą : „Wszyscy są” / KLANZA

 

Ustawienie : parami po obwodzie koła, twarzami do siebie / powstaje koło wewnętrzne i zewnętrzne

Dzieci powtarzają tekst: Wszyscy są witam was !Zaczynamy już czas!

                                           Jestem ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy!

Taniec:

·        klaśniecie w swoje ręce i prawymi dłońmi na krzyż z partnerem,

·        klaśniecie w swoje ręce i lewymi dłońmi na krzyż z partnerem,

·        klaśniecie w swoje ręce i prawymi dłońmi na krzyż z partnerem,

·        klaśniecie w swoje ręce i lewymi dłońmi na krzyż z partnerem,

·        pokazanie na siebie, na partnera,

·        3 klaśnięcia oburącz w dłonie partnera i przesunięcie się kola zewnętrznego o jedną osobę w prawo.

·        Całość powtarzamy.

 

3.      Wykonanie instrumentów smyczkowych z plastykowych kubeczków, gumki recepturki i kolorowej bibuły.

 

4.       Nagranie Pizzicato – gra na instrumentach smyczkowych wykonanych przez dzieci;

 

·        wyjaśnienie techniki wydobywania dźwięków na instrumentach smyczkowych poprzez szarpnięcie struny palcem

·        zaproszenie do gry na wcześniej wykonanym instrumencie smyczkowym

 

       Ustawienie – dzieci siedzą na krzesełkach w kole

       Rekwizyty – instrumenty smyczkowe wykonane przez dzieci

       Pizzicato gumkami – dzieci szarpią gumki na drugiej ćwierćnucie w takcie

5.      Taniec kubków – dzieci wykonują taniec z kubkiem i wirującą wstążką podkreślając jego płynny charakter .

 

6.      Pląs pożegnalny: „Zajęcia skończone / KLANZA

 

Ustawienie: porami po obwodzie koła, twarzami do siebie/ powstaje koło wewnętrzne i zewnętrzne

 

Tekst: „ Zajęcia skończone

               I chce nam się jeść.

               Do domu idziemy,

               Adieu, bay- bay, cześć!

Taniec:

 

·        2 klaśnięcia w swoje ręce,

·        2 klaśnięcia w ręce sąsiada,

·        masujemy się po brzuszku

·        2  klaśnięcia w swoje ręce,

·        2 klaśnięcia w ręce sąsiada,

·        machamy ruczem pożegnalnym do partnera, koło zewnętrzne przesuwa się o jedną osobę w prawo.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin