Wymiana sworznia wahacza megane I ph II.pdf

(1637 KB) Pobierz
Wymiana sworznia wahacza
w Renault Megane I ph II
Na początek zabieramy się za skompletowanie sobie narzędzi do pracy oraz nasz
sworzeń.
1026759404.003.png 1026759404.004.png
Będą nam potrzebne : klucze i najlepiej oczkowe lub gięto - oczkowe o
wymiarach od 14 do 17 i jak ktoś ma to może być i grzechotka
Ja sobie poradziłem takimi:
Jeżeli jesteśmy już przygotowani z narzędziami to zabieramy się do pracy
1) Popuszczamy śruby w koła z tej strony z której chcemy wymienić sworzeń
2) Podnosimy auto na lewarku i kończymy czynność zdejmowania koła i patrząc
za tarczę ukazuje się nasz sworzeń – zaznaczony na żółto
1026759404.005.png
3) Najlepiej jest przed odkręceniem śrub popsikać je WD40. W warunkach jakie
one są mogą być gwinty zardzewiałe i zapieczone – tak jak strzałki czerwone
4) Po odczekaniu zabieramy się za odkręcanie śrub o najlepiej jest je skontrować,
żeby nam się nie kręciły (dostęp jest utrudniony przez półoś) – strzałki zielone
5) Po odkręceniu śrub łączących wahacz, który z kolei lekko pójdzie do góry ale
tym się nie przejmujmy ( najlepiej odkręcać śruby w kolejności od silnika)
Tak to wygląda po odkręceniu śrub
1026759404.006.png
6) Jeżeli już odkręcimy wszystkie 3 śruby to zostaje nam tylko wyjęcie starego sworznia
( do tego używamy siły perswazji czyli młotka)
Dla ułatwienia uderzamy w rant sworznia (strzałka czerwona) i to z każdej strony po trochu tak aby go
poluzować. Nie nawalmy na oślep jest możliwość obracania nim tak więc można uderzać w wystającą
część tuż przy samym sworzniu (strzałka pomarańczowa)
7) Jak już się uda nam wybić sworzeń to już reszta pójdzie z górki. Czyli czyścimy sobie
miejsc gdzie przyjdzie nowa cześć i zabieramy się za składanie czyli w odwrotnej
kolejności
8) Najpierw przygotowujemy sobie sworzeń do montażu koła nie zapominając o takiej
małej plastikowej podkładce
1026759404.001.png
9) A teraz wkładamy sworzeń do piasty koła, musi on wejść do samego końca i
wkładamy zarazem śrubę nr 1 oznaczoną w pkt 8 i skręcamy ją nakrętką z drugiej
strony w miarę mocno aż do uzyskania dużego oporu
10) Następnie wkładamy śruby nr 2 i 3 do wahacza i teraz mam lekką górkę ale z pomocą
małej rurki lub coś czym możemy obniżyć wahacz do sworznia. W tym przypadku
użyłem rurki
1026759404.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin