scen II klasa.docx

(19 KB) Pobierz

TEMAT:  Nauka piosenki związanej z Dniem Matki pt ”Obietnica”

Cel ogólny:

  • Rola Matki w życiu dziecka, zapoznanie z treścią i melodia piosenki

Cele szczegółowe:

  • Nauka śpiewania w wykonaniu grupowym
  • Rozbudzenie zamiłowania do  muzykowanie zespołowego,
  • Umie prawidłowo zaśpiewać piosenkę
  • Potrafi przeczytać nuty symbolami zastęczymi
  • Umie wyklaskać dana melodię.
  • umie modulować głos śpiewając: głośniej i ciszej,

 

Metody pracy:

  • analityczno- percepcyjna,
  • problemowo- analityczna,
  • problemowo- odtwórcza,
  • organizowani i rozwijania działalności muzycznej uczniów,
  • problemowo- twórcza,

Formy:

  • indywidualna,
  • zbiorowa,

 

Środki dydaktyczne:

  • Dzwonki,
  • flet prosty,
  • bębenki,
  • pianino,
  • tamburyn

 

 

 

Przebieg zajęć:

1.     Wprowadzenie.

Rozmowa na temat swojej Mamy , różnych piosenkach które poznaliśmy wcześniej.

2.     Cwiczenie przygotowujące do śpiewania:

Ø     Oddechowe:

Dzieci poruszaja się po całej Sali zgodnie z marszowym akompaniamentem granym przez nauczyciela na pianinie lub bębenku. Na przerwe w akompaniamencie zatrzymują się. Dowolne dźwięki grane na dzwonkach- wspiecie na palcach i na 1,2,3,- bezszelestny głęboki wdec nosem, wąchanie kwiatka na 4,5,6,7,,8,9,10. Nadepnie chód na pietach- głosne liczenie na wydech.

Ø     Emisyjne

ü     Zaśpiewanie gamy solmizacją ( w górę- legato, w dół- staccato)

ü     Trzykrotne powtarzanie trójdźwięku zaczynać od c.

c-e-g-c-e-g-e-c

d-fis-a-fis- d-fis-a-fis

e-gis-h-gis- e-gis-h-gis

f-a-c-a-f-a-ca-f

Ćwiczenie to opiera się na trójdzwięku durowym.

ü     Zaśpiewaniu Kika sylab na tra… w trzech stopniach gamy C, np. tra la la la lub mi me ma mo mu.

Należy zwrócić uwagę aby każda sylaba zaśpiewana na tej samej wysokości, trzeba pamiętać o prawidłowej wymowie samogłosek.

3.     Rytmiczna zapowiedz nauczyciela:

 

 

 

Dzieci powtarzają z klaskaniem:

ti  ti ta ta |ta ta ℓ| ti  ti ta ta |ta ta ℓ |

ℓ - przy pauzie rozchylamy obie ręce na zewnątrz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.     Zaprezentowanie piosenki przez nauczyciela:

Piosenka pt: „obietnica”zapisana jest w tonacji C-dur ni posiada znaków przykluczowych i kończy się na tonice , metrum 2/4- oznacza że taktujemy na 2 a na kązda miare taktu przypada ćwierćnuta. Budowa dwuczęściowa, A- 8 TAKTÓW   B-8 TAKTÓW. Cześć B powtórzona jest dwa razy i pełn rolę refrenu. Wartości występujące w tej piosence to ćwierćnuty i i ósemki. Piosenka jest skoczna i wesoła.

ü     Wspólna rozmowa na temat treści i charakteru piosenki. O czym mówią słowa?, jaka jest melodia?

ü     Ponowne zaspiewanie piosenki nauczyciela wraz z dziećmi przy  dzwonkach lub flecie prostym. Dzieci spwając taktuja na dwa 1,2

ü     Rytmiczne powtarzanie piosenki

ü     na zasadzie echa- dwa takty nauczyciel dwa uczniowie itd.

5.     Zabawa muzyczno ruchowa.

Dzieci wstają ze swoich miejsc i podskakując raz na prawej raz na lewej nodze wybiegaja na środk Sali, teraz będą naśladowały podskakujące piłki. Mocne uderzenie w tamburyn- podskok obunóż z równoczesnym odbiciem piłki. Musimy zwrocic uwage dzieciom że piłka po uderzeniu odija się wysoko a pożniej podskakuje coraz nizej, aż potoczy się po podłodze. Uderzenie w tamburyn- odbicie piłki i naśladowanie jej podskoków. Na koniec przykucnięcie

Ø     Powtórzenie piosenki wraz z:

Grupa 1- taktowanie

Grupa 2 – z klaskaniem

Grupa 3 – pstryka palcami

6.     Zakończenie zajęć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scenariusz zajęć muzycznych do klasy II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

              Małgotrzata Czerniej

              III KZ i WP

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin