Wymiana sworznia wahacza megane I ph II.pdf
(
1637 KB
)
Pobierz
Wymiana sworznia wahacza
w Renault Megane I ph II
Na początek zabieramy się za skompletowanie sobie narzędzi do pracy oraz nasz
sworzeń.
Będą nam potrzebne : klucze i najlepiej oczkowe lub gięto - oczkowe o
wymiarach od 14 do 17 i jak ktoś ma to może być i grzechotka
Ja sobie poradziłem takimi:
Jeżeli jesteśmy już przygotowani z narzędziami to zabieramy się do pracy
1)
Popuszczamy śruby w koła z tej strony z której chcemy wymienić sworzeń
2)
Podnosimy auto na lewarku i kończymy czynność zdejmowania koła i patrząc
za tarczę ukazuje się nasz sworzeń – zaznaczony na żółto
3)
Najlepiej jest przed odkręceniem śrub popsikać je WD40. W warunkach jakie
one są mogą być gwinty zardzewiałe i zapieczone – tak jak strzałki czerwone
4)
Po odczekaniu zabieramy się za odkręcanie śrub o najlepiej jest je skontrować,
żeby nam się nie kręciły (dostęp jest utrudniony przez półoś) – strzałki zielone
5)
Po odkręceniu śrub łączących wahacz, który z kolei lekko pójdzie do góry ale
tym się nie przejmujmy ( najlepiej odkręcać śruby w kolejności od silnika)
Tak to wygląda po odkręceniu śrub
6) Jeżeli już odkręcimy wszystkie 3 śruby to zostaje nam tylko wyjęcie starego sworznia
( do tego używamy siły perswazji czyli młotka)
Dla ułatwienia uderzamy w rant sworznia (strzałka czerwona) i to z każdej strony po trochu tak aby go
poluzować. Nie nawalmy na oślep jest możliwość obracania nim tak więc można uderzać w wystającą
część tuż przy samym sworzniu (strzałka pomarańczowa)
7) Jak już się uda nam wybić sworzeń to już reszta pójdzie z górki. Czyli czyścimy sobie
miejsc gdzie przyjdzie nowa cześć i zabieramy się za składanie czyli w odwrotnej
kolejności
8) Najpierw przygotowujemy sobie sworzeń do montażu koła nie zapominając o takiej
małej plastikowej podkładce
9) A teraz wkładamy sworzeń do piasty koła, musi on wejść do samego końca i
wkładamy zarazem śrubę nr 1 oznaczoną w pkt 8 i skręcamy ją nakrętką z drugiej
strony w miarę mocno aż do uzyskania dużego oporu
10) Następnie wkładamy śruby nr 2 i 3 do wahacza i teraz mam lekką górkę ale z pomocą
małej rurki lub coś czym możemy obniżyć wahacz do sworznia. W tym przypadku
użyłem rurki
Plik z chomika:
romanna
Inne pliki z tego folderu:
Wymiana żarówek podświetlenia kokpitu.pdf
(10625 KB)
ScenicForum.PL • Zobacz wątek - Wymiana żarówek w zegarach - fotomanual.pdf
(9113 KB)
Renault Scenic - opis wersji.xls
(225 KB)
Tutorial podłączenie sterownika domykania szyb.pdf
(2055 KB)
Wymiana podnośnika elektrycznego i zamka drzwi.pdf
(953 KB)
Inne foldery tego chomika:
DDT2000
DDT2000(1)
DDT2000(1)(1)
DDT2000(2)
DDT2000_i
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin