Scenariusz zajęcia adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola I Grupa wiekowa: 3-latki Rodzaj zajęcia: zajęcie adaptacyjne z elementami pedagogiki zabawy Forma: praca z dziećmi i rodzicami Cele: eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej poznanie szatni, sali zajęć i łazienki dziecięcej swobodne rozmowy z rodzicami nawiązywanie kontaktu z dziećmi – poznanie ich imion Pomoce: wizytówki, znaczki indywidualne, balony, mazaki, nagranie walca F. Chopina Przebieg: Serdeczne powitanie dzieci i rodziców przed budynkiem przedszkola. Zapoznanie z szatnią i znaczkami indywidualnymi – zmiana obuwia. Rozdanie wizytówek dla dzieci i rodziców. Zapoznanie z salą zajęć i łazienką – zawieranie umów, zachęcanie do samodzielności. Swobodne zabawy dowolnie wybraną zabawką – odkładanie na wyznaczone miejsce; spontaniczne rozmowy z rodzicami – zdobywanie wiedzy na temat dzieci, bliższe poznanie rodziców. Wspólna zabawa w balonik (ustawienie w dużym kole; recytacja w różnym tempie i głośności) Baloniku nasz malutki Rośnij duży, okrąglutki Balon rośnie że aż strach Przebrał miarę no i ... bach. Ozdabianie balonów przyniesionych przez dzieci - dmuchanie baloników przez rodziców i wspólne z dziećmi ozdabianie ich mazakami. Taniec z balonikiem – walc F. Chopina (na różne sposoby: balonik trzymamy brzuchami) Pożegnanie się przez podanie ręki.
Re: Zajecia adaptacyjne dla dzieci nowoprzyjetych
nauczycielka_przedszkola 27.05.07, 10:48 Odpowiedz
Scenariusz zajęcia adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola II Prowadząca: Barbara Szczerba Grupa wiekowa: 3-latki Rodzaj zajęcia: zajęcie adaptacyjne z elementami pedagogiki zabawy Forma: praca z dziećmi i rodzicami Cele: eliminowanie stresu i pozbywanie się lęku przed nieznajomym nawiązywanie kontaktu z dziećmi i rodzicami tworzenie atmosfery radości, przyjaźni i zaufania, przybliżenie rodzicom codziennej pracy z dzieckiem Pomoce: wizytówki, znaczki indywidualne, balony, mazaki, nagranie walca F. Chopina, woreczki gimnastyczne Przebieg: Powitanie w szatni – wizytówki. Stworzenie pociągu i „wjazd” do sali zajęć. „Pociąg” zatacza koło; rodzice siadają na dywanie i tworzą „foteliki” (z nóg) dla swoich dzieci. Zabawa „Witam tych, którzy...” – osoby wezwane głośno klaszczą. Mają krótkie włosy Lubią się uśmiechać Itp. ........... Pamiętają naszą piosenkę „Uła kła, kła” Zabawa do piosenki „Uła kła, kła” Zabawa „Balonik” Zabawy naśladowcze z wykorzystaniem woreczków gimnastycznych (....ana: rodzic- dziecko – różne kombinacje). Nauka piosenki inscenizowanej: Nóżki moje tańczą (wytupywanie) Rączki moje klaskają (klaskanie) Paluszek wskazuje (wskazywanie palcem) Kto najładniej tańcuje (obroty w miejscu) „Mój portret” – rysowanie kredkami z udziałem rodziców, zorganizowanie wystawy w sali. Pożegnanie się przez podanie ręki.
Scenariusz zajęcia adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola III Prowadząca: Barbara Szczerba Grupa wiekowa: 3-latki Rodzaj zajęcia: zajęcie adaptacyjne z elementami pedagogiki zabawy Forma: praca z dziećmi i rodzicami Cele: eliminowanie stresu i pozbywanie się lęku przed nieznajomym nawiązywanie kontaktu z dziećmi i rodzicami tworzenie atmosfery radości, przyjaźni i zaufania, przybliżenie rodzicom codziennej pracy z dzieckiem Pomoce: wizytówki, znaczki indywidualne, balony, mazaki, nagranie walca F. Chopina, woreczki gimnastyczne Przebieg: Powitanie w szatni – wizytówki dla dzieci i rodziców. Wspólny taniec przy muzyce – przerwa w muzyce – witanie się przez podanie ręki ze swoim sąsiadem. „Powiedz misiowi jak masz na imię” – rodzic tworzy „fotelik” siedząc na dywanie, dziecko w środku. Miś krąży po obwodzie, dziecko mówi swoje imię. „Zaproś zabawkę do zabawy” – zapamiętaj jej miejsce i postaraj się odłożyć ją po skończonej zabawie – zabawy dowolne, nawiązywanie kontaktu z dziećmi i rodzicami. Wspólne sprzątanie zabawek. Zabawa „Baloniku nasz malutki” Nauka piosenki inscenizowanej ruchem: Uła kła kła Uła kła kła My nie mamy nic takiego. Jedna łapka, druga łapka Skrzydełka żadnego. Nagrody za udział w zabawach – cukierki. Pożegnanie się przez podanie ręki.
nauczycielka_przedszkola 27.05.07, 10:49 Odpowiedz
Scenariusz zajęcia adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola - dzień I Temat: „My jesteśmy krasnoludki” – spotkanie w sali Rodzaj: zajęcia adaptacyjne z elementami pedagogiki zabawy Forma: praca z całą grupą, indywidualnie Pomoce: wizytówki, mazaki, kredki, kolorowy papier, krepina, klej, nożyczki. Cele: stwarzanie okazji do integracji rodziny z przedszkolem eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem roku szkolnego poznanie dzieci i rodziców przybliżenie rodzicom form pracy z dzieckiem zapoznanie z szatnią, salą i łazienką – przydzielenie znaczków indywidualnych. Przebieg: Serdeczne powitanie dzieci i rodziców przed budynkiem przedszkola. Przejście do szatni. Odszukanie znaczka indywidualnego (próba zapamiętania) Zmiana obuwia – zachęcanie do samodzielności Wypisanie wizytówek Przejście do sali zabaw. „Mam na imię” – przedstawienie się Zapoznanie z salą i kącikami zabaw. Dowolne zabawy wybraną zabawką. Próby zapamiętania miejsca ustawienia zabawek, zachęcanie do odkładania na miejsce Podczas zabaw spontanicznych nauczyciel prowadzi rozmowy z rodzicami, i dziećmi w celu pozyskania informacji dotyczących dziecka, zachęca dzieci nieśmiałe, rozwiązuje ewentualne spory. „Sprzątamy salę”- zachęcanie dzieci do odkładania zabawek na miejsce. Zabawa naśladowcza do piosenki „My jesteśmy krasnoludki”. My jesteśmy krasnoludki Hop sa sa, hop sa sa Pod grzybkami nasze budki Hop sa sa, hop sa sa Jemy mrówki, żabie łapki Oj tak tak, oj tak tak A na głowach mamy czapki To nasz znak, to nasz znak Gdy ktoś zbłądzi to trąbimy Tru tu tu, tru tu tu Gdy ktoś senny to uśpimy Lu lu lu, lu lu lu Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka O jo joj, o jo joj To zapłacze niezabudka A ja jaj, a ja jaj Zabawy ruchowe metodą W. Sherborn. „Taniec robotów”- dziecko staje na stopach dorosłego i wspólnie tańczą do muzyki. „Tunel”- rodzice stoją „gęsiego” z rozstawionymi nogami, dzieci na czworaka przechodzą przez tunel. „Kołyska”- zabawa wyciszająca – rodzic siedzi na podłodze, dziecko wtulone pomiędzy nogi i ręce, delikatnie kołyszą się razem. „Czapka krasnoludka” – prace plastyczne tworzenie z kartek technicznych czapek i ozdabianie ich według pomysłu. Rozdanie cukierków dla dzieci. Pożegnanie przez podanie ręki i zaproszenie do zabawy na kolejny dzień.
Scenariusz zajęcia adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola - dzień II Temat: „Moje zwierzątko” – spotkanie w sali Rodzaj: zajęcia adaptacyjne z elementami pedagogiki zabawy Forma: praca z całą grupą, indywidualnie Pomoce: wizytówki, mazaki, masa solna. Cele: eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem roku szkolnego – tworzenie miłej atmosfery przypomnienie imion wdrażanie do zgodnej zabawy zachęcanie do samodzielności (łazienka, toaleta, zmiana obuwia). zapoznanie z techniką lepienia z masy solnej Przebieg: Powitanie w szatni Zmiana obuwia – zachęcanie do samodzielności Utworzenie „pociągu” i przejazd do sali Wypisanie wizytówek Ustawienie w kole „Miś krąży – powiedz swoje imię” przypomnienie imion „My jesteśmy krasnoludki” - przypomnienie piosenki Zabawy dowolnie wybraną zabawką zachęcanie do odkładania zabawek na miejsce wdrażanie do zgodnej zabawy „Odszukaj swoje kapcie” - zabawa dzieci składają na środku sali swoje (jeden) kapcie. Na sygnał nauczycielki każdy szuka swojego kapcia. – uwrażliwienie rodziców na konieczność podpisywania dziecięcych rzeczy. „Pudełko ze zwierzątkami” – zabawa ruchowa Dzieci siedzą na kolanach rodziców. Na hasło „Z pudełek wychodzą... np. kotki”, dzieci wychodzą na środek sali naśladując koty. Na słowa „ Zamykam pudełka” – dzieci wracają do rodziców. „Moje zwierzątko” – prace plastyczne z masy solnej mycie rąk, sprzątanie po zabawie. Pożegnanie przez podanie ręki, zaproszenie na następne spotkanie.
nauczycielka_przedszkola 27.05.07, 10:50 Odpowiedz
Scenariusz zajęcia adaptacyjnego dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola - dzień III Temat: „Nasz ogródek” – spotkanie w ogrodzie Rodzaj: zajęcia adaptacyjne z elementami pedagogiki zabawy Forma: praca z całą grupą, indywidualnie Pomoce: wizytówki, chusta animacyjna, tunel Cele: zapoznanie z terenem zabaw maluchów w ogrodzie przedszkolnym zachowanie zasad bezpieczeństwa tworzenie atmosfery radości, przyjaźni i zaufania Przebieg Powitanie przed budynkiem przedszkola Zaproszenie i przejście do ogrodu Przypomnienie piosenki „My jesteśmy krasnoludki” Zabawy chustą animacyjną Pod chustę wchodzą Karuzela Statek na morzu Kolory „Tunel” przejście przez tunel Zapoznanie z terenem zabaw małych dzieci. Zabawy dowolne na terenie Pożegnanie.
agawa18